اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای مطالبه ضرر وزیان (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)
نمونه رای مطالبه ضرر وزیان (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

نمونه رای مطالبه ضرر وزیان (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

نمونه رای مطالبه ضرر وزیان

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،ضرر و زیان،مطالبه ضرر،قانون شکنی،رفع رطوبت،برهم زدن نظم،پرداخت خسارت،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نمونه رای مطالبه ضرر وزیان

 در پی وقوع جرم و برهم خوردن نظم جامعه ممکن است به اشخاصی نیز مستقیما خسارت وارد کند. متضرر از جرم پس از آنکه در مقام شاکی خصوصی شکایت خود را در مرجع قضایی ( دادسرا یا دادگاه) طرح کرد حق دارد برای جبران خسارت و صدماتی که مستقیما به واسطه ارتکاب جرم به او وارد شده از مقام قضایی درخواست جبران خسارت کند.(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)
برابر قانون پس از آنکه متهم در دادسرا تحت تعقیب قرار گرفت شاکی می تواند اصل یا رونوشت تمامی دلایل و مدارک خود را جهت پیوست به پرونده به قاضی دادسرا تقدیم کند و نیز می تواند تا قبل از اعلام ختم دادرسی توسط دادگاه به مرجع مزبور تسلیم کند.(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)

در کنار این بی نظمی و قانون شکنی به شاکی خصوصی نیز خسارت وارد می شود برای جبران این خسارت شاکی خصوصی باید به نکات زیر توجه کند:
1- ضرر و زیانی قابل مطالبه است که مستقیما ناشی از جرم باشد پس اگر شخصی، فردی را به طور غیر قانونی بازداشت کند، شاکی خصوصی نمی تواند با این ادعا که به علت بازداشت نتوانسته در مسابقه دو میدانی شرکت کند و به عنوان نفر اول مسابقه برنده جایزه چند صد هزار تومانی شود، از متهم ادعای خسارت کند. زیرا برنده شدن او در مسابقه یک امر فرضی و محتمل بوده و ارتباطی به بازداشت غیر قانونی ندارد.(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)
2- متضرر از جرم باید دادخواست تقدیم کند و پس از ابطال تمبر و پرداخت هزینه دادرسی از دادگاه بخواهد که حکم به الزام متهم به پرداخت خسارت بدهد.(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)
3- دادخواست ضرر و زیان باید تا قبل از اعلام ختم دادرسی به دادگاه تقدیم شود.(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)

 

نمونه راي راجع به رفع رطوبت و مطالبه ضرر و زيان ناشي از آن

 

راي دادگاه

خانم ....... دادخواستي به خواسته رفع رطوبت و مطالبه ضرر و زيان ناشي از آن به استناد سند مالكيت شماره ..........و پرونده تامين دليل كلاسه .... شعبه ........ عليه آقاي .... تقديم داشته و درخواست مطالبه مبلغ ........ ريال هزينه دادرسي را كرده است . نظر به اينكه خوانده در قبال دعوي مطروحه هيچ گونه ايراد و دفاعي ننموده عدم حضورش تمكين به دعوي مستفاد و مستنبط و نظر به اينكه كارشناس پرونده تامين دليل براي رفع رطوبت مبلغ ....... ريال (بابت تعميرات و خسارت )برآورد كرده است ، لذا دادگاه با احراز حقانيت ادعاي خواهان ، خوانده را به پرداخت مبلغ ..... ريال در حق خواهان و پرداخت مبلغ ......... ريال بابت هزينه دادرسي محكوم مي نمايد . اين راي غيابي و ظرف مدت ده روز قابل واخواهي در اين دادگاه مي باشد .

(نمونه رای مطالبه ضرر وزیان)

 

                                                                                        رئيس / دادرس شعبه ........... دادگاه حقوقي يك ..........

...


وکیل گرفتن،مشاوره با وکیل،موسسه حقوقی،جستجوی وکیل،وکیل،وکالت،وکیل خوب،حقوق،مشاوره حقوقی،رایگان،نمونه رای مطالبه ضرر وزیان


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب