اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
وکالت اتفاقی
وکالت اتفاقی

وکالت اتفاقی

 وکالت اتفاقی

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین

میدانیم که در ادارت دولتی و سایر مراجع عمومی، اشخاص می توانند برای انجام امورات خود، شخصا حاضر شده و اقداماتموصوف را انجام دهند و یا اینکه با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، شخص دیگری را به عنوان وکیل خود انتخابنموده تا وکیل مبور کلیه ادقامات را انجام دهد.( وکالت اتفاقی)

و لیکن این اقدام در دادگاه و مراجع قضایی و شوراهای حل اخ تلاف و دادسراها و دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور امکان پذیر نبوده و فقط و فقط اشخاصی که دارای پروانه وکالت دادگستری می باشند، حق انجام چنین کاری را داشته و شما صرفا خواهیدتوانست به ایشان تفویض وکالت نمائید.( وکالت اتفاقی)

اما قانون گذار تحت شرایطی؛ وکالت اشخاصی که دارای پروانه وکالت دادگستری نمی باشند را نیز به صورت محدود پذیرفته و لذا اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند اما پروانه وکالت نداشته باشند می توانند در سال سه مرتبه با اخذ جواز «وکالت اتفاقی» از کانون وکلای همان شهر؛ برای اقربای سببی و نسبی خود تا درجه ی دوم از طبقه ی سوم کالت نمایند .( وکالت اتفاقی)

وکالت اتفاقی  مختص به کدام بستگان است؟

این مجوز فقط برای اقربای سببی یا نسبی تا درجه دوم از طبقه سوم امکان پذیر خواهد بود. قابل ذکر است که طبقات مزبور در ماده 862 قانون مدنی ذکر شده و عبارتند از:( وکالت اتفاقی)

  • طبقه اول عبارتند از: پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد
  • طبقه دوم عبارتند از : اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها
  • طبقه سوم عبارتند از عموها و خاله ها و عمه ها ودایی ها

شرایط در خواست وکالت اتفاقی عبارت است از:

  • درخواست: درخواست اخذ جواز وکالت موقت باید توسط شخص متقاضی به عمل آید و نامبرده ضمن معرفی کامل خود، میزان تحصیلات و تجربیات و سایر جهات و دلائل احتمالی موثر در قضیه مورد وکالت را نیز اعلام کند.( وکالت اتفاقی)
  • مشخصات کامل و نشانی موکل یا موکلین مورد نظر و ذکر درجه قرابت آنان
  • اعلام مشخصات موضوعی که متقاضی قرار است طرح نموده و یا عهده دار دفاع از آن شود
  • پیوست مدارک مورد استناد و امضا در ذیل درخواست و ثبت در دفتر کانون وکلاء دادگستری
  • به همراه درخواست صدور جواز وکالت اتفاقی (موقت) باید فتوکپی مصدق مدارک زیر نیز به کانون وکلا تسلیم شود:( وکالت اتفاقی)

فتوکپی شناسنامه  و آخرین مدرک تحصیلی به همراه دو قطعه عکس.

فتوکپی شناسنامه موکل یا موکلین و مدارک  مثبته قرابت

اصل درخواست موکل به عنوان کانون وکلاء (به شرح فرم تهیه شده) که امضاء موکل توسط کانون و یا یکی از دفاتر اسناد رسمی گواهی شده باشد.

اخطاریه یا گواهی مرجع قضائی در مورد مشخصات پرونده و وقت رسیدگی آن نسبت به دعاوی طرح شده.

فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای متقاضیانی که مشمول خدمت نظام وظیفه می باشند.

تبصره – مدارک فوق به هیچ صورتی قابل استرداد نمی باشند.( وکالت اتفاقی)

نکته: برای هرمورد وکالت اتفاقی باید درخواست جداگانه با ضمائم کامل تهیه و تسلیم شود و این قاعده در مورد پرونده هایی که از دو یا چند دعوی مرتبط تشکیل شده باشد نیز رعایت خواهد شد مگر این که به تشخیص کانون وکلاء تکرار اصل تقاضا یا مدارک و مستندات و اطلاعات ضروری نباشد.( وکالت اتفاقی)

نکته: کانون می تواند از متقاضیان جواز وکالت اتفاقی پس از احراز شرایط , اختباری به منظور بررسی توان عملی و تجربی دفاع از دعوی اعلام شده به عمل آورد و صدور جواز وکالت منوط به موفقیت متقاضی  در اختبار به تشخیص کانون وکلاء می باشد.

...


[caption id="attachment_13483" align="aligncenter" width="900"]وکالت اتفاقی وکالت اتفاقی[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید


 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب