اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای اجازه معامله
نمونه رای اجازه معامله

نمونه رای اجازه معامله

نمونه رای اجازه معامله

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،اجازه معامله مشول وظیفه عمومی،معامله،ماده 10 قانون نظام وظیفه،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نمونه رای اجازه معامله

 

ماده 10 - انجام امور زیر در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی‌می‌باشد و فتوکپی مدرک ارائه شده از جمله منضمات ضروری پرونده متشکله می‌باشد:

‌الف - شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه.(نمونه رای اجازه معامله)

ب - دریافت هر گونه وام و کمکهای کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و‌نهادهای قانونی.

ج - کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شورا و انجمنهای قانونی.(نمونه رای اجازه معامله)

‌د - تحویل اصل گواهینامه یا پایان‌نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه.

ه - صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکتهای تعاونی.(نمونه رای اجازه معامله)

‌و - ثبت هر گونه نقل و انتقال غیر قهری اموال به طور مستقیم و غیر مستقیم در دفاتر اسناد رسمی.

‌ز - دریافت مستمری از سازمانهای دولتی و وابسته و نهادهای قانونی.(نمونه رای اجازه معامله)

ح - استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و‌شرکتهای دولتی.(نمونه رای اجازه معامله)

‌تبصره 1 - در مواردی که ضرورت یا حرج ایجاب کند که معاملات مشمول ثبت گردد، مانند اموال مشترک که عدم ثبت اموال مشمول موجب زیان‌مالی بر شرکاء دیگر گردد، ثبت اموال مشمول بلامانع است. تشخیص موضوع به عهده محاکم صالحه است.

‌تبصره 2 - سایر اموری که در دیگر قوانین منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی مشمول می‌باشد، به قوت خود باقی است.(نمونه رای اجازه معامله)

 

نمونه حكم داير بر اجازه معامله به مشمول وظيفه عمومي و امضاء در دفترخانه 

راي دادگاه

 

خلاصه ادعاي خواهان ها آن است كه براي اخذ وام از بانك ناگزير به وثيقه گذاردن پلاك ثبتي شماره . واقع در بخش .... شهرستان ...... ملكي موروثي خود نزد موسسه مزبور مي باشند . اما چون احد از آنان به نام ..... خدمت سربازي را شروع كرده است و دفاتر اسناد رسمي از انجام معامله امتناع ورزيده و اجاره دادگاه را ضروري مي داند از اين لحاظ و به جهت آنكه ممنوعيت خواهان ياد شده موجب ضرر مالي ساير شركاء ميباشد خواستار صدور اجازه انجام معامله از طرف دادگاه شده اند و خوانده دعوي ضمن لايحه شماره ....... مورخ ......... ضمن رسيدگي دعوي خواهان را ثابت و در تاريخ ....... مبادرت به اعلام نظر نموده است . اين نظريه پس از ابلاغ به خوانده مورد اعتراض واقع و پرونده براي اعلان نظر مشورتي به ديوان عالي كشور ارسال شده و شعبه ...... ديوان عالي كشور مطوفاً به دادنامه شماره .. نظريه دادگاه را مورد تاييد قرار داده است اينك با عنايت به مراتب مذكور و نظر به نامه شماره ....... اداره كل حقوقي بانك صادره به دفتر اسناد رسمي و اينكه ممنوعيت انجام معامله از ناحيه ....... موجب ورود ضرر و زيان به آقاي .. كه حسب مفاد نامه فوق تعهد  تنظيم قرارداد مشاركت مدني با بانك را دارد خواهد شد ، از اين لحاظ و به استناد تبصره يك ماده 10 قانون نظام وظيفه مصوب سال 1363 درخواست خواهان موجه و قانوني تشخيص صدور حكم  به انجام معامله ياد شده صادر و اعلام مي گردد و اين راي حضوري و قطعي است .(نمونه رای اجازه معامله)

 

 

رئيس / دادرس شعبه ........... دادگاه حقوقي يك ..........

 

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب