اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی (شکایت مزاحم تلفنی،مزاحمت)
نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی (شکایت مزاحم تلفنی،مزاحمت)

نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی (شکایت مزاحم تلفنی،مزاحمت)

نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی (شکایت مزاحم تلفنی،مزاحمت،وکیل کیفری،مشاوره حقوقی)

مزاحمت تلفنی :  عبارت است از اينكه كسي با استفاده از تلفن يا ساير وسايل مخابراتي، بدون جهت ضمن اشغال خط تلفن متعلق به اشخاص حقيقي يا حقوقي، موجبات اذيت و آزار و سلب آسايش طرف دیگر را فراهم نمايد. مثل اينكه در نصف شب با به صدا در آوردن زنگ تلفن ديگري او را از خواب بيدار كرده، آرامش او را بر هم زند.ايجاد مزاحمت تلفني يك فعل عمدي آگاهانه است و به محض كشف، ملاك مسئوليت كيفري مزاحم شناخته مي‌شود، مگر اينكه مرتكب با ارائه دلائل به دادگاه ثابت نماید که عمل او از روی حسن نیت بوده و با هدف مشروع انجام گرفته است.(مزاحمت تلفنی)

صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسئول سوء استفاده های احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهره برداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسئولیت او را نفی نخواهد کرد. بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه مشترکان محترم تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه بهره برداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان، شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.(مزاحمت تلفنی)

در قانون مجازات ها برای افرادی که مزاحمت تلفنی برای مشترکان دیگر ایجاد می کنند، مواردی پیش بینی شده که به شرح زیر است:

۱-    براساس قانون اصلاح تبصره دو ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس ازکشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود. برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک یا قائم مقام قانونی وی و پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن نموده و در صورت داشتن ودیعه، آن را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.(مزاحمت تلفنی)

۲-    طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های  مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رأی مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.(مزاحمت تلفنی)

نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی(1)

بسمه تعالي

رياست محترم دادگستري .......... (مجتمع قضايي )

با سلام ،

احتراما، به استحضار عالي مي رساند :

  1. اينجانب .........(شاكي دعوي ) مطابق عقد نامه رسمي (سند نكاحيه شماره ...........) زوج(شوهر) رسمي ، شرعي و دايمي بانو ....... مي باشم . كه به لحاظ حصول اختلاف في مابين زوجه ام به منزل مسكوني پدرشان مراجعه نموده اند .
  2. برادر ايشان به نام آقاي ......... ضمن تماس تلفني به منزل اينجانب گاه و بيگاه اقدام به فحاشي و تهديد و استعمال الفاظ ركيك مي نمايد .
  3. از آنجايي كه عمل خلاف شخص مزبور ، موجبات مزاحمت و سلب آسايش روحي اينجانب را فراهم آورده است
  4. لذا به استناد به ماده 641 قانون مجازات اسلامي (تعزيرات ) مصوب سال 1375 و به منظور جلوگيري از تجري شخص مشتكي عنه ، تقاضاي رسيدگي و تعقيب و مجازات نامبرده ، ضمن استعلام از شركت را دارم .

نمونه شکوائیه مزاحمت تلفنی(2)

بسمه تعالي

رياست محترم دادگستري .......... (مجتمع قضايي )

با سلام ،

موضوع: مزاحمت تلفنی تاریخ وقوع جرم:....................روز:..................ساعت:............محل وقوع جرم:............... ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب.........................مجتمع قضائی........................ با سلام : احتراماً اخیراً شخصی با  شماره تلفن ......... مکرر با تلفن منزل اینجانب / با تلفن همراه اینجانب به شماره ......... تماس می گیرد.به محض اینکه گوشی تلفن برداشته می شود قطع می نماید از آنجايي كه عمل خلاف شخص مزبور ، موجبات مزاحمت و سلب آسايش روحي اينجانب را فراهم آورده است ، لذا به استناد به ماده 641 قانون مجازات اسلامي (تعزيرات ) مصوب سال 1375 و به منظور جلوگيري از تجري شخص مشتكي عنه ، تقاضاي رسيدگي و تعقيب و مجازات نامبرده ، ضمن استعلام از شركت مخابرات را دارم .(مزاحمت تلفنی)

                                                                                                                               نام و نام خانوادگی امضاء و تاریخ

...


مزاحمت تلفنی،مزاحمت،مزاحمت تلفنی،وکیل کیفری،تلفن،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی،دادشید،مشاوره رایگان


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب