اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست تنفیذ صلح نامه(وکیل،وکالت، مشاوره حقوقی)
دادخواست تنفیذ صلح نامه(وکیل،وکالت، مشاوره حقوقی)

دادخواست تنفیذ صلح نامه(وکیل،وکالت، مشاوره حقوقی)

دادخواست تنفیذ صلح نامه(نمونه دادخواست،صلح نامه،تنفیذ صلح نامه،مشاور حقوقی، وکیل، وکالت،موسسه حقوقی، درخواست وکیل)

دادخواست تنفیذ صلح نامه

تنفیذ صلحنامه از تنفیذ به معنای نخست، به امضا، اجازه کردن و تأیید نیز تعبیر می‏شود، مانند تنفیذ عقد فضولی توسط مالک، تنفیذ وصیّت به بیشتر از یک سوم ترکه توسط ورثه. تنفیذ حکم به معنای اجرای حکم و انفاذ حکم در کلمات فقها به معنای قضاوت کردن نیز به کار برده می شود.

به هر حال صلح عبارت از تراضی و سازش بر امری خواه تملیک عین یا منفعتی بوده و یا اسقاط دین و یا حقی باشد اگرچه تشریع صلح برای قطع خصومت و رفع تنازع بین مردم است و لکن اختصاص به این مورد نداشته و مشروط نیست به این که مسبوق به نزاع و خصومت باشد.

ماده 758 قانون مدنی می‌گوید: «صلح در مقام معاملات هرچند نتیجه معامله را که به جای آن واقع شده است می‌دهد لیکن شرایط و احکام خاصه آن معامله را ندارد بنابراین اگر مورد صلح عین باشد در مقابل عوض نتیجه آن همان نتیجه بیع خواهد بود بدون اینکه شرایط و احکام خاصه بیع در آن مجری شود».
به نظر صلح نیز همانند سایر عقود، عقدی است مستقل و تابع سایر عقود نمی‌باشد هرچند که نظرات مخالفی بین حقوقدانان و فقهای امامیه و اهل سنت وجود دارد و اختصاص فصل و عنوان مستقل در قانون مدنی به صلح توسط مقنن مؤید مستقل بودن آن است.

 

نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه

تعیین خواسته و بهای آن : صدور حکم بر تنفيذ صلح نامه مورخ..... با احتساب کليه خسارات دادرسي

دلایل و منضمات دادخواست : 1-         فتوکپي مصدق صلح نامه مورخ..... 2- فتوکپي مصدق استشهاديه 3- استماع شهادت شهود

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام و دعاي خير- احتراماً به استحضار مي رساند:خوانده محترم به موجب صلح نامه مورخ.... هزار مترمربع از يک قطعه زمين داراي پلاک ثبتي .... واقع در بخش..... شهرستان..... را به اينجانب واگذار نموده است حاليه به مراجعات مکرر به خوانده ،نامبرده مفاد صلح نامه را انکار مي نمايد.(دادخواست تنفیذ صلح نامه)

لذا با تقديم اين دادخواست مستنداً به مواد 752،219،10 و 1301 قانون مدني صدور حکم بر تنفيذ صلح نامه مورخ ..... با احتساب کليه خسارات قانوني مورد استدعاست.

(دادخواست تنفیذ صلح نامه)

 

    محل امضاء مهر

                                                                                                                                                     اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح

دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست تنفیذ صلح نامه)

  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.(دادخواست تنفیذ صلح نامه)

...


دادخواست تنفیذ صلح نامه،قانون،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب