اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
تنفیذ صلح نامه

تنفیذ صلح نامه

تنفیذ صلح نامه

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،

تنفیذ صلح نامهتنفیذ صلح نامه:نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مورخ ..... (تنفیذ صلح نامه)

صلح در فقه و حقوق ایران نوعی عقد لازم است که در آن دو طرف، توافق بر امری می‌کنند که عنوان آن امر از عقود معروف از قبیل بیع،رهن، اجاره و امثالهم نباشد. صلح در لغت به معنای سازش، آشتی کردن، توافق کردن، پیمانی که بر حسب آن دعوایی را حل و فصل کردن و پیمان تسلیم است.[۱] عقد صلح در اصطلاح به معنای تراضی و تسالم بر امری است.[۲] صلح گاهی برای رفع اختلافات موجود یا برای جلوگیری از تنازع احتمالی آینده صورت می‌گیرد یا به‌جای یکی از عقود معاملاتی به‌کار می‌رود.(تنفیذ صلح نامه)

 

 

انواع صلح

صلح به دو قسم زیر تقسیم‌بندی می‌شود:(تنفیذ صلح نامه)

 

  1. صلح بر دعوی: صلحی که در جهت رفع تنازع یا جلوگیری از آن واقع شود.
  2. صلح بدوی:معامله‌ای مبتنی بر تسالم و توافق است و در ردیفبیع، هبه و اجاره محسوب می‌شود.

 

 

تنفیذ صلح نامه 1

شرایط عقد صلح

عقد صلح مانند سایر عقود باید دارای شرایطی باشد:(تنفیذ صلح نامه)

۱- اهلیت (رشد، عقل و بلوغ) باشند و منظور از آن، هم اهلیت در معامله و هم اهلیت در تصرف است و چون تاجر ورشکسته و مرتهن (کسی که مال برای او به رهن گذاشته می‌شود) اهلیت در تصرف ندارند، بنابراین نمی‌توانند طرف عقد صلح واقع شوند.(تنفیذ صلح نامه)
۲- صلح بر امر غیرمشروع باطل است؛ مانند آن کسی که به موجب عقد صلح، حلالی را حرام یا حرامی را حلال کند. مانند صلح برای آشامیدن شراب که در دین اسلام چنین صلحی حرام است.(تنفیذ صلح نامه)
۳- عقد صلح که برای فرار از دین باشد، باطل است، زیرا عقد چنین صلحی موجب ورود خسارت بر طلبکاران می‌شود و چون جهت چنین عقدی باطل است، خود عقد صلح نیز باطل می‌شود.(تنفیذ صلح نامه)
۴- صلح بر امر باطل نیز باطل است. به عنوان مثال اگر دو نفر زمین مواتی ( زمین موات زمینی است که مالک ندارد و آباد نیست) را با یکدیگر معامله کنند و در این معامله بین آنان اختلافی حاصل شود و سپس بخواهند این اختلاف را به صلح خاتمه دهند، چنین صلحی باطل است زیرا اساس اختلاف در خصوص معامله زمین موات بوده که باطل است.(تنفیذ صلح نامه)
۵- اموال دولتی را نمی‌توان مصالحه کرد زیرا در عقد صلح، مورد صلح باید در مالکیت مطلق شخصی که می خواهد مالش را صلح کند باشد.(تنفیذ صلح نامه)

 

نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مورخ .....(تنفیذ صلح نامه)

خواهان : مشخصات متصالح (کسی که صلح به نفع او شده است)

 خوانده : مشخصات مصالح (صلح کننده)

 وکیل : در صورت انتخاب وکیل مشخصات وکیل انتخابی یا وکیل معاضدتی

 خواسته : صدور حکم بر تنفيذ صلح نامه مورخ..... با احتساب کليه خسارات دادرسي

دلایل و منضمات : 1- فتوکپي مصدق صلح نامه مورخ ...  2- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره..... 3. استشهادیه  4. عند الزوم شهادت شهود 5.  وکالتنامه وکیل(تنفیذ صلح نامه)

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......(تنفیذ صلح نامه)

با سلام و عرض ادب احتراماً به استحضار مي رساند:خوانده محترم به موجب صلح نامه مورخ.... هزار مترمربع از يک قطعه زمين داراي پلاک ثبتي .... واقع در بخش..... شهرستان..... را به اينجانب واگذار نموده است حاليه به مراجعات مکرر به خوانده ،نامبرده مفاد صلح نامه را انکار مي نمايد. لذا با تقديم اين دادخواست مستنداً به مواد 752،219،10 و 1301 قانون مدني صدور حکم بر تنفيذ صلح نامه مورخ ..... با احتساب کليه خسارات قانوني مورد استدعاست.(تنفیذ صلح نامه)

امضاء(تنفیذ صلح نامه)

...


[caption id="attachment_13676" align="aligncenter" width="900"],تنفیذ صلح نامه,,دادشید,درخواست وکیل,دیوان عدالت,مشاور حقوقی,موسسه حقوقی,وکالت,وکیل,گروه وکلا,مشاوره با وکیل پایه یک, گروه وکلا,دادگستری,مشاوره حقوقی, ,تنفیذ صلح نامه,,دادشید,درخواست وکیل,دیوان عدالت,مشاور حقوقی,موسسه حقوقی,وکالت,وکیل,گروه وکلا,مشاوره با وکیل پایه یک, گروه وکلا,دادگستری,مشاوره حقوقی,[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب