اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نزول خواری و ربا _ گروه وکلای دادشید
نزول خواری و ربا _ گروه وکلای دادشید

نزول خواری و ربا _ گروه وکلای دادشید

نزول خواری و ربانزول خواری و ربا

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان

در شرايط اقتصادي نه چندان جالبی که در حال حاضر در جامعه حکم فرماست، اکثریت افراد جامعه درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی و مالی فراوانی بوده و هر روز بر این دغدغه ها افزوده می گردد. از سوی دیگر، بانک ها نيز براي اعطاي يک وام وتسهیلات هر چند که مبالغ آن ناچيز باشد، شرايط بسیار سخت و پيچيده ای مقرر نموده اند.(نزول خواری و ربا)

در این راستا، افراد سود جو از عشوه گری هایی که در سیستم بانکی وجود دارد، کمال سوء ا ستفاده را نموده و فرصت را غنیمت شمرده و با ا خذ تضامین مختلف و متنوع، مبالغی را با درصدهای مختلف به افراد قرض می دهند. درصدهای مزبور بسته به نوع شرایط و مبالغ و کیفیت تضامین، می تواند بسیار متنوع و مختلف باشد. و متاسفانه از آنجایی که هم وطنان گرفتار مسائل اقتصادی مختلفی می باشند، و از سوی دیگر از مسائل حقوقی و کیفری مربوط به نزول خواری بی اطلاع می باشند، بعضا ناچار از  مراجعه به این افراد فرصت طلب می باشند. مضافا اینکه این افراد در سایه عدم نظارت کافی و فضای نابسامان اقتصادی، به راحتی در روزنامه و جراید و حتی رسانه های مجازی، و در پوشش تبلیغات بسیار زیاد، به راحتی به اهداف خود نائل می شوند.(نزول خواری و ربا)

در این نوشتار سعی شده است که مختصرا مطالبی در خصوص این جرم بیان شود تا قدری اطلاعات حقوقی هم میهنان ارتقاء یافته  و در دام چنین افرادی گرفتار نشوند. لازم بذکر است که بازدید کنندگان محترم سایت، جهت دسترسی به مطالب تکمیلی و جزئیات بیشتر و آشنایی با راههای اثبات نزول و حتی شرایط مربوط به  ابطال اسناد و وکالت نامه ها و قولنامه های تنظیم شده و حتی استرداد لاشه چکها و سفته ها خود  ،میتوانند به بخش فروشگاه سایت مراجعه و از مطالب کاملا مفیدی که در این رابطه و توسط تیم وکلای گروه دادشید تنظیم و نگارش یافته است، بهره مند گردند. این مطالب ماحصل پرونده های متعدد قضایی و باعنایت به رویه های موجود در محاکم دادگستری تهیه و تنظیم شده و از سوی هم میهنان نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. تا جایی که مورد استفاده بسیاری از همکاران وکیل نیز قرار گرفته و مثمر ثمر بوده است.(نزول خواری و ربا)

اکنون توضیحات مختصری در خصوص این جرم ارائه میگردد:

در قوانین جاری و نیز احکام شرع، ربا بر دو نوع است:

  • ربا در معامله: يعني خريد و فروش کالا به صورت نقد، در صورتي که هر دو کالا همجنس و هم وزن باشند ولي شرط زيادي بگذارند. مثلاً يک کيلو گندم را با دو کيلو گندم معامله کنند.
  • ربا در قرض: يعني مالي را تا مدت معين قرض بدهند و در مقابل شرط کنند که بدهکار مقدار زيادتري بپردازد.(نزول خواری و ربا)

در حال حاضر، اکثر جرایم مربوط به ربا خواری، از نوع دوم  (ربا در قرض) می باشد بيشتر آدم هايي که تن به این کار مي دهند، محتاج استقراض پول شده تا جایی که به امید رفع احتیاج فوری خود، حاضر شده اند چند برابر پولي را که قرض گرفته اند پس بدهند؛ غافل از ا ینکه پس دادن چند برابر چيزي که گرفته شده، زندگي شان را نابود مي کند.

با عنایت به آثار وحشتناکی که جرم رباخواری در جامعه برجای میگذارد، قانون گزار نه تنها شخص ربا گیرنده بلکه شخص ربا دهنده و حتی واسطه بین این دو  نفر را نیز مجرم دانسته و برای آنها مجازات سنگینی در نظر گرفته است.(نزول خواری و ربا)

در ماده 595 قانون مجازات اسلامي آمده است:«... مرتکبين اعم از ربا دهنده، ربا گيرنده و واسطه بين آنها علاوه بر رد اضافه به صاحب مال، به شش ماه تا سه سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و نيز معادل مورد ربا به عنوان جزاي نقدي محکوم مي گردند.(نزول خواری و ربا)

طبیعی است که اشخاص ربا دهنده، برای حصول اطمینان خاطر از برگشت سرمایه و سودهای توافق شده، اقدام به اخذ تضامین مختلفی از افراد می نمایند تا عنداللزوم و در صورتی که اشخاص نسبت به استرداد مبلغ قرض و نیز سودهای مزبور تاخیر نمایند، مبالغ ادعایی خود را از ناحیه تضمینات موصوف وصول نمایند.(نزول خواری و ربا)

این تضمینات دارای اقسام مختلفی می باشد از جمله:

  • تنظیم قولنامه بر روی اموال شخص مخصوصا اموال غیر منقول و خودرو
  • تنظیم سند رسمی محضری بر روی اموال شخص مخصوصا اموال غیر منقول
  • تنظیم وکالتنامه رسمی و محضری جهت فروش اموال اشخاص
  • تنظیم قراردادهای رهنی
  • اخذ سفته معادل چندین برابر مبالغ قرض داده شده
  • اخذ چک معادل چندین برابر مبالغ قرض داده شده
  • تنظیم انواع اقرارنامه
  • تنظیم انواع صلحنامه

همانطور که گفته شد نزولخواران برای تضمین وصول پولشان؛ اسناد و  قراردادهای فوق را تنظیم نموده و در بیشتر موارد؛ این تضمین‌ها چند برابر اصل و فرع پول است به‌صورتی که نزولخوار حتی هزینه‌های احتمالی رجوع به دادگاه و مراحل قانونی را هم محاسبه کرده و از نزول گیرنده دریافت می‌کند.(نزول خواری و ربا)

با یک محاسبه ساده می توان دریافت که از  آنجایی که هر چقدر بازپرداخت پول ربا بیشتر به تعویق بیفتد، طلب شخص نزول سیر تصاعدی پیدا نموده و نامبرده می تواند به مبالغ بیشتری دست پیدا کند بنابراین بسیاری از نزولخواران علاقه‌مند هستند که نزول گیرنده از عهده پرداخت اقساط خود برنیاید تا تمامی تضمین‌های وی را تصاحب کنند.(نزول خواری و ربا)

در این راستا، بسیاری از افرادی که خواسته و یا ناخواسته گرفتار این باتلاق  واین افراد فرصت طلب شده اند، چاره را در آن می یابند که از خدمات حقوقی وکلا و مشاورین استفاده نمایند.(نزول خواری و ربا)

فلذا شما عزیزان را دعوت می نمایم که با مراجعه به قسمت فروشگاه سایت، از مابقی مطالب سایت گروه وکلای دادشید که در این خصوص تنظیم و نگارش یافته استفاده نمائید.(نزول خواری و ربا)

همچنین شما عزیزان صورت تمایل قادر خواهید بود که جهت دریافت مشاوره و نیز اعطاء وکالت، از طریق شماره تماس های مندرج در این سایت، با همکاران ما ارتباط حاصل فرمائید.(نزول خواری و ربا)

...


نزول خواری و ربا


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب