اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
تخلیه تعدی و تفریط
تخلیه تعدی و تفریط

تخلیه تعدی و تفریط

تخلیه تعدی و تفریط

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،

تخلیه تعدی و تفریطنمونه دادخواست تخلیه تعدی و تفریط مستاجر  

 

 تخلیه تعدی و تفریط:اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود، اجاره دهنده را موجر و اجاره‌کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستاجره گویند.(تخلیه تعدی و تفریط)

اجاره در لغت از ریشه اجر به معنای رهانیدن، به فریاد رسیدن، چیزی را به فرد دادن می‌باشد. در اصطلاح عقدی است که به موجب آن مستأجر، در برابر مالی که به موجر می‌دهد، برای مدت معین مالک منافع عین مستأجره می‌شود. یعنی همان سلطه و اختیار استفاده مالک را از عین مورد اجاره دارد؛ بنابراین اجاره عقدی تملیکی و معوض و موقت می‌باشد.(تخلیه تعدی و تفریط)

 

تکالیف مستاجر نسبت به مورد اجاره(تخلیه تعدی و تفریط)

  • مستأجر بعد از قبض موضوع اجاره نسبت بدان در حکم امین است و فقط در صورت تعدی یا تفریط مسؤول خواهد بود.
  • مستأجر حق دارد اجاره را به دیگری واگذار نماید مگر آنکه در عقد اجاره از طرفمؤجر صریحاً ممنوع شده باشد.
  • مستأجر باید در استعمال عین مستأجره به نحو متعارف رفتار کرده و تعدی و تفریط نکند.
  • عین ملک یا وسیله اجاره شده را برای همان مصرفی که در اجاره مقرر شده مصرف نماید.
  • اجاره‌بها را در زمان‌های مشخص پرداخت نماید.(تخلیه تعدی و تفریط)

 

تکالیف موجر (اجاره دهنده) نسبت به مستاجر(تخلیه تعدی و تفریط)

 

تخلیه تعدی و تفریط 1

قانون مدنی برخی تکالیف را بر مؤجر تکلیف می‌کند که به آنها اشاره می‌شود.(تخلیه تعدی و تفریط)
چرا که انتفاع مستأجر منوط به تسلیم مورد اجاره است و اگر تسلیم نکند می‌تواند از پرداخت اجاره بها خودداری کند و از دادگاه اجبار موجر را بخواهد و اگر نشد، حق فسخ دارد (ماده ۴۷۶ ق م)
طبق ماده ۴۸۶ ق مدنی، تعمیرات و کلیه مخارجی که در عین مستأجره برای امکان انتفاع لازم است به عهدۀ مالک است، مگر این‌که شرط خلاف شده باشد.(تخلیه تعدی و تفریط)
عدم انجام تعمیراتی که مغایر انتفاع مستأجر باشد، با توجه به این‌که اجاره عقدی مستمر است، و با انعقاد عقد و تملیک منافع، روابط میان دو طرف پایان نمی‌یابد، ماده ۴۸۴ ق مدنی می‌گوید: موجر نمی‌تواند در مدت اجاره، در عین مستأجره تغییری دهد که منافی مقصود مستأجر از استیجار باشد.
بنابراین عین مورد اجاره باید همیشه برای انتفاع آماده باشد، مگر این‌که انجام تعمیرات لازم باشد. ولی موجر حق دارد، عین مورد اجاره را به دیگری، منتقل دهد، و بفروشد، و این منافی حق مستأجر نخواهد بود (م ۴۹۸ ق م)(تخلیه تعدی و تفریط)

 

نمونه دادخواست تخلیه تعدی و تفریط مستاجر  (تخلیه تعدی و تفریط)

 

خواهان : مشخصات مالک

 خوانده : مشخصات مستاجر

 وکیل : در صورت انتخاب وکیل مشخصات وکیل انتخابی یا وکیل معاضدتی

 خواسته : صدور حکم بر تخليه به لحاظ تعدي و تفريط با احتساب کليه خسارات دادرسي و صدور قرار تامين دليل فوري

دلایل و منضمات : 1- فتوکپي مصدق قرارداد اجاره 2- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره..... 3. عند الزوم جلب نظر کارشناس 4. وکالتنامه وکیل  5. فتوکپی مصدق سند مالکیت  6. تحقیق و معاینه محلی(تخلیه تعدی و تفریط)

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......(تخلیه تعدی و تفریط)

با سلام - احتراماً به استحضار عالي مي رساند اينجانب مالک يک مجتمع تجاري داراي پلاک ثبتي..... واقع در بخش..... شهرستان..... مي باشم که دو باب از مغازه هاي آن را به خوانده محترم اجاره داده ام که متاسفانه خوانده بدون اخذ اجازه از اينجانب با برداشتن ديوار في مابين دومغازه آنها را تبديل به يک باب مغازه نموده است.لذا با تقديم اين دادخواست بدواً با استناد به مواد 149 الي 155 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني صدور قرار تامين از وضعيت موجود عين مستاجره جهت حفظ و ضبط دلائل و در ماهيت مستنداً به بند 8 ماده 14قانون روابط موجر و مستاجر سال1356 صدور حکم  بر تخليه با احتساب کليه خسارات دادرسي استدعاست.(تخلیه تعدی و تفریط) 

...


[caption id="attachment_13661" align="aligncenter" width="900"]تخلیه تعدی و تفریط,دادشید,وکیل,وکالت,مشاوره حقوقی,موسسه حقوقی,وکیل دادگستری, تخلیه تعدی و تفریط,دادشید,وکیل,وکالت,مشاوره حقوقی,موسسه حقوقی,وکیل دادگستری,[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب