اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست تخلیه

دادخواست تخلیه

دادخواست تخلیهدادخواست تخلیه

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،

دادخواست تخلیه اتمام مدت 

دادخواست تخلیه:

اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود، اجاره دهنده را موجر و اجاره‌کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستاجره گویند.(دادخواست تخلیه)

اجاره در لغت از ریشه اجر به معنای رهانیدن، به فریاد رسیدن، چیزی را به فرد دادن می‌باشد. در اصطلاح عقدی است که به موجب آن مستأجر، در برابر مالی که به موجر می‌دهد، برای مدت معین مالک منافع عین مستأجره می‌شود. یعنی همان سلطه و اختیار استفاده مالک را از عین مورد اجاره دارد؛ بنابراین اجاره عقدی تملیکی و معوض و موقت می‌باشد.(دادخواست تخلیه)

 

تکالیف مستاجر نسبت به مورد اجاره(دادخواست تخلیه)

  • مستأجر بعد از قبض موضوع اجاره نسبت بدان در حکم امین است و فقط در صورت تعدی یا تفریط مسؤول خواهد بود.
  • مستأجر حق دارد اجاره را به دیگری واگذار نماید مگر آنکه در عقد اجاره از طرفمؤجر صریحاً ممنوع شده باشد.
  • مستأجر باید در استعمال عین مستأجره به نحو متعارف رفتار کرده و تعدی و تفریط نکند.
  • عین ملک یا وسیله اجاره شده را برای همان مصرفی که در اجاره مقرر شده مصرف نماید.

 داد خواست تخلیه

تکالیف موجر (اجاره دهنده) نسبت به مستاجر(دادخواست تخلیه)

 

قانون مدنی برخی تکالیف را بر مؤجر تکلیف می‌کند که به آنها اشاره می‌شود.
چرا که انتفاع مستأجر منوط به تسلیم مورد اجاره است و اگر تسلیم نکند می‌تواند از پرداخت اجاره بها خودداری کند و از دادگاه اجبار موجر را بخواهد و اگر نشد، حق فسخ دارد (ماده ۴۷۶ ق م)
طبق ماده ۴۸۶ ق مدنی، تعمیرات و کلیه مخارجی که در عین مستأجره برای امکان انتفاع لازم است به عهدۀ مالک است، مگر این‌که شرط خلاف شده باشد.(دادخواست تخلیه)
عدم انجام تعمیراتی که مغایر انتفاع مستأجر باشد، با توجه به این‌که اجاره عقدی مستمر است، و با انعقاد عقد و تملیک منافع، روابط میان دو طرف پایان نمی‌یابد، ماده ۴۸۴ ق مدنی می‌گوید: موجر نمی‌تواند در مدت اجاره، در عین مستأجره تغییری دهد که منافی مقصود مستأجر از استیجار باشد.(دادخواست تخلیه)
بنابراین عین مورد اجاره باید همیشه برای انتفاع آماده باشد، مگر این‌که انجام تعمیرات لازم باشد. ولی موجر حق دارد، عین مورد اجاره را به دیگری، منتقل دهد، و بفروشد، و این منافی حق مستأجر نخواهد بود (م ۴۹۸ ق م)

(دادخواست تخلیه)

 

 دادخواست تخلیه اتمام مدت (دادخواست تخلیه)

خواهان : مشخصات مالک

 خوانده : مشخصات مستاجر

 وکیل : در صورت انتخاب وکیل مشخصات وکیل انتخابی یا وکیل معاضدتی

 خواسته : صدور حکم بر تخليه با احتساب کليه خسارات دادرسي به شرح ذيل

دلایل و منضمات : 1- فتوکپي مصدق قرارداد اجاره 2- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره..... 3. عند الزوم جلب نظر کارشناس 4. وکالتنامه وکیل  5. فتوکپی مصدق سند مالکیت(دادخواست تخلیه)

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......(دادخواست تخلیه)

سلام عليکم

با تقديم ادب و احترام به استحضار مي رساند:(دادخواست تخلیه)

اينجانب مالک ششدانگ يک باب منزل مسکوني داراي پلاک ثبتي ..... واقع در بخش.... شهرستان..... مي باشم که آن را به موجب قرارداد مورخه .... براي مدت يکسال به خوانده اجاره داده ام. نظر به اينکه مدت اجاره منقضي گرديده است خوانده حاضر به تخليه عين مستاجره نمي باشد و با مراجعات مکرر به نامبرده نيز،حاضر به رفع تصرف از عين مستاجره نگرديده است. لذا با تقديم اين دادخواست مستنداً به ماده 494 قانون مدني و مواد 198 و 519 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني صدور حکم بر تخليه عين مستاجره با احتساب کليه خسارات دادرسي مورد استدعاست.(دادخواست تخلیه)

...


[caption id="attachment_13643" align="aligncenter" width="900"]دادخواست تخلیه,گروه وکلای دادشید،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی, دادخواست تخلیه,گروه وکلای دادشید،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی,[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب