اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)
دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)

دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)

دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی (نمونه دادخواست،نامزدی،برهم زدن نامزدی،خسارت،مطالبه خسارت، مشاور حقوقی، وکیل، وکالت، موسسه حقوقی،درخواست وکیل)

دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی

ماده 1036 قانون مدنی بیان می کند : «اگر یکی از نامزدها وصلت را بدون علت موجهی به هم بزند در حالی که طرف مقابل یا ابوین (پدرها) او یا اشخاص دیگر به اعتماد وقوع ازدواج مغرور شده و مخارجی کرده باشند طرفی که وصلت را به هم زده است ، باید از عهده ی خسارات وارده برآید ولی خسارات مزبور فقط مربوط به مخارج متعارفه خواهد بود».(دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)

بر هم زدن نامزدی اگرچه جایز است اما اگر موجب سوء استفاده و ضرر به نامزد شود موجب مسئولیت مدنی قرار می گیرد ونامزد مقصر، ملزم به جبران خسارت است . چرا که از حقی که قانون نسبت به برهم زدن نامزدی به او داده سوء استفاده کرده است. اگر این هدایا که عادتاً نگهداری از آنها امکان پذیر است ، بر اثر تقصیر تلف شود هدیه دهنده می تواند مثل یا قیمت آن را مطالبه کند.(دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)

با انحلال نامزدی وضعیت هدایایی که عادتاً نگهداری از آنان ممکن است ، مانند لباس، طلا در صورتی که بدون تقصیر تلف شده باشد ، قابل مطالبه نیست چرا که گیرنده ی هدیه در آن زمان (زمانی که نامزد یکدیگر بودند) مالک هدیه به شمار می آمده و تصرفات او تا قبل از به هم خوزدن نامزدی مالکانه بوده است. (فرض آن است که کاری بر خلاف قرارداد انجام نشده است و مالک (گیرنده ی هدیه) مسئول تلف شدن مال خود در برابر کسی نیست).(دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)

 

 نمونه داد خواست مطالبه خسارت برهم زدن نامزدی

 تعيين خواسته و بهاي آن : مطالبه خسارت بر هم زدن نامزدي به ميزان      ريال به انضمام كليه خسارات قانوني

دلائل و منضمات دادخواست : كپي مصدق: 1- ليست هزينه‌هاي انجام شده، 2 – فاكتور هزينه‌ها، 3- استشهاديه، 4 – شهادت شهود عندالاقتضاء،   "5 - مدرك مورد نياز ديگر

رياست محترم مجتمع قضايي "شهرستان محل اقامت خوانده"

با سلام احتراماً به استحضار مي رساند:

اينجانب/ اينجانبه وفق توافق مورخ      با خوانده به تمهيد مقدمات امر ازدواج اقدام كرده‌ام. نظر به اينكه متعاقب توافق با خوانده براي ازدواج، متأسفانه نامبرده بدون دليل از انجام وصلت با اينجانب/اينجانبه استنكاف مي‌نمايدو اجبار به زندگي مشترك نيز امر منطقي و عقلايي نمي‌باشد فلذا مستنداً به ماده/مواد 1037 قانون مدني و 1 و 2 قانون مسئوليت مدني صدور حكم به پرداخت مبلغ      ريال از بابت هزينه‌هاي انجام شده به انضمام جميع خسارات و هزينة دادرسي در حق اينجانب/اينجانبه مورد استدعاست.

(دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)

      محل امضاء مهر

                                                                                                                                                                      اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد. (دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)
  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.(دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی)

...


قانون،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست خسارت برهم زدن نامزدی


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب