اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست اجازه ازدواج(وکیل،وکالت، مشاوره)
دادخواست اجازه ازدواج(وکیل،وکالت، مشاوره)

دادخواست اجازه ازدواج(وکیل،وکالت، مشاوره)

دادخواست اجازه ازدواج (نمونه دادخواست، اجازه ازدواج،اذن پدر،اجازه ازدواج بدون اذن پدر،مشاور حقوقی، وکیل، وکالت،موسسه حقوقی، درخواست وکیل)

دادخواست اجازه ازدواج

قانون مدنی نظر فقهایی را که اذن پدر را شرط می دانند، اخذ کرده است. در ماده ١٠٤٣ قانون مدنی آمده است: «نکاح دختر باکره اگرچه به سن بلوغ رسیده باشد، موقوف به اجازه پدر یا جد پدری اوست و هرگاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند، اجازه او ساقط و در این صورت دختر می تواند با معرفی کامل مردی که می خواهد با او ازدواج کند و شرایط نکاح و مهری که بین آن ها قرار داده شده است، پس از اخذ اجازه از دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام کند.» (دادخواست اجازه ازدواج)

 

نمونه دادخواست اجازه ازدواج بدون اذن پدر

تعیین خواسته و بهای آن : صدور حکم بر اجازه ي ازدواج به دليل خودداري پدر از اجازه ي مزبور بدون دليل شرعي و قانوني به شرح ذيل

دلایل و منضمات دادخواست : 1-         فتوکپي مصدق شناسنامه 2- فتوکپي توافقنامه اينجانبه و همسر آينده در شروط دوازده گانه و مهريه

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام و دعاي خير– احتراماً به استحضار عالي مي رساند:

اينجانبه ...... فرزند ...... داراي دانشنامه ي ليسانس...... با داشتن 23سال سن قصد دارم با آقاي...... فرزند..... متولد...... داراي مذهب....... وداراي شغل ..... که در خانواده اي مذهبي متولد گرديده و پايبند به مسائل شرعي و مذهبي مي باشد ازدواج نمايم.(دادخواست اجازه ازدواج)

2-         با کمال تاسف پدر اينجانب (خوانده) بدون دليل شرعي و قانوني با ازدواج اينجانب با نامبرده مخالفت مي نمايد و از دادن اذن جهت ازدواج امتناع مي ورزد.

3-         خوانده شروط دوازده گانه ضمن عقد نکاح را پذيرفته و تعهد به پرداخت تعداد ..... سکه بهار آزادي به عنوان مهريه نموده است.(دادخواست اجازه ازدواج)

4-         عليهذا با تقديم اين دادخواست ، با عنايت به مراتب فوق مستنداً به ماده 1043 قانون مدني صدور حکم بر اجازه با خوانده مورد استدعاست.(دادخواست اجازه ازدواج)

محل امضاء مهر

                                                                                                                                                  اثر انگشت

نمونه دادخواست اجازه ی ازدواج

تعيين خواسته و بهاي آن : صدور حکم بر اجازه ي ازدواج

دلائل و منضمات دادخواست :فتوکپي شناسنامه

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام – احتراماً تصديع مي دهد:

اينجانبه...... فرزند ..... داراي شناسنامه شماره ...... متولد سال ..... مي باشم نظر به اينکه به سن قانوني و بلوغ رسيده ام و قصد ازدواج با جواني را دارم که کارمند بانک بوده و شناخت کاملي از وي دارم نظر به اينکه پدر بنا به دلايل نامعلوم با ازدواج اينجانبه با خوانده مخالفت مي کند مستنداً به ماده 1043 قانون مدني صدور حکم بر اجازه ازدواج را دارم. ( دادخواست اجازه ی ازدواج)

                                                                                                                                                    محل امضاء مهر

                                                                                                                                                          اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح

دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست اجازه ازدواج)

  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.(دادخواست اجازه ازدواج)

...


قانون،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست اجازه ازدواج


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب