اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
فسخ قرارداد اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)
فسخ قرارداد اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

فسخ قرارداد اجاره (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

فسخ قرارداد اجاره (فسخ قرارداد،نمونه دادخواست،مستاجر، فسخ قرارداد اجاره ،اجاره،مشاور حقوقی ،وکیل،وکالت  )

فسخ قرارداد اجاره

در خصوص تخلیه ملک توسط مستاجر یا فسخ قرارداد توسط طرفین قبل از پایان موعد اجاره:

ممکن است شرط خاصی بین مالک و مستاجر پیش‌بینی شود که در صورت عمل نکردن به آن شرط از سوی مالک تا فلان تاریخ، مستاجر حق فسخ قرارداد را داشته باشد یا برعکس. برای مثال بین مستاجر و مالک شرط شود که تا فلان تاریخ در ملک مربوط تعمیرات لازم اعمال می‌شود و اگر طبق این شرط مالک تا تاریخ مذکور اقدام به تعمیرات ملک خود نکند، مستاجر مستحق فسخ قرارداد و تخلیه ملک قبل از پایان موعد اجاره باشد یا اینکه در قرارداد اجاره شرط شود که در صورت عدم پرداخت به موقع اجاره‌بها موجر حق فسخ قرارداد و تخلیه مستاجر را خواهد داشت. (فسخ قرارداد اجاره )

چنانچه برای طرفین قرارداد نسبت به اینکه آیا دارای حق فسخ هستند یا خیر تردید حاصل شود، اصل بر آن است که حق فسخ حاصل نشده است.

معمولا در قراردادهای اجاره این شرط وجود دارد که موجر یا مستاجر در صورتی که مایل به فسخ و بر هم زدن اجاره باشد یک یا دو ماه قبل از بر هم زدن اجاره به طرف مقابل اعلام کند در این صورت با تسویه‌حساب موجر و مستاجر قرارداد اجاره به پایان می‌رسد. (فسخ قرارداد اجاره )

 

نمونه دادخواست فسخ قرارداد اجاره از طرف مستاجر

تعیین خواسته و بهای آن : صدور حکم بر فسخ قرارداد اجاره مورخ......به لحاظ عدم امکان تسليم عين مستاجره از طرف خوانده

دلایل و منضمات دادخواست : 1- فتوکپي مصدق قرارداد اجاره 2- فتوکپي مصدق اظهارنامه شماره......

رياست محترم مجتمع قضايي/دادگستري ......

با سلام و دعاي خير- احتراماً به استحضار عالي مي رساند:

1-         اينجانب به موجب قرارداد مورخه .... يکباب منزل مسکوني داراي پلاک ثبتي .... واقع در بخش..... شهرستان..... را از خوانده محترم اجاره نمودم.

2-         نظر به اينکه مستاجر قبلي با انقضاء مدت اجاره حاضر به تخليه عين مستاجر نگرديده است خوانده نمي تواند عين مستاجره را تسليم اينجانب نمايد. و با ارسال اظهارنامه شماره..... نامبرده عدم توانايي خود را به تسليم عين مستاجره اعلام نموده است. (فسخ قرارداد اجاره )

عليهذا با تقديم اين دادخواست مستنداً به ماده 476 قانون مدني و مواد 198 و 519 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني  صدور حکم بر فسخ قرارداد اجاره مورخ .... با احتساب کليه خسارات قانوني مورد استدعاست. (فسخ قرارداد اجاره )

 

محل امضاء مهر

اثر انگشت

 

  •  در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح

دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(فسخ قرارداد اجاره)

  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

(فسخ قرارداد اجاره )

...


فسخ قرارداد اجاره،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،اجاره،مستاجر


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب