اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک
نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک

نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک

قرارداد اجاره،اجاره،نمونه قرارداد،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی،law،lawyer

قرارداد اجاره به شرط تمليك

تعریف اجاره: قرارداد جاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود، اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره گویند.(قرارداد اجاره)

قرارداد اجاره در لغت از ریشه اجر به معنای رهانیدن، به فریاد رسیدن، چیزی را به فرد دادن می‌باشد. در اصطلاح عقدی است که به موجب آن مستأجر، در برابر مالی که به موجر می‌دهد، برای مدت معین مالک منافع عین مستأجره می‌شود. یعنی همان سلطه و اختیار استفاده مالک را از عین مورد اجاره دارد. بنابراین اجاره عقدی تملیکی و معوض و موقت می‌باشد.(قرارداد اجاره)

 

نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک

موجر : خانم / آقاي                           فرزند آقاي               و نام مادر خانم                 داراي کد ملی شماره                                صادره از                   متولد                 ساكن :

 

مستاجرين : خانم / آقاي                           فرزند آقاي               و نام مادر خانم                 داراي شماره شناسنامه                               صادره از                   متولد                 ساكن :

مورد اجاره : تمامت شش دانگ يك آپارتمان طبقه          سمت           داراي پلاك           فرعي از                 اصلي مفروز و انتزاعي از پلاك                 فرعي از اصلي مرقوم به انضمام شش دانگ يك باب انباري واقع در زير زمين داراي پلاك             فرعي از اصلي فوق الذكر و مفروز و انتزاعي از پلاك         فرعي از اصلي نامبرده و واقعات در اراضي           بخش         ثبتي تهران با جميع توابع و لواحق شرعيه و عرفيه آن بدون استثناء و با قدر السهم از عرصه كل و از ساير قسمت هاي مشاعي و مشترك طبق قانون تملك آپارتمان ها و آيين نامه اجرايي آن و و محدوده و مورد ثبت سند مالكيت شماره                   مورخ   /   /   صفحه       جلد                 به شماره چاپي             صادره به نامه موجر با انضمام برق مشترك پرونده         و آب مشترك شماره اشتراك                       و از گاز شهري مشترك شماره شناسايي              و منصوبه هاي در آن و جهت سكونت مستاجر و با عائله درجه يك وي كه مستاجر با رويت مورد اجاره ، وقوف كامل از محل وقوع ، حدود و مشخصات قبول و اقرار به تصرف و قبض مورد اجاره نمود .(قرارداد اجاره)

مدت : از تاريخ                لغايت مدت                   سال كامل شمسي ( معادل                 ماه تمام خورشيدي ) كه به قراره مستاجر از آغاز مدت استيفاي منافع كرده .

مال الاجاره : مبلغ                     ريال رايج براي تمام كل مدت مرقوم (به قراره ماهانه مبلغ             ريال ) كه مبلغ به عنوان پپيشكي نقدي و في المجلس از كل مال الاجاره از سوي مستاجر به موجر تاديه گرديده باقراره و مابقي را مستاجر متعهد و ملتزم گرديده در ريال طبق قبض رسمي صادره اين دفتر خانه به موجر تاديه و تسليم نمايد .(قرارداد اجاره)

شروط :

  1. پرداخت ماليات ها و عوارض و تعميرات كلي به عهده موجر و تعميرات جزئي و رنگ آميزي و نقاشي مورد اجاره جهت استفاده بهتر به عهده مستاجر است .(قرارداد اجاره)
  2. مستاجر متعهد به حفظ و نگه داري مورد اجاره مي باشد و به عبارت ديگر مسئول جبران خسارت وارده و كسر و انكسار شيشه ها ، درب و پنجره ها و قفل و دستگيره ها است .(قرارداد اجاره)
  3. مستاجر حق هيچ گونه تعميري در بناي مورد اجاره ندارد .(قرارداد اجاره)
  4. . مستاجر حق انتقال مورد اجاره را به هيچ صورت حتي به عنوان نمايندگي ، مشاركت ، وكالت و صلح و غيره ولو به عنوان مشاع يا مفروزاً جزئا و كلا ندارد .
  5. مستاجر حق تغيير استفاده از مورد اجاره را ندارد و بايد به نحو مذكوره و صرفاً جهت سكونت خود و عائله درجه يك خود از آن استفاده نمايد .(قرارداد اجاره)
  6. حق بازرسي و بازديد از مورد اجاره طي مدت اين اجاره جهت اعمال نظارت براي موجر مي باشد
  7. هرگونه خريد و نصب اموالي در بناي مورد اجاره با مستاجر خواهد بود و در صورتي كه در اصل بنا نصب شده باشد حق برداشتن آن را ندارد .(قرارداد اجاره)
  8. ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم كه با قراره طرفين عقد خارج لازم شفاهاً بين آنان منعقد گرديده شرط و مقرر شده كه چنانچه مستاجر قبل از پايان مدت اجاره نسبت به تسويه كامل باقيمانده مال الاجاره مرقوم اقدام نموده و يا تمام اقساط مال الاجاره را پرداخته باشد و يا در هر مورد به نفع موجر به صندوق ثبت سپرده باشد با ارائه قبوض مثبته اعم از لاشه قبوض اقساطي مزبور و يا قبض سپرده مرقوم به دفتر خانه حق دارد عين مستاجره را در مالكيت خود در آورد .(قرارداد اجاره)
  9. در اجراي مفاد شرط 8 فوق الذكر موجر به مستاجر به موجب همين اجاره نامه اختيار وكالت تام و تمام مي دهد كه از طرف موجر آنچه كه لازمه تملك عين مستاجره است اعم از پرداخت ماليات ، عوارض ، حق الثبت و ساير هزينه هاي قانوني و اخذ پايان كار و گواهي ها و اخذ پاسخ استعلاميه ها اقدام و سند رسمي مربوطه را به ملكيت و به نام خود تنظيم و امضاء نمايد و كل مال الاجاره پرداختي موصوفه در اين رابطه به عنوان ثمن مورد معامله تلقي مي گردد و نيز مستاجر در صورت تمليك حق خواهد داشت كه كافه خيارات خصوصاً خيار غبن هرچند فاحش را ضمن العقد انتقال قطعي از موجر (انتقال دهنده ) اسقاط نمايد .(قرارداد اجاره)
  10. چنانچه مستاجر نتواند باقيمانده اقساط مرقوم مال الاجاره را پرداخته و يا نخواهد آن را بپردازد و يا نخواهد آن را بپردازد و يا پرداخت سه قسط از اقساط مزبور متوالياً يا متناوباً و يا بعضاً يا تماماً به تاخير افتد شرط هاي 8 و 9 مندرجه فوق كان لم يكن تلقي مي گردد و عدم تاديه وجوه اقساط به شرح بالا موجب فسخ از طرف موجر براي بقيه مدت خواهد بود .(قرارداد اجاره)
  11. در صورت وقوع فسخ مستاجر متعهد به تخليه و تحويل مورد اجاره به موجر مي باشد و از تاريخ فسخ تا زمان تخليه و تحويل مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل معادل اجرت المسمي بوده و در اين صورت وجوه پرداختي بابت اجور بوده و به عنوان ثمن معامله تلقي خواهد شد .
  12. مستاجر همچنين متعهد به پرداخت بدهي هاي برق اختصاصي تماماً و به قدر الحصه از بدهي هاي برق و آب و گاز مشترك در صورت وقوع فسخ تا روز تخليه و تحويل مي باشد و الا موجر مي تواند آنرا پرداخته و با ارائه قبوض از مستاجر مطالبه و وصول كند .
  13. ضمن العقود موصوفه موجر از تاريخ زير لغايت مدت بيست سال تمام در صورتي كه مستاجر مبادرت به ايفاي تعهدات مزبور در داخل فرجه هاي قانوني نمايد حق نفي اختيار و حق عزل مستاجر را از وكالت اعطايي به مستاجر (كه طبق شرط نهم تفويض اختيار و وكالت شده ) از خود سلب و ساقط كرده و نيز حق ضم امين يا ضم وكيل را در آن مدت (به شرط ايفاي تعهدات مرقوم از جانب مستاجر )ندارد.
0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب