اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
روش تهیه پاسخ استعلام (استعلام ثبت)
روش تهیه پاسخ استعلام (استعلام ثبت)

روش تهیه پاسخ استعلام (استعلام ثبت)

روش تهيه پاسخ استعلام (استعلام ثبت،مراحل پاسخ به استعلام های ثبتی در اداره ثبت)

استعلام ثبت

روش تهيه پاسخ استعلام

با توجه به اينکه مقرر گرديده دفاتر اسناد رسمی هنگام انجام هرگونه معامله اعم از شرطی و رهنی و قطعی و امثالهم نسبت به املاکی که دارای سند مالکيت می باشند مراتب را از اداره ثبت محل وقوع ملک استعلام نمايند بنابراين پس از وصول استعلام از دفترخانه بشرح زير عمل می شود:(استعلام ثبت)

توضيح: استعلام ورقه بهادار متحدالشکلی است که وسيله دولت چاپ و منتشر می شود و سفيد آن از طرف ادارات ثبت در قبال اخذ بهاء به دفاتر اسناد رسمی تحويل می گردد. (استعلام ثبت)

پس از وصول استعلام رئيس اداره دستور ثبت آن را در دفتر انديکاتور می دهد و برای اقدام به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارجاع می نمايد.(استعلام ثبت)

متصدی دفتر انديکاتور استعلام را در دفتر ثبت و جهت ضميمه نمودن پرونده به بايگانی ارسال می دارد. در بايگانی پرونده از رديف مربوطه خارج و همراه با استعلام به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات فرستاده می شود.(استعلام ثبت)

متصدی دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات با ملاحظه ثبت و صفحه دفتر املاکی که ملک در آن به ثبت رسيده و نيز بررسی پرونده ثبتی پاسخ لازم را که معمولا بصورت فرم می باشد تهيه و آن را از نظر عدم بازداشت و بند (ز) و ساير اموری که مقرر است گواهی می نمايد.(استعلام ثبت)

پاسخ استعلام تهيه شده توسط مسئول مربوطه امضاء و سپس با همان شماره ای که استعلام هنگام ثبت در دفتر انديکاتور بر آن اختصاص يافته از دفتر صادر و به دفترخانه مربوطه ارسال می گردد و پرونده جهت ضبط در رديف مربوطه به بايگانی برگشت می شود.(استعلام ثبت)

تذکرات: الف - اعتبار پاسخ استعلاميه هائی که محل وقوع دفترخانه و اداره ثبت در يک شهر است يک ماه و دواير و شعب تابعه همان حوزه چهل وپنج روز است. (بند 28 مجموعه بخشنامه های ثبتی).

ب - برای هر ملک يا يک صفحه دفتر املاک يک استعلاميه تنظيم می شود و قيد چند شماره ملک روی يک استعلام جايزنيست. (بند 31 مجموعه بخشنامه های ثبتی).

دفاتر اسناد رسمي مكلف هستند هنگام انجام هرگونه معامله نسبت به املاك جاري قبلا جريان ثبتي آنها را از اداره ثبت محل وقوع ملك استعلام نمايند هم چنين پاره‌اي از دستگاههاي اجرائي ذيربط و يا مراجع صالحه قضايي نيز در مواقع ضروري و لازم مجاز به استعلام جريان ثبتي املاك جاري هستند.(استعلام ثبت)

روش تهيه پاسخ استعلام املاك جاري (استعلام ثبت)

1-دريافت اسعلام از مراجع ذيصلاح

2-دستور ثبت در دفتر انديكاتور و ارجاع به نماينده جهت اقدام

3-ضميمه نمودن پرونده بوسيله بايگاني و ارسال نزد نماينده جهت اقدام(استعلام ثبت)

4-تهيه پاسخ استعلام بوسيله نماينده

5-گواهي دفتر بازداشتي

6-در صورتيكه استعلام كننده دفترخانه باشد ارسال پرونده به حسابداري جهت تعيين بقاياي ثبتي و حقوق دولتي و قيد آن در پاسخ استعلام و گواهي آن(استعلام ثبت)

7-امضاء پاسخ استعلام بوسيله مسئول اداره يا صاحب امضاء مجاز از طرف او

8-صدور از دفتر انديكاتور و ارسال به مرجع استعلام كننده

منع: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

...


استعلام ثبت،صدور سند،ثبت،قانون ثبت اسناد،وکیل ثبتی،موسسه حقوقی،قانون،عکس نوشته،عکس،حقوق،law،lawyer


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب