اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
قرارداد خرید(وکیل تنظیم قرارداد،وکالت)
قرارداد خرید(وکیل تنظیم قرارداد،وکالت)

قرارداد خرید(وکیل تنظیم قرارداد،وکالت)

قرارداد خرید(نمونه قرارداد خرید،تضمين انجام تعهد در قرارداد خرید،دوره تضمين در قرارداد خرید،بازرسي و نظارت در قرارداد خرید،افزايش يا كاهش كالاي مورد قرارداد،قوه قاهره در قرارداد خرید،قانون منع مداخله در معاملات دولتي،تعداد مواد ، تبصره و نسخ قرارداد خرید تعهدات فروشنده،وکیل،وکالت)

نمونه قرارداد خرید

ماده 1- طرفين قرارداد :

اين قرارداد بين .........................................داراي نشاني ...................................................... ................. با نمايندگي ..............................................كه از اين پس در اين قرارداد (خريدار) ناميده مي شود از يك طرف و شركت ..................... كه به شماره ................. مورخ ................... در اداره ثبت شركت ها به ثبت رسيده است به نشاني .................................................................... با نمايندگي ................................ به عنوان ........................................... كه سمت و حدود اختيارات وي مطابق پاسخ استعلام شماره ................. مورخ ...................... اداره ثبت شركت ها و طبق روزنامه رسمي شماره ..................... مورخ ...................... و اساس نامه  شركت به تائيد خريدار رسيده و از اين پس در اين قرارداد (فروشنده ) ناميده مي شود از طرف ديگر ، منعقد و طرفين متعهد به اجراي مفاد آن گرديدند .(قرارداد خرید)

 

ماده 2- موضوع قرارداد :

عبارت است از خريد :

تبصره 1: كليه اسناد و مدارك و ضمائم مندرج در ماده 23 جزء لاينفك قرارداد بوده و هرگونه دخل و تصرف غير مجاز يا تخلف نسبت به رعايت و اجراي هر يك از آنها به عنوان تخلف فروشنده در اجراي اصل قرارداد تلقي خواهد شد .

تبصره 2: تشخيص تخلف مندرج در تبصره يك به عهده خريدار بوده كه پس از تائيد آن توسعه ناظر خريداري مي تواند ضمن ضبط تعيين قرارداد كليه خسارت وارده را از فروشنده مطالبه و در صورت صلاحديد قرارداد را فسخ نمايد .

 (قرارداد خرید)

ماده 3- مدت قرارداد :

اين قرارداد از تاريخ امضاء آن توسط طرفين نافذ و لازم الاجراء بوده و تا پايان دوره خدمات پس از فروش مقرر در بند 4 ماده 10 معتبر خواهد بود .

فروشنده مكلف است مطابق جدول زمانبندي تحويل كالا (كه جزء لا ينفك اين قرارداد است) مبادرت به تحويل كالا نمايد و تا تاريخ ..............................( به حروف ......................) تمامي كالا را تحويل داده گواهي تحويل موقت دريافت كند .

 (قرارداد خرید)

 

ماده 4- مبلغ قرارداد :

مبلغ كل موضوع قرارداد با احتساب ماليات و هر گونه حقوق و عوارض و ساير هزينه ها ..................... ريال (به حروف ...........................................)ميباشد . فروشنده متعهد است بهاي مورد معامله را تحت هيچ شرايطي افزايش نداده و به هيچ عنوان تقاضاي وجه اضافه بر مبلغ مذكور در اين ماده را ننمايد .

تبصره: فروشنده بيست و پنج درصد مبلغ قرارداد را به عنوان پيش پرداخت پس از ارائه ضمانت نامه .........................(معادل مبلغ پيش پرداخت) دريافت مي نمايد .

تضمين پيش پرداخت پس از تحويل .................درصد كالاي موضوع قرارداد و تائيد كالا توسط ناظر خريدار مسترد مي شود .

 (قرارداد خرید)

ماده 5- نحوه پرداخت:

مبلغ قرارداد پس از تحويل هر قسمت از كالاي مورد معامله و ارائه رسيد مربوطه و در صورت تائيد ناظر خريدار مبني بر منطبق بودن كالاي تحويل شده با مشخصات قراردادي طي يك فقره چك  به فروشنده قابل پرداخت است .

تبصره 1- گواهي تحويل موقت پس از انجام كليه تعهدات موضوع قرارداد به فروشنده ارائه مي گردد .

تبصره 2- گواهي تحويل نهايي پس از طي دوره تضمين و رفع نواقص و عيوب احتمالي به فروشنده ارائه مي شود.

ماده 6-تضمين انجام تعهد :

فروشنده معادل ده درصد كل مبلغ  قرارداد را به صورت ..................................به عنوان تضمين انجام تعهد قبل از انعقاد قرارداد تسليم خريدار نموده است .

پنجاه درصد تضمين انجام تعهد پس از صدور گواهي تحويل موقت و پنجاه درصد باقيمانده متعاقب صدور گواهي تحويل نهايي با توجه به مفاد قرارداد به فروشنده مسترد مي شود .

 (قرارداد خرید)

ماده 7- محل تحويل موضوع قرارداد :

فروشنده متعهد است كالاي موضوع قرارداد را به هزينه ............................................ در نشاني  زير تحويل نماينده خريدار داده و رسيد دريافت نمايد .

محل تحويل : .........................................................................................................................................................................

ماده 8-دوره تضمين :

فروشنده ، كارايي و كيفيت و سلامت كالاي موضوع  قرارداد را براي مدت ................ از تاريخ گواهي تحويل موقت تضمين مي نمايد . چنانچه در طول مدت مذكور در اين ماده معايب و نواقصي در كالاي موضوع قرارداد مشاهده شود كه ناشي از عدم رعايت مشخصات تعيين شده و يا به كار بردن مصالح و مواد نامناسب و نامرغوب باشد و به طور كلي هرگونه عيب و نقصي كه به عملكرد خريدار مرتبط نباشد ، فروشنده موظف است معايب و نواقص را به هزينه خود رفع نمايد و در صورت عدم قابليت تعمير نسبت به تعويض كالا اقدام نمايد .

خريدار به محض مشاهده معايب مراتب را كتباً به فروشنده ابلاغ و فروشنده مكلف است ظرف مدت پانزده روز از تاريخ ابلاغ اقدام لازم را به عمل آورد . در صورت خودداري فروشنده از انجام اين تعهد ،خريدار مي تواند راساً نسبت به رفع معايب نواقص اقدام نموده و كليه هزينه ها و خسارت را به تشخيص خود از تضمين فروشنده و يا ديگر دارايي او استيفاء نمايد و ارزيابي خريدار از هزينه ها و خسارات غير قابل اعتراض است .

 (قرارداد خرید)

 

ماده 9- بازرسي و نظارت :

خريدار ......................................................را به عنوان ناظر بر اجراي قرارداد به فروشنده معرفي نموده و نظارت بر اجراي كليه تعهداتي كه فروشنده طبق مفاد اين قرارداد تقبل نموده است بر عهده وي قرار دارد . (قرارداد خرید)

فروشنده موظف است مقدمات انجام بازرسي توسط ناظر و نمايندگان خريدار را در طول انجام قرارداد فراهم آورد .

در صورتيكه به تشخيص ناظر در موقع بازرسي ، كالاي موضوع قرارداد معيوب يا ناقص بوده و يا طبق مشخصات مشروحه در قرارداد تهيه نشده باشد خريدار مي تواند از قبول آنها امتناع نموده ، اصلاح و يا تعويض آنها را زا فروشنده بخواهد . هر گونه تاخير ناشي از اين بابت موجب افزايش مدت قرارداد نمي گردد . كليه هزينه ها و خسارات حاصله از اين تاخير به عهده فروشنده است.

خريدار مي تواند در طول اجراي قرارداد شخص يا اشخاص ديگري را به عنوان ناظر جايگزين نمايد .

 (قرارداد خرید)

ماده 10- تعهدات فروشنده :

1-10- فروشنده متعهد مي گردد كالاي موضوع قرارداد را طبق اسناد و مدارك قرارداد تهيه و به خريدار تحويل نمايد .

2-10- فروشنده موظف است فهرست قطعات يدكي ، كتب راهنمايي عمليات و راه اندازي ، نقشه ها و اطلاعات مربوط به كيفيت كالا را تهيه و به خريدار تحويل نمايد .

3-10- فروشنده متعهد است مطابق جدول پيوست قرارداد (جدول آموزش ) تدارك لازم جهت آموزش افراد معرفي شده از سوي خريدار را فراهم آورد .

4-10- فروشنده تعمير و نگه داري ، تامين قطعات يدكي و خدمات پس از كالاهاي موضوع قرارداد را به مدت ........................ ماه / سال تعهد مي نمايد . هزينه اين اقدامات قبل از پايان دوره تضمين مقرر در ماده هشت به عهده فروشنده است .

 (قرارداد خرید)

ماده 11- محرمانه بودن قرارداد :

فروشنده تعهد مي نمايد كه هيچ گونه اطلاعات و يا مدارك مربوط به اين قرارداد را در اختيار اشخاص ثالث قرار ندهد . در صورت وقوع هر گونه تخلف از جانب فروشنده ، خريدار علاوه بر پيگيري از طريق مراجع ذيصلاح قانوني حق فسخ قرارداد و مطالبه خسارت به ميزان مورد ادعاي خود را خواهد داشت . (قرارداد خرید)

ماده 12- هزينه هاي جانبي :

كليه هزينه هاي جانبي از قبيل هزينه هاي انجام بازرسي كالا و ........... تا پايان قرارداد به عهده فروشنده است ، در صورت عدم پرداخت از طرف  فروشنده ، هزينه هاي انجام شده به تشخيص خريدار به حساب بدهكاري وي منظور خواهد شد .

 (قرارداد خرید)

ماده 13- عدم واگذاري موضوع قرارداد به غير :

فروشنده بدون دريافت اجازه كتبي و بلي خريدار حق واگذاري اجراي هيچ قسمت از موضوع قرارداد را جزاً يا كلاً به غير ندارد . اجازه خريدار نيز فروشنده را در قبال تعهدات و مسئوليت هاي قراردادي خويش نسبت به خريدار به هيچ وجه مبري نخواهد كرد . فروشنده در قبال هر گونه تقصير و تخلف پيمانكاران ، سازندگان و فروشندگان فرعي (طرف قرارداد با وي ) به همان ترتيبي كه خود به موجب قرارداد مسئوليت دارد مسئول بوده و اشخاص مذكور نيز در قبال خسارت وارده به خريدار متضامناً با فروشنده مسئوليت خواهند داشت .

فروشنده مكلف است در توافق خود با اشخاص مذكور اين شرط را صراحتاً قيد نمايد .

ماده 14-جريمه تاخير

هرگاه فروشنده در تحويل موضوع قرارداد تاخير نمايد ، جريمه تاخير به شرح زير از وي دريافت مي شود :

الف : در صورت بروز تاخير غير مجاز در اجراي كارهاي موضوع قرارداد براي هر ده روز تاخير بايد معادل ............... درصد موضوع ارزش كالاي تحويل نشده خسارت تاخير بپردازد .

تاخير كمتر از پنج روز محاسبه نشده و تاخير بيش از 5 روز و كمتر از ده روز ، ده روز محاسبه مي شود . (قرارداد خرید)

ب: هر گاه زمان تاخير مشمول جريمه از ................روز / ماه تجاوز نمايد ، خريدار حق دارد قرارداد را فسخ شده اعلام و علاوه بر ضبط  تضمينات فروشنده كليه خسارات وارده را نيز از وي مطالبه نمايد .

تبصره : تشخيص غير مجاز بودن تاخير به عهده خريدار مي باشد و فروشنده حق هيچ گونه اعتراضي در اين مورد نخواهد داشت .

 (قرارداد خرید)

ماده 15- اطلاع فروشنده از كليه خصوصيات و مشخصات قرارداد :

فروشنده با امضاء قرارداد تائيد مي نمايد كه از مشخصات و خصوصيات موضوع قرارداد ،وضعيت بازار ، قيمت مواد اوليه و غيره اطلاع كامل داشته و در اجراي قرارداد نمي تواند به عذر عدم اطلاع معتذر گردد .

ماده 16- افزايش يا كاهش كالاي مورد قرارداد :

خريدار مي تواند تا قبل از زمان تحويل كالا بدون توافق فروشنده تا بيست  و پنج درصد موضوع قرارداد را كاهش يا افزايش دهد به اين ترتيب به همان نسبت از مبلغ قرارداد كاسته يا به مبلغ قرارداد افزوده مي شود . افزايش يا كاهش بيشتر از بيست و پنج درصد منوط به توافق خريدار و فروشنده است .

 (قرارداد خرید)

ماده 17- قوه قاهره :

در صورت وقع حادثه غير قابل پيش بيني كه طرفين در وقوع آن دخالت نداشته اند اجراي قرارداد غير ممكن گردد هر يك از طرفين مكلف هستند ظرف مدت دو روز طرف ديگر را از وقوع حادثه مطلع نمايند و حداكثر تلاش خود را جهت رفع وضعيت قوه قاهره اعمال كنند . (قرارداد خرید)

چنانچه با وجود انقضاء مدت دو ماه از تاريخ وقوع قوه قاهره ، شروع مجدد قرارداد امكان پذير نباشد هر يك از طرفين حق دارد قرارداد را خاتمه تلقي نموده و به طرف ديگر ابلاغ نمايد . در اين صورت فروشنده صرفاً مستحق دريافت هزينه كالاي تحويل شده خواهد بود و چنانچه اضافه بر آن مبلغي دريافت نموده باشد متعهد به استرداد آن و انجام تسويه حساب مي باشد .

در صورت رفع قوه قاهره قبل از دو ماه ، اجراي قرارداد از زمان توقف ادامه مي يابد و مدت قوه قاهره بر مدت قرارداد افزوده مي شود .

 (قرارداد خرید)

ماده 18- عدم وجود واسطه :

فروشنده تاكيد مي نمايد كه در اين قرارداد واسطه اي وجود نداشته و حق دلالي يا كميسيون و نظاير آن نپرداخته است . چنانچه خلاف اين مطلب به نحوي از انحاء ثابت شود خريدار حق دارد قرارداد را فسخ و تضمينات فروشنده را ضبط  نمايد .

 (قرارداد خرید)

ماده 19- كسور قانوني

پرداخت بيمه ، ماليات ، عوارض و ساير كسور قانوني متعلق به اين قرارداد به عهده .................... مي باشد .

 

ماده 20- فسخ قرارداد :

خريدار مي تواند در صورت تشخيص ناظر مبني بر نقض تمام با قسمتي از مفاد قرارداد يا هر گونه تخلف از شرايط صريح يا ضمني پس از اخطار كتبي به فروشنده قرارداد را فسخ نموده و مراتب را كتباً به اطلاع وي برساند . همين حق در صورت ناتواني فروشنده از انجام تعهدات خود ، ورشكستگي فروشنده ، مصادره اموال يا تصويب انحلال شركت فروشنده براي خريدار محفوظ است در صورت فسخ قرارداد ، خريدار بايستي مبالغي را كه مطابق اين قرارداد بايت كالاي تحويل شده به فروشنده تعلق مي گيرد (مشروط بر اينكه كالاي مذكور بدون عيب و نقص باشد ) به او پرداخت نمايد . (قرارداد خرید)

در صورت فسخ قرارداد ، خريدار استحقاق دارد علاوه بر ضبط تضمينات فروشنده جبران خسارت وارده را تيز از دارايي وي مطالبه نمايد .

ماده 21- بسته بندي

كليه اجزا و قطعات كالا بايد قبل از حمل طبق توافق طرفين و استاندارد هاي متداول توسط فروشنده علامت گذاري و بسته بندي شود . به نحوي كه باز كردن و نصب قطعات به ترتيب مقرر در نقشه هاي اجرايي امكانپذير باشد .

تبصره : هنگام باز كردن بسته هاي محتوي كالاهاي حمل شده چنانچه خريدار متوجه اختلافاتي از جمله كسر ، تهيه كالاي اشتباهي يا خسارت ناشي از ضعف و نامرغوب بودن بسته بندي گردد اين موارد را كتباً به فروشنده اطلاع خواهد داد . در اين صورت فروشنده مي بايست سريعاً نسبت به جايگزين نمودن اقلام مربوط بدون هيچگونه هزينه اي براي خريدار و به طور مجاني اقدام نمايد .

ماده 22-قانون منع مداخله در معاملات دولتي :

فروشنده تاكيد مي نمايد كه مشمول ممنوعيت مذكور در قانون منع مداخله در معاملات دولتي مصوب 22/10/1337 نمي باشد و متعهد است كه تا پايان قرارداد به هيچ عنوان اشخاص مذكور در اين قانون را در اجراي قرارداد سهيم و ذينفع نكند . در صورتيكه احراز شود فروشنده مشمول قانون مزبور بوده و يا بر خلاف تعهد فوق الذكر رفتار كند خريدار حق خواهد داشت قرارداد را فسخ ، تضمينات فروشنده را ضبط و كليه خسارات وارده را به تشخيص خود تعيين و از دارايي فروشنده استيفاء كند .

 (قرارداد خرید)

ماده 23- اسناد قرارداد

اسناد و مدارك زير جزء لاينفك اين قرارداد مي باشد . هرگاه بين بعضي از اسناد تعارض وجود داشته باشد از نظر اولويت به ترتيب زير خواهد بود :

الف : متن قرارداد

ب: اسناد مناقصه

مشخصات فني موضوع قرارداد

ج: جدول زمان بندي تحويل كالا

د: مشخصات بسته بندي

ح: جدول آموزش

 (قرارداد خرید)

ماده 24- اقامتگاه طرفين قرارداد

كليه مكاتبات و هر گونه اخطار و يا اعلام كتبي از طرف هر يك از متعاقدين به طرف ديگر به آدرس زير ارسال مي شود . طرفين قرارداد موظفند در صورت تغيير اقامتگاه يا شماره تلفن يا شماره نمابر مراتب را بلافاصله به يكديگر اطلاع دهند ، در غير اين صورت هرگونه ارسال مكاتبات به نشاني فوق ابلاغ شده محسوب مي گردد .

فروشنده :

نشاني :

تلفن :                         نمابر :

 

 

خريدار :

نشاني :

تلفن :                          نمابر

ماده 25- تعداد مواد ، تبصره و نسخ قرارداد :

اين قرارداد در 7 برگ، 25 ماده ،................ پيوست و سه نسخه در تاريخ ........................ تنظيم گرديده و هر نسخه حكم واحد را دارد .

امضاي فروشنده                                                                            امضاي خريدار

...


قرارداد فروش ملک،قرارداد خرید،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل قرارداد،وکیل خانواده


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب