اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است
کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است

کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است

کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است - گروه وکلای دادشید

(مقالات حقوقی،حقوق پزشکی،مرگ،مرگ مشکوک،خودکشی،مشاوره اینترنتی،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی ،وکالت،درخواست وکیل،وکیل،مشاور)

 

 

کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است

از بین موارد ارجاعی مرگ‌های مشکوک به خودکشی به پزشکی قانونی در این تحقیق، ۵. ۷۰درصد افراد مرد و ۵. ۲۹ درصد زن بوده‌اند، یعنی می‌توان گفت که تعداد مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان ۴. ۲ برابر زنان است.(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)
آفتاب: معاون مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: «با توجه به بالا بودن نرخ مرگ مشکوک در برخی استان‌ها نگاه منطقه‌ای به این موضوع برای شناسایی دلایل وقوع آن و تربیت متخصصین روان‌شناسی و روانپزشکی ضروری است.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، سعداله مرادی با ارایه مقاله‌ای با عنوان بررسی مرگ‌های مشکوک به خودکشی‌، ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی کشور در زمستان ۸۸ تا پاییز ۸۹ (سال۲۰۱۰ میلادی) افزود: «خودکشی یکی از مشکلات مهم اجتماعی و بهداشت روانی بسیاری از کشور‌ها است و در برخی کشور‌ها به صورت قابل توجهی بالا‌تر از تعداد مرگ‌های ناشی از تصادفات قرار دارد.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است) مرادی با اشاره به بیشترین و کمترین فراوانی خودکشی در استان‌ها بر اساس نتایج این تحقیق خاطرنشان کرد: «بیشترین فراوانی خودکشی به ترتیب در تهران با ۴۳۴ نفر، کرمانشاه با ۲۴۷ نفر و لرستان با ۲۲۸ نفر و کمترین فراوانی به ترتیب در استان‌های سمنان با ۲۰ نفر، خراسان جنوبی ۲۸ نفر و یزد با ۳۰ نفر ثبت شده است.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

به گفته وی ۷. ۴ نفر به ازای هر صد هزار نفر از جمعیت کشور بر اثر مرگ‌های مشکوک به خودکشی در سال ۲۰۱۰ فوت کرده‌اند.(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

معاون مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: «بالا‌ترین نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی در این تحقیق مربوط به استان‌های ایلام (۲۶ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت)، لرستان و کرمانشاه (هرکدام ۱۳ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت) و همدان (۹. ۹ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت) و پایین‌ترین نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی مربوط به استان‌های هرمزگان (۲. ۲ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت)، سیستان و بلوچستان (۵. ۲ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت) و یزد (۸. ۲نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت) است.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

مرادی خاطرنشان کرد: «از بین موارد ارجاعی مرگ‌های مشکوک به خودکشی به پزشکی قانونی در این تحقیق، ۵. ۷۰درصد افراد مرد و ۵. ۲۹ درصد زن بوده‌اند، یعنی می‌توان گفت که تعداد مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان ۴. ۲ برابر زنان است. همچنین بالا‌ترین نسبت مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان به زنان در استان‌های همدان (۶. ۸۴درصد)، اصفهان (۳. ۸۳ درصد) و گیلان (۴. ۸۱درصد) و بالا‌ترین نسبت زنان مربوط به استان‌های ایلام (۶. ۴۷ درصد)، لرستان (۹. ۴۶ درصد) و بوشهر (۷. ۴۵ درصد) بوده است.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

معاون مرکز تحقیقات با اشاره به نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی در سال۲۰۱۰ به تفکیک جنس افزود: «۶. ۶ مرگ مشکوک به خودکشی به ازای هر صد هزار مرد و ۷. ۲ مرگ مشکوک به خودکشی به ازای هر صد هزار زن در کشور رخ داده است از سویی بالا‌ترین نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان در استان‌های ایلام (۸. ۲۶ نفر)، همدان (۶. ۱۶نفر) و کرمانشاه (۴. ۱۶نفر) به ازای هر صد هزار مرد و بالا‌ترین نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی زنان دراستان‌های ایلام (۱. ۲۵ نفر)، لرستان (۴. ۱۲نفر) و کرمانشاه (۴. ۹ نفر) به ازای هر صد هزار زن وجود داشت.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

وی با مقایسه نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی در ایران با دیگر کشور‌ها یادآور شد: «نرخ خودکشی ایران در بین ۸۹ کشوری که اطلاعاتش جمع آوری شده است (کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، کاناد، استرالیا، کویت، امارات، اردن و...) در رتبه شصت و نهم قرار دارد، همچنین رتبه نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان ایرانی در رده هفتادم دنیا و رتبه نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی زنان ایرانی در رده پنجاه و هشتم دنیا قرار دارد که این بیانگر وضعیت مناسب ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان است. »(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

مرادی تصریح کرد: «با توجه به اینکه استان‌های ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه، بالا‌ترین نرخ مرگ‌های مشکوک به خودکشی مردان و زنان را در مطالعات سال ۲۰۰۱ و سال ۲۰۱۰ داشته‌اند، به نظر می‌رسد نگاه منطقه‌ای به این موضوع برای شناسایی دلایل وقوع خودکشی و تربیت متخصصین روان‌شناسی و روانپزشکی و اعزام آن‌ها به این مناطق برای شناسایی افراد در معرض خطر ضروری باشد.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

وی با اعلام اینکه بررسی موضوع خودکشی به عنوان یکی از شاخص‌های سلامت جامعه حائز اهمیت است افزود: «با هدف ایجاد زمینه تحقیقات بیشتر هم اکنون امکان بررسی موارد مشکوک به خودکشی حدود ۳۰ هزار پرونده مربوط به سال‌های گذشته از ۳۵۰ مرکز پزشکی قانونی فراهم است و در صورت همکاری متقابل دستگاههای ذیربط و محققین مربوط با تعریف طرح‌های پژوهشی مشترک ابعاد مختلف موضوع خودکشی قابل بررسی است و در این خصوص مرکز تحقیقات پزشکی قانونی آماده همکاری با محققین و دستگاه‌های ذیربط است.»(کدام شهر رکورددار مرگ‌های مشکوک است)

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 
دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب