اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
پرونده الزام به ایفای تعهد مالی
پرونده الزام به ایفای تعهد مالی

پرونده الزام به ایفای تعهد مالی

پرونده الزام به ایفای تعهد مالی

 

(وکیل - وکالت - مشاوره حقوقی - موسسه حقوقی - مشاوره با وکیل - تعهد - وصول طلب - نمونه پرونده - مشاوره تلفنی - گروه وکلا)

پرونده الزام به ایفای تعهد مالی نمونه پرونده الزام به ایفای تعهد مالی

ایفا تعهد

تعهد یعنی وظیفه یا ضمانتی در مقابل کسی یا برای چیزی و خود را ملزم به انجام کاری دانستن.

تعهدِ شخصی یعنی کارهایی که به خاطر وظایف و التزام‌هایی انجام می‌شوند. این وظایف و التزامها ممکن است، توسط خود شخص تعیین شده باشند، وظایفی دو طرفه و دوجانبه باشند یا به روشنی مکتوب شده باشند.(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)

تعهد به یک مجموعه برای انجام کاری با تعهد شخصی که معمولاً قول یا ضمانتی برای رشد شخصی است متفاوت می‌باشد. تعهد، اصطلاحی در فقه و حقوق اسلامی که ناظر به رابطه‌ای حقوقی است و براساس آن شخص ملتزم به انتقال و تسلیم مال یا انجام دادن یا ندادن کاری می‌شود؛ در این حال اسباب ایجاد چنین رابطه‌ای می‌تواند عقد، ایقاع یا الزامی قهری باشد.(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)

 

مراحل رسیدگی

خواهان دادخواستی به خواسته الزام به ایفاء تعهد علیه خوانده در شورای حل اختلاف ...... مطرح نموده که به شعبه دوم شورا ارجاع گردیده و شعبه پس از بررسی کامل دادخواست و منضمات آن وقت رسیدگی را به تاریخ ...... تعیین نموده که وقت رسیدگی به خواهان به صورت واقعی و به خوانده به صورت قانونی ابلاغ گردید. جلسه دادگاه در تاریخ مقرر با حضور خواهان و عدم حضور تشکیل گردید. دادگاه خطاب به خواهان که خواستۀ خود را بیان نماید. خواهان اظهار داشته که خوانده از بنده درخواست مبلغی پول به عنوان قرض نموده بدین شکل که خواهان وام دریافتی خود از مؤسسۀ قوامین مدام جهت پرداخت اقساط وام به بنده تلفن می زند و می گوید که چک و سفته ها را به اجراء می گذارد. لذا، تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به ایفای تعهد یعنی پرداخت الباقی اقساط و همچنین صدور حکم بر هزینه دادرسی وارده را دارم. همچین به موجب تعهدنامه مکلف به پرداخت ماهیانه اقساط وام به میزان چهارصد هزار تومان بوده است. با توجه به عدم  حضور خوانده و عدم همکاری وی خواهان درخواست ارسال پرونده به دادگستری جهت رسیدگی را نموده است که پرونده به دادگستری ارسال گردیده و به شعبه دوم حقوقی ارجاع گردیده و وقت رسیدگی دادگاه به تاریخ ...... تعیین شده که وقت رسیدگی به خواهان و خوانده ابلاغ گردیده است. جلسه دادگاه در تاریخ مقرر با حضور خواهان و عدم حضور خوانده تشکیل گردید که خواهان اظهارات خود را به شرح دادخواست تقدمی بیان نمود و  خواستار رسیدگی و صدور حکم شایسته شد. دادگاه با بررسی محتویات پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی نمود:

 

رأی دادگاه

در خصوص دعوی آقای .... علیه خانم ........  به خواسته الزام به ایفاء تعهد جهت پرداخت الباقی اقساط وام مأخوذ از مؤسسه قوامین مقوم به ده میلیون ریال به انضمام مطلب خسارات دادرسی با توجه به اظهارات خواهان و با عنایت به محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و مستندات پیوستی شامل تعهدنامه و نظر به عدم حضور خوانده علیرغم ابلاغ واقعی اوراق احظاریه و عدم ایراد و دفاعی و ارسال لایحه ای مبنی بر بی حقی خواهان یا برائت خود، دادگاه مستنداً به ماده 10 قانون مدنی و مواد 515 و 519 قانون آئین دادرسی مدنی خواسته را ثابت دانسته و خوانده را به ایفای تعهدات موضوع تعهدنامه و از باب تسبیب به پرداخت مبلغ یکصد و پنجاه هزار ریال به عنوان هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل محکوم می نماید. رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان می باشد.(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)

 

تحلیل حقوقی پرونده

با توجه به قانون شورای حل اختلاف این پرونده می بایستی بدلیل اینکه خواسته کمتر از بیست میلیون تومان تقویم شده بود، در شورای حل اختلاف رسیدگی می شد و صرف درخواست رسیدگی توسط یکی از شعب دادگاه عمومی صلاحیت شورا نمی باشد. به نظر می رسد معیار تقویم خواسته باید طبق بند سوم ماده 62 قانون آئین دادرسی مدنی که بیان می درد: «در دعاوی راجع به منافع و حقوقی که باید در موادع  معیّن استیفا و یا پرداخت شود، بهای خواسته عبارت است از حاصل جمع تمام اقساط و منافعی که خواهان خود را ذی حق در مطالبۀ آن می داند. در صورتی که...» حاصل جمع تمام اقساطی باشد که خوانده پرداخت ننموده است و پس از آن تعیین نمود که در صلاحیت کدام مرجع می باشد. در قانون شورای حل اختلاف این موضوع پیش بینی شده که در صورتی که طرفین توافق نمایند، پرونده جهت رسیدگی به دادگستری ارجاع گردد ولی در این پرونده شعبه دوم شورای حل اختلاف فقط به درخواست یکی از طرفین پرونده را ارجاع نموده است.(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)(پرونده الزام به ایفای تعهد مالی)

 ...


پرونده الزام به ایفای تعهد مالی


 

گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

 

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب