اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
شکایت قمار

شکایت قمار

شکایت قمار

مواد قانون مجازات اسلامی در ارتباط با قمار

ماده 705 قانون مجازات اسلامی: قماربازي با هر وسيله‌اي ممنوع و مرتکبين آن به يک تا شش ماه حبس و يا تا 74 ضربه شلاق محکوم و در صورت تظاهر به قماربازي به هر دو مجازات محکوم مي‌شوند. (شکایت قمار)

ماده  706 قانون مجازات اسلامی: هر کس آلات و وسايل مخصوص به قماربازي را بخرد يا حمل يا نگهداري کند به يک تا سه ماه حبس يا تا 500 هزار تا يک ميليون و 500 هزار ريال جريمه نقدي محکوم مي‌شود.

ماده 707 قانون مجازات اسلامی: هر کس آلات و وسايل مخصوص به قماربازي را بسازد يا بفروشد يا در معرض فروش قرار دهد يا از خارج وارد کند يا در اختيار ديگري قرار دهد به سه ماه تا يک سال حبس و يک ميليون و 500 هزار تا شش ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود.(شکایت قمار)

ماده 708 قانون مجازات اسلامی: هر کس قمارخانه داير کند يا مردم را براي قمار به آنجا دعوت نمايد به 6 ماه تا دو سال حبس و يا از 3 ميليون تا 12 ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. (شکایت قمار)
 
ماده  709 قانون مجازات اسلامی: تمام اسباب و نقود متعلق به قمار حسب مورد معدوم يا به عنوان جريمه ضبط مي‌شود. اشخاصي که در قمارخانه‌ها يا اماکن معد براي صرف مشروبات الکلي موضوع مواد (701) و (705) قبول خدمت کنند يا به نحوي از انحاء به دايرکننده اين قبيل اماکن کمک کنند معاون محسوب مي‌شوند و مجازات مباشر در جرم را دارند ولي دادگاه مي‌تواند نظر به اوضاع و احوال و ميزان تاثير عمل معاون مجازات را تخفيف دهد. (شکایت قمار)

ماده 711 قانون مجازات اسلامی: هرگاه يکي از ضابطين دادگستري و ساير مامورين ذي‌صلاح از وجود اماکن مذکور در مواد (704) و (705) و (708) يا اشخاص مذکور در ماده (710) مطلع بوده و مراتب را به مقامات ذي‌صلاح اطلاع ندهد يا برخلاف واقع گزارش کنند، در صورتي که به موجب قانوني ديگر مجازات شديدتري نداشته باشند به سه تا شش ماه حبس يا تا 74 ضربه شلاق محکوم مي‌شود. (شکایت قمار)

 

نمونه شکوائیه قمار

رياست محترم دادسراي عمومي وانقلاب شهرستان"نام شهرستان محل وقوع بزه يامحل اختفاءيااقامت متهم"                                                                              

با سلام احتراماً به استحضار مي‌رساند:

درتاريخ      آقاي/آقايان-خانم/خانم ها     فرزند     به نشاني      مبادرت به خرید/ حمل/نگهداری وسایل قماربازی  مي نمايند.با عنايت به ادلة اينجانب كه عبارت از استشهاديه/و شهادت شهود مي‌باشند ، تعقيب و مجازات نامبرده به اتهام خرید/ حمل/نگهداری وسایل قماربازی  مستنداً به مادة 706 قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.

ضمناً نشاني اينجانب نيز عبارت                     مي‌باشد.(شکایت قمار)

                                                                    با تشكر و سپاس فراوان

                                                                  "نام ونام خانوادگي شاکي"

...

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب