اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
مشاوره حقوقی شرکت ها (وکیل شرکت،وکیل قرارداد)
مشاوره حقوقی شرکت ها (وکیل شرکت،وکیل قرارداد)

مشاوره حقوقی شرکت ها (وکیل شرکت،وکیل قرارداد)

مشاوره حقوقی شرکت ها (وکیل شرکت،وکیل تنظیم قرارداد،وکیل بانک)

وکیل شرکت : شرکت به معنای یک انجمن یا بنگاه تجاری و یا یک شخص حقیقی یا حقوقی و یا ترکیبی از هر دوی آنها است. بنا بر تعریف قانون مدنی ايران، شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه. ولی این تعریف در برگیرنده مشاعات نیز می‌باشد. بنابر مفهومی که از قانون تجارت استنباط می‌شود، شرکت، قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا سود حاصل از سرمایه را تقسیم می‌کنند. شرکت‌ها در قوانین ایران شخصیت حقوقی دارند.(وکیل شرکت)

مشاوره حقوقی شرکت ها

امرزوه با عنایت به تنوع مبادلات تجاری و وجود شرکتهای مختلف و نیز رکود و نابهنجاری های اقتصادی، که به بروز مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی، منجر شده است، نیاز به حضور یک مشاور حقوقی در کنار مدیران شرکتها، بیش از هر زمان دیگری احساس  می شود.(وکیل شرکت)

می دانیم  که استفاده نکردن از مشاوران حقوقی، در شرکتها، قطعا شرکت را با خطرات و حتی بحران های مالی و حیثیتی روبرو خواهد کرد و حتی احتمال بروز ورشکستگی و انحلال شرکت نیز دور از ذهن نخواهد بود. مخصوصا اینکه مدیران شرکتها عمدتا در رشته های دیگر تخصص داشته و سررشته ای از مسائل حقوقی و قانونی ندارند. فلذا مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت، باید استحضار داشته باشند که چنانچه به جهت عدم استفاده از مشاورین حقوقی، تصمیمی اتخاذ نمایند که شرکت را به مخاطره انداخته و یا زیانهای مالی ایجاد نماید، به جهت این تقصیر خود؛ در مقابل شرکت و صاحبان سهام مسئولیت های حقوقی و کیفری خواهند داشت.(وکیل شرکت)

و یا به طورمثال، عدم انجام تکالیف مربوط به امور مالیاتی یا تامین اجتماعی و غیره، مدیران شرکت را در مقابل دولت نیز مسئول و مدیون خواهد کرد و با عنایت به تغییراتی که به تازگی در قانون مالیاتهای مستقیم ایجاد شده و عدم انجام تکالیف مالیاتی، بعضا از حالت «تخلف مالیاتی» به حالت «جرم مالیاتی» مبدل گردیده، این مسئله زنگ هشداری برای مدیران دوراندیش خواهد بود.(وکیل شرکت)

پس واضح است که داشتن مشاور حقوقی برای شرکتها و بازرگانان نه تنها ضروری است بلکه پرداخت حق الوکاله و حق المشاوره نیز هزینه نبوده و به نوعی سرمایه گذاری در عرصه تجارت محسوب می گردد چرا که حداقل آثار استفاده از تجربیات مشاورین، حفظ سرمایه و نقدینگی تجار خواهد بود و اگر اهمیت آن؛ بیشتر از کسب درآمد نباشد ، کمتر از آن هم نخواهد بود.(وکیل شرکت)

در اکثر مواردی که برای شرکتها، مشکلات حقوقی و قضایی مطرح می گردد، چنانچه این مشکلات ریشه یابی گردد، عامل اصلی آن، عدم اطلاع و اشراف مدیران مجموعه به موازین قانونی و نیز عدم استفاده از خبرگان و مشاورین حقوقی می باشد. در عین حال که تشکیل و به راه اندازی واحد حقوقی در شرکتها، با هزینه نه چندان بالایی امکان پذیر است، وجود چنین واحدی، قطعا از بروز  خسارات سنگین و قابل توجه جلوگیری خواهد کرد.(وکیل شرکت)

در شرکت های خصوصی ممکن است یک مشاور به چند شرکت کوچک مشاوره حقوقی بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می برند.(وکیل شرکت)

معمولا پس از آنکه مابقی ارکان شرکت در خصوص انعقاد قرارداد؛ تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند، در آخرین مرحله که عمدتا مهمترین مرحله نیز می باشد با ارجاع موضوع به واحد حقوقی، نگارش متن قرارداد و انطباق موضوع با موازین قانونی و تعیین راهکارهای لازم جهت جلوگیری از بروز اختلاف و تفاسیر مختلف و نیز تعیین ضمانت اجراهای گوناگون جهت تامین حداکثر منافع شرکت را از واحد مزبور تقاضا می نمایند. و یا اگر متن پیش نویس یا متن پیشنهادی را شریک تجاری یا طرف قرارداد تنظیم نموده باشد، واحد حقوقی متن مزبور را بررسی و اصلاح مینماید تا ازاین طریق، کمترین ریسک و خطر برای شرکت بوجود آمده و منافع شرکت و سهامداران، با مخاطرات کمتری مواجه گردد.(وکیل شرکت)

اکنون که لزوم بکارگیری مشاورین حقوقی، به خوبی تبیین گردید، به برخی از وظایف واحد حقوقی اشاره می شود:(وکیل شرکت)

  • تهیه متن قراردادهای شرکت یا سازمان و نظارت بر چگونگی انعقاد آنها و نیز اساسنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و غیره(وکیل شرکت)
  • ارائه مشاوره های حقوقی به مدیران و کارکنان
  • وكالت در دعاوی مربوطه از هرقبیل که باشد،من جمله دعاوی حقوقی، کیفری، وصول مطالبات، دعاوی مالیاتی، گمرکی، تعزیراتی، شهرداری، ثبتی و غیره
  • نظارت بر روند صحیح انجام انواع مناقصه، مزایده و دیگر عقود و ارائه اطلاعات لازم و انجام امورات مربوطه(وکیل شرکت)
  • انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت شرکتها و تغییرات بعدی در شرکتها، من جمله افزایش و کاهش سرمایه، تغییر سهامدارن، انحلال و تصفیه شرکت؛ انواع صورتجلسات هیات مدیره و مجامع قانونی شرکت ها و غیره(وکیل شرکت)
  • تنظيم قرارداد ها ، دادخواست ، شكوائيه ،واخواهی ، تجدیدنظر خواهی ، لايحه دفاعيه و درخواست های حقوقی .(وکیل شرکت)

موارد فوق، تنها برخی از خدماتی است که مشاورین و وکلای این موسسه حقوقی؛ درکمال صداقت و رعایت امانت داری، به هر یک از شرکتهای خصوصی و نیز ادارت و سازمانهای دولتی ارائه خواهند داد به نحوی که شرکتهای مزبور، با داشتن چنین حامیان خبره و آگاه، راه رشد و ترقی هر چه بیشتر خود را به راحتی خواهند پیمود.(وکیل شرکت)

...


چک،موسسه حقوقی،وکیل،وکیل قرارداد،وکیل قرارداد،قرارداد،شرکت،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،وکیل شرکت


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ در مسائل حقوقی بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب