اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
محاسبه مهریه به نرخ روز
محاسبه مهریه به نرخ روز

محاسبه مهریه به نرخ روز

محاسبه مهریه،حقوق،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،دادشید،

مهریه :مهر به فتح میم در لغت، "کابین" یا "دست پیمان" گویند و آن مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می‏گردد. مهر واژه­ای عربی و از لحاظ لغوی به معنای «عوض» به­ کار رفته است. در فارسی آن را کابین گویند. مهريه با نام‌هاي ديگري چون صداق، صداقيه، كابين و فرض نيز شناخته مي‌شود.

محاسبه مهریه

نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز.

براساس مصوبه هیات وزیران در سال 77 نحوه محاسبه ارزش فعلی مهریه به شکل زیر محاسبه می شود. لازم بذکر است عدد شاخص در هر ماه توسط بانک مرکزی (همان نرخ تورم ماهیانه) اعلام می شود.و در پایان هر سال یک عدد میانگین از جمع همه آنها بدست می آید .که به آن نرخ تورم سالیانه گفته می شود:
عدد شاخص در سال قبل را بر عدد شاخص در سال وقوع عقد تقسیم می کنیم. و نتیجه را در مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه ضرب می کنیم. به این ترتیب مبلغ مقدار مهریه به نرخ روز مشخص خواهد شد.

این نحوه محاسبه به شکل فرمولی به صورت زیر است:

مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه × (عدد شاخص در سال وقوع عقد ÷ عدد شاخص در سال 1390). به این ترتیب مقدار مهریه فوق در سال 1391 می شود 117961702 ریال.

بدیهی است تا پایان سال 91، صورت کسر فوق، شاخص سال 1390 یعنی عدد 277/21 خواهد بود و بعد از اتمام سال 1391 ورود به سال 1392، شاخص سال 1391 جایگزین شاخص سال 1390 خواهد گردید.

برای محاسبه وجه نقد مهریه به نرخ روز برای محاسبه مهریه قابل پرداخت به نرخ روز، سال عقد و سال قبل از وصول مهریه را انتخاب نمایید، مبلغ مهریه را به عدد و بدون علائم غیر عددی در کادر مربوطه وارد نمایید، سپس روی محاسبه مهریه کلیک نمایید.

برای محاسبه مهریه اینجا را کلیک کنید

...

گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب