اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد

 

تنظیم قرارداد

وکیل متخصص قرارداد

در دنیای کنونی، روابط اجتماعی هر روز پیچیده و پیچیده تر می شود . هر روز نیازهای تازه ای در روابط حقوقی اشخاص و شرکتها ایجاد می شود. طبیعتا این روابط، نمی تواند بدون حساب و کتاب باشد. نمی تواند شفاهی باشد ، نمی تواند بدون ضابطه و بدون چهارچوب باشد. (وکیل قرارداد).

کاملا آشکار است که توافقات طرفین با کلیه جزئیات و کم و کیف آن، باید به صورت مکتوب نوشته و به امضای آنها درآید تا در مواقع لزوم، بتوان به آن استناد کرد.

لزوم وجودقرارداد فیمابین اشخاص، آنقدر بدیهی است که توضیح بیش از این، توضیح واضحات و تبیین بدیهیات است .

.

وکیل قرارداد

امضای هر گونه قرارداد بدون مشورت با وکیل متخصص قرارداد، چه تبعاتی خواهد داشت؟

متاسفانه در این بین ؛ هستند اشخاصی که هنوز هم درمان را بهتر از پیشگیری میدانند.

این افراد در زمان تنظیم قرارداد ، بدون ملاحظه و بدون اینکه متن قرارداد را بررسی نموده باشند و یا آنرا به رویت وکیل متخصص قرارداد و یا مشاور حقوقی رسانده و نظر وی را جویا شده باشند، جسورانه آنرا امضا میکنند .

باید گفت که چنین اقداماتی درواقع یک نوع خودکشی است.

این افراد اگر امروز با طرف قراردادی خود به مشکل نخورند، حتما فردا به مشکل خواهند خورد و ماهها و حتی چندین سال، در مراجع قضایی ، درگیر مسائل حقوقی وکیفری مختلف خواهند شد.

و مجبورند هزینه های سرسام آور و تاوان های زیادی را بابت این اشتباه خود بپردازند.

در این راستا هر چقدر مبالغ مندرج در قرارداد بیشتر باشد، گرفتاری های و لطمه های مالی و حیثیتی و روحی ایشان نیز بیشتر خواهد بود.

در زمان بروز اختلاف و تخلفات طرف مقابل، و درست در همان زمانی که متون قراردادی باید به فریاد وی برسد و او را از مهلکه نجات دهد، به ناگاه متوجه می شود که متنی را که امضا نموده نتنها کمترین کمکی به وی نخواهد کرد بلکه شروط قراردادی ظالمانه و یکطرفه ای علیه خود وی درج شده که زندگی وی را زیر و رو خواهد کرد.

.

[caption id="attachment_18328" align="alignnone" width="768"]مشورت با وکیل قرارداد وکیل قرارداد[/caption]

مزایای استفاده از وکیل متخصص قرارداد چیست؟

و اما عده ای دیگر تصمیم بهتر و رفتار کاملا عاقلانه ای خواهند داشت. این افراد قبل از ایکه هر گونه برگه ، قرارداد، و تعهدی را امضا نمایند، ابتدا با یک وکیل متخصص قرارداد مشورت کرده و متن را به اطلاع وی می رسانند.

و پس از تبادل نظرهای کافی و اخذ تایید نهایی از وکیل متخصص قرارداد، و اطمینان از این امر که تمامی حقوق ایشان در قرارداد لحاظ شده و ضمانت اجراهای کافی و قابل قبولی بر علیه شخص متخلف در نظر گرفته شده و کلیه جزئیات توافق و سایر اطلاعات موردنیاز در متن گنجانده شده و به تایید نهایی وکیل متخصص قراردادها رسیده است، آنرا با خیالی آسوده امضا می نمایند.

این افراد فارغ از دغدغه های قضایی و شیطنت های طرف مقابل، کاملا خیالشان راحت است که در صورت بروز هر گونه مساله ای، حقوقشان پایمال نخواهد شد.

و با استمداد از متن قراردادهای تنظیمی شده، براحتی قادر خواهند بود که به کلیه ادعاهای طرف مقابل پاسخ های مناسب و محکمه پسندی داده و در دعاوی مطروحه پیروز گردند.

.

.

آیا استفاده از نمونه قراردادهای آماده، کار درستی است؟

برخی از افراد در زمان نیاز به یک متن قراردادی به جای اینکه به نحو اصولی، از یک وکیل متخصص قرارداد کمک بگیرند، بلافاصله وارد دنیای مجازی شده و سعی می نمایند که از نمونه قراردادهای آماده که بعضا در سایتها قرار داده شده  استفاده میکنن.

این افراد تصور مینمایند که بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای توانسته اند یکی از مهم ترین نیازهای خود را بدون فوت وقت تامین نمایند .

درحالیکه حقیقت ماجرا چیز دیگری است. و این عزیزان هر لحظه باید منتظر عواقب تلخ این راحت طلبی خود باشند.

باید گفت که اقدامات این چنینی و استفده از نمونه قراردادهای آماده، کار اصولی و مطمئنی نبوده و بسیار پر ریسک است چرا که هر مالی ، متناسب با شرایط و اوصاف و کیفیاتی مخصوص به خود دارد که باید در متن قرارداد به آن اشاره شود و درخصوص آن تصمیم گیری شود.

و اگر موضوع قرارداد، مال نباشد و تعهد و انجام کاری از سوی طرف مقابل مد نظر باشد، در این صورت نیز شخص طرف مقابل به فراخور نوع تعهد، و کم وکیف آن، باید به موارد مختلفی متعهد  و مکلف شود و لذا موضوعات مشابه، الزاما به متون یکسانی نیاز نداشته و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، جزئیات هر قراردادها متفاوت خواهد بود.

پس بدانیم که ارتکاب چنین اقداماتی در نگاه اول و ظاهرا نوعی صرفه جویی اقتصادی است ولی در باطن و در ماهیت امر، عواقب بسیار تلخی را به همراه خواهد داشت که ضرر و زیانهای آن دهها و صدها و شاید هزاران برابر خواهد بود.

.

[caption id="attachment_18330" align="alignnone" width="768"]وکیل قرارداد وکیل قرارداد[/caption]

.

-ویژگی های یک قرارداد خوب چیست؟

میدانیم که یک قرارداد از قسمتها و بخشهای مختلفی تشکیل شده و هر کدام از این پارتها، از بخشهای مختلفی از توافقات طرفین حکایت دارد. در واقع می توان گفت که یک قرارداد خوب، قراردادی است که:

  • دارای زمان بندی کاملا مناسب و مشخصی باشد و معلوم باشد که هر یک از تعهدات طرفین دقیقا تا چه زمانی باید انجام شود.
  • ضمانت اجراهای مشخصی برای هر یک از تعهدات در نظر گرفته شده باشد. در غیر این صورت درج تعهدات بدون ضمانت اجرا، فایده حداقلی خواهد داشت.
  • کاملا شفاف و به دور از هرگونه ابهام و اجمال باشد.
  • اوصاف و شرایط و جزئیات مال مورد نظر کاملا در آن آمده باشد.
  • مواعد و زمان پرداخت مبلغ کاملا معلوم باشد و اگر پرداختها از طریق چک انجام می شودف شماره و مبلغ و تاریخ و صادرکننده و صاحب حساب چک کاملا معلوم باشد.
  • مشخصات کامل طرفین قرارداد و وکیل آنها به نحو مفصل نوشته شود.
  • شرایط فسخ و انحلال قرارداد تعیین شود.
  • از آنجایی که هر یک از عقود در قوانین ایران، دارای احکام و شرایط مخصوص به خود می باشد، لذا در قرارداد باید از عنوان مناسبی استفاده شده باشد.
  • معمولا در قراردادها شروط مختلف و متعددی درج می شود. هر یک از این شروط دارای احکام و قواعد مخصوصی می باشد ودر صورتی که این قواعد رعایت نشده باشد علاوه بر اینکه ممکن است .بطلان این شرط، اعلام شود بلکه ممکن است این بطلان به خود عقد هم سرایت نماید و تمامی مجموعه عقد و صحت آنرا نیز تحت الشعاع قرار دهد.

لازم بذکر است که موارد فوق تنها برخی از ویژگی های یک قرارداد بود و هر قرارداد باید از دهها و صدها قواعد و احکام دیگر نیز تبعیت نموده باشد که این موارد در کتب حقوقی به تفصیل آمده است.

.

مشاوره با وکیل متخص قرارداد.

-ویژگی های وکیل متخصص تنظیم قرارداد چیست؟

 

وکیل متخصص تنظیم قرارداد در ابتدا با صبر و حوصله و با فراست و زیرکی که در حرفه خود کسب نموده، سریعا به مراد و منظور موکل و هدف وی از تنظیم قرارداد پی میبرد و دقیقا همان متنی که مورد نیاز موکل می باشد را برای وی تنظیم خواهد کرد.

از آنجایی که احکام  و قوانین حاکم بر هر قرادادی متفاوت است، لذا وکیل تنظیم قرارداد، از تمامی این احکام و قوانین اطلاع کامل دارد.

وکیل تنظیم قرارداد می داند که در قراردادهای تنظیمی باید شیوه های حل و فصل اختلافات را بگنجاند تا در صورت بروز اختلاف، طرفین مجبور به مراجعه به دادگاه ها و صرف وقت و هزینه زیاد نشوند.

وکیل تنظیم قرارداد با صداقت تمام ، آنچه به صلاح موکل می باشد را به وی گوشزد خواهد کرد و در صورتی که امضای قرارداد را به مصلحت موکل نداند، با شجاعت و دلسوزی، مراتب را به اطلاع موکل خواهند رساند و چنین وکلایی بر خلاف بنگاه های مسکن  می باشند که صرفا کار آنها دلالی و واسطه گری است و تمام سعی خود را در انعقاد قرارداد بکار خواهند گرفت، و مسئولیتی در خصوص نفع و ضرر و صلاح و مصلحت فروشنده و مشتری ندارند.

وکیل تنظیم قرارداد با عنایت به سالها تجربه و دانشی که در حرفه خود کسب نموده، یک قرارداد همه جانبه و شفاف و کاملی را در اختیار شما قرار خواهد داد که حافظ منافع شما خواهد بود و در زمان بروز اختلاف می توانید از تک تک کلمات و عبارات آن استفاده نمائید.

.

.

-هزینه تنظیم قرارداد چقدر است؟

همانطور که در نکات فوق گفته شد، تنظیم قرارداد فیمابین اشخاص یک امر لازم و ضروری است و بنابراین تنظیم آن توسط وکیل متخصص قررداد، قطعا مشمول هزینه می شود.

مطمئن باشید مبلغی که بابت این کار پرداخت خواهید کرد، شما را از پرداخت هزینه های به مراتب سنگین تر و تحمل ضرر و زیانهای گزاف معاف خواهد کرد و قطعا ارزش آنرا خواهد داشت.

هزینه تنظیم قرارداد ها بستگی به نوع قرارداد و تبحر و تجربه وکیل مربوطه دارد و تمامی موارد الزاما هزینه های یکسانی نخواهند داشت.

بنابراین لازم است که هزینه تنظیم هر نوع قرارداد به صورت جداگانه و با عنایت به شرایط و اوصاف مخصوص به خود برآورد شود.

شما این اطمینان را داشته باشید که وکلای متخصص دفتر علیرضا نوری انصاف لازم را در این زمینه خواهند داشت.

.

.

-گروه وکلای دادشید ، جهت تنظیم قرارداد چه خدماتی را به شما ارئه خواهد داد؟

در وهله اول و در مرحله نیازسنجی، با ارائه مشاوره و اخذ توضیح از شما، چهارچوب و کلیت امر و نوع قراردادی که برای موضوع شما مناسب است تشخیص داده خواهد شد.

در مرحله دوم در صورتی که فهم مطلب و اطلاع از جزئیات امر، نیاز به مطالعه اوراق و مدارک و اسناد باشد، این مدارک از شما اخذ و کم  و کیف آن مورد بررسی قرار  خواهد گرفت.

در مرحله سوم: هزینه تنظیم قرارداد توسط همکاران بنده برآورد خواهد شد.

در مرحله چهارم: پس از پرداخت مبلغ، جمعی از وکلای متخصص این دفتر، با مشورت و همفکری و پس از بررسیهای لازم، متن پیش نویس قرارداد را نگارش و برای موکل ارسال خواهد شد.

در مرحله پنجم: در صورتی که موکل درصدد اصلاح برخی از بندهای قرارداد و یا الحاق موارد دیگری به متن قرارداد باشد، مجددا وکلای ما اصلاحات مد نظر وی را در قالب زبان و ادبیات حقوقی نگارش و پس از تکمیل ، نسخه نهایی قرارداد برای موکل ارسال خواهد شد.

لازم بذکر است که تمامی مراحل فوق به صورت تلفنی و از طریق برنامه های ایمیل یا واتس آپ انجام می شود و اساسا نیازی به حضور فیزیکی موکل در دفتر وکالت و اتلاق وقت و انرژی وی نیست. و سفارشات شما عزیزان بدون فوت وقت و در نزدیکترین زمان ممکن و توسط وکلای خبره انجام خواهد شد.

.

مشاوره با وکیل متخص قرارداد.

-توصیه علیرضا نوری وکیل متخصص قرارداد به شما عزیزان:

با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص گردید که اولا هرگونه توافق و قراردادی باید به صورت مکتوب نگارش یابد و توافقات شفاهی براحتی قابلیت اثبات نخواهند داشت.

ثانیا هرگز جهت برطرف کردن نیازهای حقوقی خود، از متن های نمونه قرارداد استفاده نکنید.

ثالثا: بدانید که هیچ چیز گرانبها و ارزشمندی به صورت مجانی بدست نخواهد آمد .و اگر میخواهید از دهها و صدها دردسر احتمالی در آینده نجات پیدا کنید، می توانید تنظیم هر یک از قراردادهای خود را به وکلای متخصص دفتر علیرضا نوری بسپارید.

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب