اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
جلب شخص ثالث (خدمات قضائی،مشاوره حقوقی)
جلب شخص ثالث (خدمات قضائی،مشاوره حقوقی)

جلب شخص ثالث (خدمات قضائی،مشاوره حقوقی)

جلب شخص ثالث

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،حکم جلب،نمونه رای جلب،مجلوب،شرایط جلب شخص ثالث،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

جلب شخص ثالث

 جلب شخص ثالث هنگامی اتفاق می‌افتد که در جريان رسيدگي به دعوا طرفين يا يكي از آنها، شخص ثالثي را به آن دعوا ‌بخوانند تا در دعوا داخل شود. در جلب ثالث بر خلاف وارد ثالث، طرفين علاقه‌مند به حضور ثالث در دعوا هستند.(جلب شخص ثالث)

طرفي كه ثالث را جلب می‌کند، جالب و ثالثي كه جلب مي‌شود، مجلوب ثالث خوانده مي‌شود.(جلب شخص ثالث)
به عنوان مثال، شخص الف منزلي را خريداري كرده و شخص ب به عنوان اينكه مالک منزل است، عليه الف طرح دعوا می‌کند. الف كه مدعي‌عليه قرار گرفته است، فروشنده یعنی شخص ج را به دادرسي جلب مي‌كند تا پاسخ شخص ب را بدهد.

 

شرايط جلب ثالث

1- جالب يكي از طرفين دعوا باشد.
2- دعواي جلب ثالث با دعواي اصلي مرتبط يا داراي منشا واحدي باشد.(جلب شخص ثالث)
3- اظهار دلايل تا پايان نخستین جلسه و تقديم دادخواست حداكثر 3 روز بعد از جلسه باشد.
4- دعواي اصلي در جريان رسيدگي باشد.(جلب شخص ثالث)

 

نمونه رای جلب شخص ثالث

بسمه تعالي

به تاريخ ............... پرونده كلاسه ............. شماره دادنامه .........

مرجع رسيدگي : شعبه .............. دادگاه عمومي ..........

خواهان ...........

خوانده ..............

خواسته : الزام به تنظيم سند رسمي انتقال تلفن

مجلوب :.........................

 

راي دادگاه :

در خصوص دعوي خواهان به طرفيت خوانده اصلي و مجلوب به خواسته تنظيم سند رسمي انتقال يك رشته تلفن به شماره ............ نظر به اينكه حسب مندرجات و مدارك پيوست پرونده به موجب قرارداد عادي مورخ ......... تلفن متنازع فيه خوانده را مجلوب خريداري نموده است و متعاقب آن به وجب قرارداد عادي مورخ ..... تلفن مزبور را به همراه يك باب آپارتمان به خوانده دعوي انتقال داده مفاد صورت جلسه مورخه ......... و عدم تكذيب نسبت به مستندات ابرازي همگي دلالت بر صحت نقل و انتقال دارد .(جلب شخص ثالث)
علي هذا با توجه به استعلام واصله مالكيت خوانده نسبت به پلاك متنازع فيه و مالكيت مجلوب نسبت به تلفن فوق التوصيف محرز و مسلم است و دعوي خواهان نيز به نظر دادگاه ثابت تشخيص مستنداً به مواد 10 و 219 و 220 قانون مدني حكم به محكوميت خوانده و مجلوب ثالث به حضور در يكي از دفاتر اسناد رسمي جهت انتقال سند رسمي انتقال حقوق تلفن مزبور و يك دستگاه آپارتمان جزء پلاك ثبتي ........ واقع در ... با رعايت كليه تشريفات قانوني صادر و اعلام مي گردد . راي صادره حضوري و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجديد نظر در محاكم تجديد نظر استان مي باشد .(جلب شخص ثالث)

 

                                                                                                                  رئيس / دادرس شعبه ........ دادگاه عمومي........

...


وکیل گرفتن،مشاوره با وکیل،موسسه حقوقی،جستجوی وکیل،وکیل،وکالت،وکیل خوب،حقوق،مشاوره حقوقی،رایگان،جلب شخص ثالث


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب