اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
ضمانت پرداخت بدهی دیگری
ضمانت پرداخت بدهی دیگری

ضمانت پرداخت بدهی دیگری

  ضمانت پرداخت بدهی دیگری

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،

ضمانت پرداخت بدهی دیگریضمانت پرداخت بدهی دیگری:

 

دادخواست مطالبه مبلغ ضمانت (ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

ضمانت در قانون

بر طبق ماده‌ی ۶۸۴ قانون مدنی «عقد ضمان عبارت است از اینکه شخصی مالی را که بر ذمه‌ی دیگری است بعهده بگیرد. متعهد را ضامن، طرف دیگر را مضمون له و شخص ثالث مضمون عنه یا مدیون اصلی می‌گویند.»(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

شرایط ضامن

 ضامن باید عاقل  بالغ و رشید باشد. در ضمانت لازم نیست که ضامن مضمون عنه (مدیون اصلی) را بشناسد بلکه تنها تمییز آن کافی است. بر طبق ماده ی ۶۸۴ قانون مدنی «عقد ضمان عبارت است از اینکه شخصی مالی را که بر ذمه دیگری است بعهده بگیرد. متعهد را ضامن، طرف دیگر را مضمون له و شخص ثالث مضمون عنه یا مدیون اصلی می‌گویند.»(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

شروط و شرایط عقد ضمانت

۱- عقد ضمانت عقدی لازم است یعنی قابل فسخ نیست و نیاز به ایجاب و قبول دارد که بین ضامن و طلبکار صورت می‌گیرد که ایجاب آن عبارت است از: ضمنت (ضامن شدم) یا تکفلت (به عهده گرفتم) و تقبلت (تقبل کردم) و مانند آن و اگر به جای این الفاظ بگویید مال تو نزد من است یا برمن است یا آنچه بر اوست بر من است صراحت در ضمانت ندارد و لذا ایجاب با این الفاظ صحیح نیست. پس از ایجاب طلبکار قبول می‌کند و رضایت بدهکار نیاز به تصریح ندارد و فوریت شرط نیست.(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

 ۲- رضایت مضمون عنه (مدیون اصلی): رضایت بدهکار نقشی در عقد ضمانت ندارد زیرا رضایت تبرعی (داوطلبانه) صحیح است به اینصورت که اگرکسی داوطلبانه و بدون اینکه بدهکار از او بخواهد ضامن شود و عقد ضمانت را قبول کند صحیح است و بدهکار حق اعتراض ندارد فقط در نهایت ضامن حق رجوع به بدهکار را نخواهد داشت.(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

۳- بخشش طلب توسط طلبکار: اگر طلبکار طلب خود را به ضامن ببخشد، ضامن نمى‏‌تواند از بدهکار چیزى بگیرد، و اگر مقدارى از آن را ببخشد نمى‏‌تواند آن مقدار را مطالبه نماید، ولى اگر همه‌ی آن را یا بخشى از آن را هبه کند، یا از باب خمس، یا زکات، یا صدقات و امثال آن حساب کند، ضامن مى‏‌تواند از بدهکار مطالبه نماید.(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

 ۴- ثروتمند بودن ضامن و یا علم به فقیر بودن توسط طلبکار: ضامن باید ثرومند باشد (به مقداری که بتواند طلب بدهکار را بدهد) و یا اینکه طلبکار از نداری او آگاه باشد.(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

دادخواست مطالبه مبلغ ضمانت (ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

خواهان : مشخصات ضامن

 خوانده : مشخصات وام گیرنده

 وکیل : در صورت انتخاب وکیل مشخصات وکیل انتخابی یا وکیل معاضدتی

 خواسته : صدور حکم بر محکوميت خوانده به پرداخت مبلغ..... ريال  با احتساب کليه خسارات قانوني

دلایل و منضمات : 1- فتوکپي مصدق قرارداد 2- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره..... 3. استشهادیه  4. عند الزوم شهادت شهود 5.  وکالتنامه وکیل(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

با سلام - احتراماً به عرض عالي مي رساند اينجانب به موجب قرارداد پيوست ضامن پرداخت دين خوانده به شخص ثالثي شده ام دين نامبرده را مطابق قرارداد به شخص ثالث پرداخت نموده ام حاليه با مراجعات مکرر به خوانده و  ارسال اظهارنامه شماره .... از پرداخت دين خود به اينجانب استنکاف مي ورزد.لذا با تقديم اين دادخواست مستنداً به ماده 709 قانون مدني و مواد 198 و 519 قانون آئين دادرسي مدني صدور حکم بر محکوميت خوانده به پرداخت مبلغ خواسته با احتساب کليه خسارات قانوني مورد استدعاست.(ضمانت پرداخت بدهی دیگری)

...


[caption id="attachment_13671" align="aligncenter" width="900"]ضمانت پرداخت بدهی دیگری,دادشید,درخواست وکیل,دیوان عدالت,مشاور حقوقی,موسسه حقوقی,وکالت,وکیل,گروه وکلا,مشاوره با وکیل پایه یک, گروه وکلا,دادگستری,مشاوره حقوقی, ضمانت پرداخت بدهی دیگری,دادشید,درخواست وکیل,دیوان عدالت,مشاور حقوقی,موسسه حقوقی,وکالت,وکیل,گروه وکلا,مشاوره با وکیل پایه یک, گروه وکلا,دادگستری,مشاوره حقوقی,[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب