اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نحوه تصفیه امور تاجر ورشکسته(خدمات وکالتی،مشاوره)
نحوه تصفیه امور تاجر ورشکسته(خدمات وکالتی،مشاوره)

نحوه تصفیه امور تاجر ورشکسته(خدمات وکالتی،مشاوره)

نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته

(ورشکستگی،قرارداد ارفاقي،تصفیه امورات تاجر، امور ورشکستگی،وصول مطالبات،بستانکاران،معامله های تجارتی،ورشکستگی تاجر،عدم پرداخت بدهی تاجر،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته

پس از آنکه رای ورشکستگی تاجر صادر گردید، ناچارا می بایست اقدامات مربوط به تصفیه امورات وی، توسط مقامات ذی صلاح آغاز گردد. از آنجایی که شخص تاجر، حق دخالت در اموال خود را ندارد، لذا مطابق قانون، این وظیفه بر عهده اداره تصفیه امور ورشکستگی قرار گرفته است.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)

کیفیت و چگونگی تصفیه امور تاجر، از جهات متعدد، حساس و پیچیده می باشد و می بایست در نهایت دقت و استواری انجام گردد. علی الخصوص اینکه هر گونه تصمیم نادرست، لطمات جبران ناپذیری را به حقوق طلبکاران وارد آورده و جریان ورشکستگی را با خلل های اساسی مواجه  خواهد کرد.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)

که جهت آشنایی هر  چه بیشتر شما عزیزان، اهم جریان تصفیه مختصرا توضیح داده می شود:

  • اولا لازم است که دادگاه، برابر ماده 404 قانون تجارت؛ ضمن صدور حکم ورشکستگي و يا حداکثر ظرف 5 روز از صدور حکم، يک نفر را به عنوان مدير تصفيه و مطابق با ماده 427 ق.ت. يک نفر را به سمت عضو ناظر تعيين مي نمايد. که البته در حال حاضر، ا ین وظیفه به اداره تصفیه امور ورشکستگی همان استان محول شده است. (نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)
  • اداره موصوف از کليه اموال تاجر ورشکسته فورا صورت برداري نمايد و اين صورت برداري علي اقاعده بايد در يک روز انجام شود
  • در ادامه لازم است که اموال تاجر مهر وموم شود.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)
  • مدير تصفيه همچنين مکلف است صورت طلبکاران احتمالي ورشکسته را تهيه نمايد و براي اين منظور بايد به صورت قروضي که تاجر متوقف داده است مراجعه نمايد
  • تشخيص مطالبات بستانکاران که بايد ظرف 3 روز از تاريخ پايان مهلت هاي نشر آخرين آگهي در روزنامه شروع شده و بدون وقفه در محل و روز و ساعاتي که از طرف عضو ناظر تعيين گرديده است ادامه يابد. (نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)
  • در صورتي که طلب مسلم و قبول شده اداره تصفيه بر روي سند اين عبارت را مي نويسد: جزو قروض ... مبلغ... قبول شد به تاريخ... )
  • طبقه بندي بستانکاران: که بر اساس 4 دسته ذیل انجام می شود:

الف- بستانکاران با حق وثيقه منقول

ب- بستانکاران با حق وثيقه غير منقول

ج-  بستانکاران با حق رجحان

د- بستانکارن عادي که به غرما مشهور شده اند و به نسبت طلب خود حصه مي برند.

  • انعقاد قرارداد ارفاقي: پس از صدور حکم ورشکستگي تاجر و تشخيص طلبکاران حقيقي او به منظور ارفاق و مدارا و کمک و همراهي بين تاجر و طلبکاران مزبور تحت شرايط قانوني قرارداد ارفاقي تنظيم مي گردد که به موجب آن طلبکاران از دريافت قسمتي از طلب خود از تاجر ورشکسته صرف نظر کرده و بقيه را با ترتيب معيني و صول مي نمايند. ضمنا به تاجر موصوف مهلت مي دهند که بنگاه تجارتي خود را بازسازي نموده و در صورت سوددهي مابقي بدهي خود را پرداخت نمايد تاجر ورشکسته نيز به نوبه خود مراتب فوق را متعهد مي گردد.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)
  • مدير تصفيه پس از انجام تشريفات فوق الذکر، اقدام به فروش اموال ورشکسته و تبديل آنها به پول نقد مي نمايد تا ثمن حاصله را بتواند بين طلبکاران تقسيم کند.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)

موارد صدرالاشاره، تنها قسمتی از کیفیت و چگونگی روند تصفیه امور تاجر می باشد و بدیهی است که هر یک از این موارد، دارای سازوکارهای مخصوص به خود می باشند. از سوی دیگر، قانونگذار برای مسئولین اداره تصفیه امور ورشکستگی و نیز مدیر تصفیه مسئولیت های مدنی و جزایی مخصوصی قرار داده و در صورتی که نامبردگان به هر یک از تکالیف خود به خوبی و مطابق موازین قانونی عمل ننمایند، عواقب حقوقی و کیفری نیز گریبانگیر ایشان خواهد شد.(نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته)

...


حقوق،موسسه حقوقی،دادشید،وکیل،وکالت ورشکسته،وکیل ورشکستگی،ورشکستگی،مشاوره حقوقی،وکیل ورشکسته،نحوه تصفيه امور تاجر ورشکسته


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب