اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست تعدیل اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)
دادخواست تعدیل اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

دادخواست تعدیل اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

دادخواست تعدیل اجاره(نمونه دادخواست،تعدیل اجاره،انقضاء قرارداد اجاره، اجاره،مشاور حقوقی ،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،درخواست وکیل)

دادخواست تعدیل اجاره

دعوای تعدیل اجاره‌بها زمانی مطرح می‌شود که مدت اجاره موضوع محل کسب، پیشه یا تجارت منقضی شده و از تاریخ استفاده مستأجر از عین مستأجره نیز سه سال تمام گذشته باشد.

در این صورت چنانچه بین موجر و مستأجر در مورد میزان اجاره‌بهای جدید توافق نشود، هریک می‌توانند به استناد ترقی یا تنزل هزینه زندگی، تجدیدنظر نسبت به میزان اجاره‌بها را درخواست کنند. در چنین حالتی، دادگاه با تعیین کار‌شناس و جلب نظر او میزان اجاره‌بهای عادلانه را تعیین خواهد کرد.
بر اساس ماده 4 قانون روابط موجر و مستأجر اصلاحی سال 1356، موجر یا مستأجر می‌تواند به استناد ترقی یا تنزل هزینه زندگی، درخواست تجدیدنظر نسبت به میزان اجاره‌بها را مطرح کنند، مشروط به اینکه مدت اجاره منقضی شده و از تاریخ استفاده‌ مستأجر از عین مستأجره یا از تاریخ مقرر در حکم قطعی که در خصوص تعیین و تعدیل اجاره‌بها صادر شده است، سه سال تمام گذشته باشد. دادگاه با جلب نظر کار‌شناس اجاره‌بها را به نرخ عادله روز تعدیل خواهد کرد.

 

نمونه دادخواست تعدیل اجاره بها با نظر کارشناس

تعیین خواسته و بهای آن : صدور حکم بر تعديل و افزايش اجاره بها طبق نظر کارشناس و الزام خوانده به پرداخت ما به التفاوت آن با احتساب کليه خسارات دادرسي به شرح ذيل:

دلایل و منضمات دادخواست :1-  فتوکپي مصدق قرارداد اجاره 2- فتوکپي مصدق سند مالکيت 3- فتوکپي مصدق دادنامه شماره.....4- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره.....

(دادخواست تعدیل اجاره)

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام و دعاي خير- احتراماً به استحضار عالي مي رساند:

1-         اينجانب مالک يک باب گاراژ داراي پلاک ثبتي..... واقع در بخش.... شهرستان..... مي باشم که آن را به موجب قرارداد رسمي اجاره شماره.... مورخ...... تنظيمي در دفترخانه اسناد رسمي شماره..... شهرستان..... براي مدت...... سال به خوانده محترم اجاره دادم.(دادخواست تعدیل اجاره)

2-         نظر به اينکه مدت سه سال از تاريخ حکم قطعي تعديل اجاره بها مي گذرد و هزينه زندگي ترقي و افزايش نموده است و با ارسال اظهارنامه شماره...... نيز خوانده حاضر به افزايش اجاره به صورت توافقي نگرديده است .مستنداً به مواد 4 و 5 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 صدور حکم برتعديل و افزايش اجاره بها با جلب نظر کارشناس و صدور حکم بر محکوميت خوانده به پرداخت ماباالتفاوت آن با احتساب کليه خسارات دادرسي تقاضا مي شود.(دادخواست تعدیل اجاره)

 

محل امضاء مهر

                                                                                                                                                     اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح

دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست تعدیل اجاره )

  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

(دادخواست تعدیل اجاره )

...


دادخواست تعدیل اجاره،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،اجاره،مستاجر


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب