اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه دادخواست مطالبه نفقه دادخواست نفقه
نمونه دادخواست مطالبه نفقه دادخواست نفقه

نمونه دادخواست مطالبه نفقه دادخواست نفقه

نمونه دادخواست مطالبه نفقهنمونه دادخواست مطالبه نفقه (دادخواست نفقه)

وکیلدعاوی خانوادگی، وکیلنفقه، وکیل مهریه،وکیلوصول مطالبات، وکیل خانواده، وکیل طلاق،وکیل مهریه، وکیل ملکی،مشاوره حقوقی، مشاوره باوکیل پایه یک دادگستری ، وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،


دادخواست نفقه:طبق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی ایران ،نفقه عبارتست از: همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.

در چه مواردی به زن نفقه تعلق می گیرد

ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی بیان می‌دارد همین که نکاح به‌طور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود دو شرط زیر برای وجوب نفقه ضروری است:

۱-دایمی بودن عقد که قانون مدنی در ماده ۱۱۰۶ تصریح دارد: در عقد دایم نفقه زوجه به عهده شوهر است.

۲-تمکین کامل زوجه

 

موارد مطالبه نفقه کدامند

  1. غذا: غذا اساسی‌ترین بخش نفقه را تشکیل می‌دهد که برای ادامه حیات هر فرد ضرورت دارد. معیار در غذا، مقداری است که برای سیر کردن او کافی باشد و در کیفیت و جنس باید به عرف مراجعه کرد. از این رو، آنچه که برای امثال او متعارف است و با مزاج او سازگاری دارد و آنچه که به آن عادت کرده، به گونه‌ای که به ترک آن ضرر می‌بیند باید برایش تهیه شود.(دادخواست نفقه)
  2. لباس: در مقدار و جنس لباس، باید عادت امثال او و شهری که در آن ساکن است و همچنین به فصلهایی از سال که به لباس نیاز پیدا می‌کند، ملاک قرار گیرد؛ چون در کمیت، کیفیت و جنس لباس نسبت به این مسائل اختلافی فاحش پیدا می‌شود. اگر زن اهل تجمل و زیباپوشی است و به لباسهای زینتی و تجملی نیاز دارد واجب است که علاوه بر دیگر لباسها، به حسب حال امثال او، برایش تهیه شود.(دادخواست نفقه)
  3. مسکن: حق مسکن از مهم‌ترین ارکان نفقه است و مرد وظیفه دارد به عنوان سرپرست خانواده برای همسر خود منزلی مناسب و در شأن او برگزیند و آرامش خاطر او را فراهم سازد؛ بنابراین، زن حق دارد در خانه‌ای که متناسب و معمول امثال اوست سکونت داده شود؛ حتی می‌تواند از شوهرش خانه‌ای مستقل بخواهد که متعلق به خودش شود یا برایش اجاره کند.(دادخواست نفقه)
  4. لوازم خانه: لوازم منزل از مهم‌ترین ضروریات زندگی است که کمیت و کیفیت به عرف و عادت موکول می‌شود. بر این پایه، مجموعه وسایلی که برای تأمین حداقل نیازهای معیشتی زن ضرورت دارد باید برایش تهیه شود.(دادخواست نفقه)
  5. خدمتکار: اگر زن، از خانواده‌های اشراف -که دارای خدمتکار و کلفت هستند- باشد، مرد باید برایش خدمتکار بگیرد؛ گرچه به بیش از یک نفر نیاز داشته باشد.(دادخواست نفقه)
  6. هزینه‌های درمانی و بهداشتی: هزینه داروهایی که زن به‌طور متعارف به آن نیاز دارد و هزینه نظافت و بهداشت فردی او بر عهده شوهر است.(دادخواست نفقه)
  7. هزینه سفر: مخارج سفر زن اگر بیشتر از مخارج وطن باشد با شوهر نیست، ولی اگر شوهر مایل باشد که زن را سفر ببرد باید خرج سفر او را بدهد.(دادخواست نفقه)

..

نمونه دادخواست مطالبه نفقه  : (دادخواست نفقه)

خواهان : مشخصات خانم

خوانده : مشخصات شوهر

وکیل : در صورت انتخاب وکیل مشخصات وکیل انتخابی یا وکیل معاضدتی

خواسته : مطالبه نفقه ايام زوجيت به ميزان.... ريال به انضمام كليه خسارات قانوني با صدور قرار تأمين خواسته

دلایل و منضمات : كپي مصدق 1- عقدنامه، 2- عندالاقتضاء شهادت شهود، 3- عند الزوم نظریه كارشناس رسمی دادگستری  4- مدرک مورد نياز ديگر(دادخواست نفقه)

رياست محترم مجتمع قضايي  "شهرستان محل اقامت خوانده"

باسلام احتراماً به استحضار مي رساند:

اينجانبه به استناد كپي مصدق عقدنامه شماره       مورخ    /    /    باخوانده عقدازدواج دائمي در دفترخانه  "شماره ونام شهرستان"  منعقد كرده ايم. نظر به اينكه حسب مواد 1106 و 1107 قانون مدني تأمين نفقه زوجه بر عهده شوهر مي باشد و خوانده از اين كار استنكاف و خودداري مي نمايد فلذا رسيدگي و صدور حكم به پرداخت نفقه ايام زوجيت از تاريخ       لغايت       به مدت       ماه (و تا زمان رسيدگي و صدور حكم و اجراي دادنامه) فعلاً به ميزان      ريال مستنداٌ به مواد 198 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور مدني و1106و1107 قانون مدني  به انضمام جميع خسارات و هزينه دادرسي در حق اينجانبه مورد استدعاست . براي تعيين ميزان نفقه متعلقه نيز با لحاظ شئونات مربوطه به جلب نظر كارشناس استناد مي نمايد.. ضمناً با توجه به اينكه خواسته در معرض تضييع مي باشد به استناد ماده 108 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي وانقلاب درامور مدني بدواً صدور قرار تأمين خواسته و اجراي آن قبل از ابلاغ وفق ماده 117 آن قانون نيز تقاضا مي شود.(دادخواست نفقه)

...


دادخواست نفقه ، وکیل نفقه، وکیل مهریه،وکیلوصول مطالبات، وکیل خانواده، وکیل طلاق،وکیل مهریه، وکیل ملکی،مشاوره حقوقی، مشاوره باوکیل پایه یک دادگستری ،


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب