اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه پرونده طلاق به درخواست زوجه (تقاضای طلاق از جانب زن)
نمونه پرونده طلاق به درخواست زوجه (تقاضای طلاق از جانب زن)

نمونه پرونده طلاق به درخواست زوجه (تقاضای طلاق از جانب زن)

نمونه پرونده طلاق به درخواست زوجه (چطور تقاضای طلاق از جانب زن،وکیل طلاق،طلاق توافقی،وکیل مهریه،مشاوره حقوقی)

طلاق به درخواست زوجه

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود.معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد. اجتماعی، تغییرات در دوستی‌ها و سایر روابط اجتماعی است که مرد یا زن گرفته با آن‌ها سر و دارد. روانی، موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن تن دردهد.(طلاق به درخواست زوجه)

طلاق خلع (طلاق به در خواست زوجه یا زن)

طبق ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی «طلاق خُلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد، در مقابل مالی که به شوهر می‌دهد(فدیه) طلاق بگیرد.»(طلاق به درخواست زوجه)

درطلاق خلع شرایط زیر ضروری است :

  1. کراهت زن از شوهر.
  2. مقدار فدیه - ممکن است فدیه عین مهریه یا معادل آن یا بیشتر یا کمتر باشد.(طلاق به درخواست زوجه)
  3. طلاق اگرچه ایقاع است و برای انعقاد آن احتیاج به موافقت و قبول زن ندارد، ولی هرگاه به صورت خلع باشد به اعتبار آنکه طلاق درمقابل بذل مالی که زن می‌دهد قرار دارد، مانند عقد دارای دو طرف می‌باشد که یکی زن و دیگر شوهر است و به توافق دو نفر که ایجاب و قبول است، محقق می‌گردد.(طلاق به درخواست زوجه)

در این طلاق اگر زن پشیمان شد می‌تواند با رجوع به فدیه، طلاق بائن را تبدیل به رجعی سازد و در نتیجه شوهر بعد از رجوع زن به فدیه حق رجوع از طلاق را پیدا می‌کند. بعد از وقوع طلاق، شوهر مالک فدیه است و حق هرگونه تصرفی را در آن دارد، زن فقط در مدت عده می‌تواند به فدیه رجوع کند و در آن مدت هم باید فوری رجوع کند تا شوهر بتواند ازحق رجوع به نکاح استفاده کند.(طلاق به درخواست زوجه)

 

شرح دادخواست :

خواهان دادخواستي به اين شرح تقديم نموده كه مطابق عقد نامه رسمي به تاريخ 22/3/93 به عقد دائمي آقاي اشراقی در آمده‎ام، زوج از پرداخت نفقه خودداري نموده و ترك زندگي مشترك كرده و وظايفش را به جا نمي‎آورد. فلذا عسر و حرج در زندگي به وجود آمده است. از طرفي سوء رفتار شديد دارد و زندگي مشترك غير قابل تحمل شده. ضمناً اعتياد به مواد مخدر دارد و در مورد سوء استفاده اينجانب براي ديگران در شعبه 22 جابر انصاري پرونده داشته كه كپي آن به پيوست است. لذا تقاضاي حكم طلاق بدون بخشش مهريه به استناد مواد 1129- 1130 قانون مدني را دارم.(طلاق به درخواست زوجه)

 

گردش کار پرونده:

جلسه‎ي دادگاه در تاريخ 21/8/94 تشكيل شده است و خواهان در جلسه اظهار داشته حدود يكسال است ازدواج كرده‎ايم و فاقد فرزند مشترك هستيم،‌ البته من باردار هستم و حدوداً‌ يك ماه ديگر وضع حمل مي‎كنم. همسرم از ابتدا نسبت به من سوء رفتار داشت و حدوداً دو ماه بعد از عقد متوجه شدم كه ايشان اعتياد به مواد مخدر شيشه و ترياك دارد. ضمناً‌ در تاريخ 2/3/94 همسرم كار بسيار غير اخلاقي انجام داد و تلفني و با تغيير لهجه يك نفر را به منزل ما كشاند خودش را مخفي كرد، آن مرد قصد تجاوز به من را داشت كه من مقاومت كردم و موضوع را از طريق برادرم به كلانتري گفتم و مأموران كلانتري به منزل ما آمدند و آن مرد و همسرم را دستگير كردند كه در اين خصوص پرونده‎اي در دادسراي جابر تشكيل شد كه تحت رسيدگي است و من نتيجه و شماره آن را نمي‎دانم و بعد از آن تاريخ به بعد چون امنيت جاني من در خطر بود منزل را ترك كردم. ولكن يك سكه از مهريه را در قبال طلاق بذل مي‎كنم. خوانده اظهار داشته كه من اعتياد به مواد مخدر ندارم. در خصوص ادعاي سوء رفتار و اينكه يك نفر وارد منزل ما شد، من اصلاً‌ در جريان نبودم،‌ خود همسرم يك نفر مرد را در منزل دعوت كرد من در همان شب به همسرم مشكوك شدم خود ايشان قصد رابطه‎ي نامشروع را داشت و پرونده‎ي كيفري در اين خصوص مشخص مي‎شود من قصد طلاق ندارم.(طلاق به درخواست زوجه)

دادگاه دستور داده زوج براي تست اعتياد به پزشك معرفي شود و نتيجه‎ي پرونده‎ي كيفري را نيز اعلام نمايند. به تاريخ 21/8/94 قرار ارجاع امر به داور صادر گرديده.(طلاق به درخواست زوجه)

كلينيك مددكاري اجتماعي در تاريخ 6/9/94 رأي داوري خويش را اعلام نمودند. در پايان نظريه‎ي داوري اعلام شده به لحاظ وجود مشكل خاص في‎ما‎بين زوجين امكان ادامه‎ي زندگي وجود نداشته و هر دو توافق بر جدايي نمودند. لذا بنا بر مراتب نظريه مشاورين مددكار و روانشناسي بر جدايي زوجين مي‎باشد.(طلاق به درخواست زوجه)

در تاريخ 5/10/94 در وقت فوق‎العاده جلسه دادگاه تشكيل شده، زوجه بيان نموده داراي يك فرزند به نام مانيا 8 روزه هستيم و با توجه به عدم تفاهم اخلاقي تقاضاي طلاق دارم. من مهريه و كليه‎ي حقوق مالي خود را به همسرم بذل مي‎كنم و حق رجوع به ما بذل را از خود ساقط مي‎كنم و توافق شد حضانت فرزندم كلاً‌ با من باشد و تمام امور مالي وي به عهده من باشد و همسرم به من وكالت بلاعزل جهت اخذ پاسپورت براي فرزندم داد و جهيزيه نيز در دست خودم هست. (طلاق به درخواست زوجه) زوج بيان نمود، من با قبول بذل مهريه و ساير حقوق مالي حاضر به طلاق همسرم هستم و تمام شرايط فوق را قبول دارم،‌ زوج بيان نمود كه هزينه زايمان همسرم را پرداخت مي‎كنم، يارانه فرزند مشترك به زوجه پرداخت شود. دادگاه ختم رسيدگي را اعلام و به شرح ذيل مبادرت به صدور رأي مي‎نمايد.(طلاق به درخواست زوجه)

 

رأي دادگاه:

در خصوص درخواست تقديمي خانم رهبر به خواسته‎ي صدور گواهي عدم سازش كه حسب سند ازدواج شماره ...... دفتر رسمي ثبت ازدواج 52 اصفهان به تاريخ 22/3/93 رابطه زوجيت دائمي نامبردگان احراز گرديده با عنايت به تراضي زوجين در امر طلاق و عدم توفيق دادگاه و مشاوره خانواده در ايجاد سازش بين ايشان و مستنداً به ماده 1146 و 1133 قانون مدني و مواد 24 و 25و 26 قانون حمايت از خانواده گواهي عدم امكان سازش بين زوجين صادر مي‎شود و به آنان اجازه داده مي‎شود، تا با مراجعه به يكي از دفاتر رسمي ثبت طلاق نسبت به اجراي صيغه منظور اقدام نمايند. (طلاق به درخواست زوجه)ضمناً‌ زوجه مدخوله است باردار نمي‎باشد و زوجه مهريه و ساير حقوق مالي خود را در قبال طلاق به زوج بذل نمود و حق رجوع به مابذل را از خود ساقط نمود زوجين يك فرزند مشترك به نام مانيا دارند كه حضانت آن كلاً بر عهده‎ي زوجه است و تمام امور مالي فرزند بر عهده‎ي زوجه است و وي مي‎تواند به وكالت از زوج نسبت به اخذ پاسپورت براي وي اقدام نمايد و زوج مي‎تواند هر هفته جمعه‎ها از ساعت 17 تا 22 با فرزندش ملاقات كند زوج مكلف شد تا نه سالگي فرزندش ماهيانه 50 هزار تومان با افزايش ساليانه 10 درصد به وي پرداخت كند هزينه‎ي بيمارستان مربوط زايمان زوجه توسط زوج پرداخت مي‎گردد. زوج جهت اجراي صيغه طلاق به زوجه وكالت داد يارانه فرزند مشترك  به حساب زوجه واريز مي‎گردد. با اجراي صيغه طلاق كليه‎ي پرونده‎هاي طرفين مختومه مي‎شود، طلاق موضوع اين رأي خلعي است و مدت اعتبار گواهي صادره مستنداً به ماده 34 قانون حمايت از خانواده سه ماه از تاريخ ابلاغ رأي قطعي خواهد بود. رأي صادره حضوري و به لحاظ اسقاط حق اعتراض و فرجام خواهي از ناحيه زوجين نسبت به دادنامه قطعي اعلام مي‎گردد.(طلاق به درخواست زوجه)

 

تحلیل حقوقی پرونده

  1. در پرونده‎ي امر از آنجا كه زوجه كليه‎ي مهريه و حقوق مالي خود را در قبال طلاق، بذل نموده لذا دادگاه وفق ماده 1146 قانون مدني حكم بر طلاق خلع صادر نموده.(طلاق به درخواست زوجه)
  2. از آنجا كه به طريقي عسر و حرج زوجه نيز معلوم و مسجل گرديده استناد به ماده 1133 قانون مدني كه مواد 1119 و 1129 و 1130 را مدنظر قرار داده، در ما نحن فيه صحیح و قانونی بوده است.(طلاق به درخواست زوجه)

...


قانون،درخواست وکیل،حقوق،موسسه حقوقی،وکیل،وکالت،طلاق به درخواست زوجه،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،وکیل خانواده


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب