اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست مطالبه مهریه(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)
دادخواست مطالبه مهریه(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)

دادخواست مطالبه مهریه(وکیل،مشاور،موسسه حقوقی)

دادخواست مطالبه مهریه(نمونه دادخواست،مطالبه،مهریه،دادخواست مهریه،مهریه به نرخ روز،مشاور حقوقی، وکیل، وکالت،موسسه حقوقی، درخواست وکیل)

دادخواست مطالبه مهریه

الف- چنانچه زوجه بخواهد تمام یا قسمتی از مهریه خود که منقول است(وجه نقد یا سکه بهار آزادی) را مطالبه نماید می تواند برابر ماده ۱۲ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۹۱:

۱- در دادگاه محل سکونت خودش طرح دعوی نماید هرچند زوج در دادگاه محلی دیگری سکونت داشته باشد مثلا چنانچه زوجه ساکن شاهرود باشد و زوج ساکن مشهد، زوجه میتواند به دادگاه شاهرود مراجعه و دادخواست مطالبه مهریه را شخصا یا توسط وکیل دادگستری ارائه نماید.(دادخواست مطالبه مهریه)

۲- در دادگاه محل اقامت زوج هم میتواند دادخواست مطالبه مهریه را مطرح نماید ، البته طرح دعوی در محل سکونت زوجه بدان جهت امتیاز بخش است که زوج از اقدامات زوجه بی خبر است و فرصت اینکه بخواهد اموالش را حین مطالبه مهریه مورد نقل و انتقال دهد که اجرای حکم را در آتی برای زوجه مشکل ساز نماید نخواهد داشت.

ب- چنانچه مهریه زوجه مال غیر منقول باشد (زمین یا ساختمان) مکلف است برابر قسمت اخیر ماده ۱۲ قانون حمایت خانواده و ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی در دادگاهی که مال غیر منقول در حوزه آنست طرح دعوی نماید و پس از اینکه حکم به نفعش صادر گردید و قطعیت یافت و متعاقب صدور اجرائیه آنرا تحویل بگیرد.(دادخواست مطالبه مهریه)

 

نمونه دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز

تعيين خواسته و بهاي آن : صدور حکم بر محکوميت خوانده به پرداخت به مبلغ...... ريال بابت مهريه با احتساب نرخ روز و با احتساب کليه خسارات قانوني 2- صدور قرار تامين خواسته

دلائل و منضمات دادخواست : 1-         فتوکپي مصدق سند نکاحيه

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام و دعاي خير– احتراماً به استحضار عالي مي رساند؛ اينجانب به موجب سند نکاحيه شماره..... به تاريخ.... با تعيين مهريه..... ريال به عقد دائم زوجيت خوانده محترم درآمدم حاليه به لحاظ مشکلات معيشتي نياز به اخذ مهريه ام دارم که متاسفانه خوانده محترم از پرداخت آن امتناع مي ورزد.(دادخواست مطالبه مهریه)

لذا با تقديم اين دادخواست بدواً با استناد به ماده 108 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني صدور قرار تامين خواسته از اموال و دارايي خوانده محترم و در ماهيت مستنداً به مواد 198 و 519 قانون مذکور و ماده 1082 قانون مدني و تبصره الحاقي آن صدور حکم بر محکوميت خوانده به پرداخت مهريه به نرخ روز با احتساب کليه خسارات قانوني مورد تقاضاست.(دادخواست مطالبه مهریه)

محل امضاء مهر

                                                                                                                                                                اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح

دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست مطالبه مهریه)

  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

...


قانون،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،درخواست وکیل،دادخواست مطالبه مهریه


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب