اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه
پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه

پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه

پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامهپرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه

(وکیل - وکالت - مشاوره حقوقی - موسسه حقوقی - مشاوره با وکیل - نسب - احوال شخصیه - نمونه پرونده - مشاوره تلفنی - گروه وکلا - نسب)

نمونه پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه

احوال شخصیه مجموعه‌ای از اوصاف مربوط به شخصیت انسان، صرف‌نظر از شغل و مقام او در اجتماع، است. اوصاف احوال شخصیه را تشکیل می‌دهند که قابل تقویم و مبادله به پول نباشند و از حیث حقوق مدنی آثاری بر آن‌ها تعلق می‌گیرد. همچون ازدواج، طلاق و نسب.

احوال شخصیه از وضعیت و اهلیت تشکیل می‌شود. وضعیت شامل اوصافی است که حقوق و تکالیفی برای انسان ایجاد می‌کند مانند سن، جنس، ملیت و تجرد یا تأهل. اهلیت نیز توانائی قانونی شخص برای دارا شدن یا اجرای حق گفته می‌شود. اهلیت با وضعیت در ارتباط است و معمولاً از آن سرچشمه می‌گیرد؛ مثلا صغیر ممکن است حق ازدواج یا طلاق را نداشته باشد یا اتباع کشورهای خارجی حق برخی از فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی را نداشته باشند.(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)

شرح پرونده

وکیل خواهان دادخواستی با عنوان اثبات نسبت و اصلاح شناسنامه به طرفیت خواندگان ما رالذکر به دادگستری ...... تقدیم نموده که معاونت محترم ارجاع پرونده را به شعبه ... دادگاه عمومی حقوقی ارجاع نموده اند. شعبه محترم را به تاریخ ...... تعیین نموده که وقت رسیدگی به طرفین و خواندگان ابلاغ گردید. جلسه دادگاه در تاریخ مقرر با حضور خواندگان و وکیل وی و دو نفر از خواندگان بنام ..... و ..... و عدم حضور سایر خواندگان جلسه دادگاه تشکیل گردید. دادگاه خطاب به وکیل خواهان که اظهارات و خواسته خویش را به نحو دقیق بیان نماید. وکیل خواهان بیان داشته موضوع خواسته اثبات نسب نسبت به مرحومین ............... (مورثین خواندگان) و اصلاح شناسنامه به این شرح بوده که موکل در تاریخ ........ بدنیا آمده و در آن زمان سند ازدواج پدر و مادر موکل موجود نبوده و پدربزرگ خانواده (مرحوم ....... ) با مراجعه به اداره ثبت احوال اقدام به اخذ شناسنامه برای موکل نموده است، لیکن هنگام اخذ شناسنامه مشخصات پدربزرگ و مادربزرگ به عنوان پدر و مادر موکل در شناسنامه درج شده است. از آنجا که پدر و مادر واقعی موکل مرحومین ..........و ....... می باشند و این موضوع مورد گواهی شهود است، تقاضای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر اثبات نسبت موکل نسبت به مرحومین فوق الذکر و اصلاح شناسنامه موکل از حیث مشخصات والدین را دارد. یکی از خواندگان بنام ...... بیان داشته که خواهان برادر من می باشد و اظهارات خواهان را تصدیق نموده خواندۀ دیگر بنام صدیقه نیز اظهارات برادر خود اصغر بیان داشته که خواهان برادر واقعی وی می باشد. دادگاه بنا به درخواست وکیل قرار استماع شهادت شهود را صادر فرمود ه و نسبت به اخذ اظهارات ایشان اقدام نموده که شهود خواهان به نحوی اظهارات خواهان را تصدیق نموده و خواهان را برادر حقیقی خواندگان دانسته و اظهار داشته اند که سالیان زیادی است که نسبت به خواهان آشنایی داشته و وی با خواندگان رفت و آمد دارد. دادگاه با توجه به محتویات پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدرو رأی می نماید:

رأی دادگاه

در خصوص دعوی آقای ....... با وکالت آقای ........ به طرفیت خواندگان و اداره ثبت احوال ...... به خواسته اثبات نسب نسبت به مرحومین .....و ........ و اصلاح شناسنامه بدین توضیح که وکیل خواهان به شرح دادخواست اظهاراتی را بیان فرموده و با عنایت به محتویات پرونده، اظهارات وکیل خواهان و اقرار دو نفر از خواندگان به عنوان برادر و خواهر خواهان، مؤادی گواهی گواهان و عدم ارائه دلیلی از ناحیه خواندگان برخلاف ادعای خواهان، دعوی وی به نظر ثابت تشخیص و مستتداً به مواد 1158 و 1159 قانون مدنی حکم به اثبات نسبت و رابطه فرزندی فیمابین و مرحومین ......و....... و به تبع آن حکم به اصلاح شناسنامه خواهان با درج مشخصات .....و..... به عنوان والدین وی صارد و اعلام می گردد. رأی صادره نسبت به ... و ..... و اداره ثبت احوال حضوری بوده و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر بوده و نسبت به سایرین غیابی بود و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه است.(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)

تحلیل حقوقی پرونده

در این پرونده یکی از خواندگان بنام اداره ثبت احوال اصلاً در جلسه حضور نداشته و لایحه ای نیز ارسال ننموده، لیکن دادگاه رأی صادره نسبت به وی را حضور تلقی نموده است. دادگاه در رأی خود مرجع تجدید نظر را قید ننموده است. به نظر می رسد برای اینکه ما شاهد صدور یک رأی به تمام معنا حقوقی و کامل از نقطه نظر اصول باشید، دادگاه محترم مستندات خود را کامل  ذکر کند به رأی صریح و روشن و دارای اطلاعات کامل از جریان پرونده را خواهیم دید. مثلاً در این پرونده استناد به موادی چون 995 و 996 قانون مدنی و همچنین مواد 41 و 4 قانون ثبت احوال در رأی اصراری، رأیی شکیل تر و کاملتری را جلوه گر می نماید.(پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه)

...


وکیل - وکالت - مشاوره حقوقی - موسسه حقوقی - مشاوره با وکیل - نسب - احوال شخصیه - نمونه پرونده - مشاوره تلفنی - گروه وکلا - نسب - پرونده اثبات نسب و اصلاح شناسنامه


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب