اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه شکایت جعل (جعل سند،جعل امضاء،وکیل)
نمونه شکایت جعل (جعل سند،جعل امضاء،وکیل)

نمونه شکایت جعل (جعل سند،جعل امضاء،وکیل)

نمونه شکایت جعل (جعل سند، جعل امضاء، وکیل، وکیل کیفری، مشاوره حقوقی، وکالت)

نمونه شکایت جعل

جعل

جعل روند ساخت، تطبیق و یا تقلید اشیاء، آمار و یا اسناد با قصد فریب به خاطر تغییر درک عمومی و یا به منظور کسب سود از طریق فروش اشیاء تقلبی‌ است. نسخه‌برداری، کپی‌استودیو و بازتولید، به عنوان جعل در نظر گرفته نشده‌است، هر چند بعداً ممکن است از طریق شناخت و ارائهٔ نادرست عمدی جعلی به‌حساب آید. اغلب جعل پول و یا اسکناس‌های رایج است که به نام جعل و تقلب به نظر می‌رسند. اما کالاهای مصرفی نیز ممکن است تقلبی باشند.(شکایت جعل)

در قوانین ایران هر تغییری در اسناد جرم نیست بلکه تغییر با حیله و نیرنگ و باعث ضرر به دیگری جعل اسناد محسوب می‌شود.مواد ۵۲۳ تا ۵۴۲ قانون مجازات اسلامی درایران مجازات‌هایی را برای جاعلین اسناد درنظر گرفته‌است .این مجازات‌ها شامل مجازات‌های نقدی و زندان می‌شود و در مواردی از جمله جعل دستخط رهبر و دیگر مقامات ایران، جعل چک ویا اسناد ادرات حکومتی ویا مدارک تحصیلی، اعمال می‌شود.مجارات جعل مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه‌ها داخل یا خارج از ایران یا استفاده از این اسناد مجعول به استناد ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی حبس از یک سال تا ۳ سال می‌باشد.(شکایت جعل)

 

روش‌های وقوع جرم جعل

با پیشرفت تکنولوژی، طرق ارتکاب جرایم از جمله جرم جعل نیز متحول شده است. امروزه ساختن سندی مثل شناسنامه یا گذرنامه، تنها راه ارتکاب جرم جعل نیست، بلکه روش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان یک نوشته یا سند را جعل نمود. تعدادی از این روش‌ها به شرح زیر هستند؛(شکایت جعل)
ساختن مهر یا امضا اشخاص؛ چک، قولنامه، اجاره نامه و اسنادی نظیر آن باید توسط اشخاصی که این اسناد متعلق به آنها است، امضا یا مهر شود. در این روش، جاعل امضا و مهر این اشخاص را جعل نموده، سپس از سند جعلی به ضرر صاحب این اسناد استفاده می‌نماید.(شکایت جعل)

خراشیدن یا تراشیدن؛ در این روش، جاعل با استفاده از ابزاری همچون تیغ یا چاقو، اعداد یا کلمات نوشته را تغییر می‌دهد. برای مثال، مبلغ یک چک را از ۳۰۰۰ به ۲۰۰۰ تبدیل می‌کند.(شکایت جعل)

الحاق؛ در این روش، لزوما جمله یا عبارتی به یک متن اضافه نمی‌شود، بلکه صرف درج یک عدد نیز برای وقوع این جرم کافی است.برای مثال، اگر عدد ۳۰۰۰ به ۳۰۰۰۰ تبدیل شود، جرم جعل تحقق یافته است.(شکایت جعل)

الصاق؛ در این روش، امضا یا مهر شخصی از یک نوشته بریده شده و به نوشته دیگر الصاق یا چسبانده می‌شود.(شکایت جعل)

مجازات جرم جعل

طبق قانون مجازات اسلامی، برای جاعل، مجازات حبس مقرر شده است. برای مثال، مجازات جعل احکام دادگاه‌ها، مهر یا علامت شرکت‌ها یا ادارت دولتی، اسکناس یا چک بانکی ۱ تا ۱۰ سال حبس، جعل مدارک تحصیلی ۱ تا ۳ سال حبس، جعل مهر یا علامت شرکت‌های غیردولتی ۳ ماه تا ۲ سال حبس است. (شکایت جعل)
و در صورتی که کارمندان یا مسوولان دولتی یا قضایی مرتکب جرم جعل شوند، مجازاتشان بیشتر از افراد عادی خواهد بود. (شکایت جعل)

توصیه دوستانه : برای طرح شکایت و پیگیری پرونده های حقوقی حتما با وکیل و مشاور حقوقی اقدام کنید

 

نمونه شکایت جعل در محاکم دادگستری(۱)

رياست محترم دادسراي عمومی وانقلاب شهرستان "......."

با سلام احتراماً به استحضار مي‌رساند:

با تقديم تصوير مصدق سند      / نوشتة غير رسمي       كه بوسيلة آقاي/آقايان – خانم/خانم‌ها       ارائه گرديده است ملاحظه مي‌فرمائيد كه در سند/نوشتة مذكور جعل صورت گرفته است فلذا با عنايت به مراتب مذكور و عندالاقتضاء جلب نظر كارشناس رسمي خط و امضاء و تحقيق مقتضي تعقيب و مجازات نامبرده/نامبردگان به اتهام جعل/و استفاده از سند مجعول به استناد ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.

ضمناً نشاني اينجانب نيز عبارت از نشاني محل اقامت شاكي مي‌باشد.

 

نمونه شکایت جعل در محاکم دادگستری(۲)

با عرض سلام و تحیت احتراما به استحضار عالی می‌رساند:
۱- اینجانب ............... مالک قانونی ملک مسکونی به نشانی .............. و شماره ثبتی ............ به مساحت ............ می‌باشم.
۲- ملک فوق‌الذکر از مورخ  ........ تا ........ به موجب اجاره‌نامه شماره ........... در تصرف مشتکی‌عنه آقای ........... بوده است.
۳- بنده بعد از اتمام مدت اجاره در مورخ .............. برای تعیین تکلیف وضعیت عقد اجاره به نشانی فوق مراجعه کردم، که با آقای .............. مواجه شدم، ایشان مدعی شدند که ملک مذکور را طی سند غیر رسمی از مشتکی‌عنه به مبلغ ................. ریال خریداری کرده و بنا است پس از تنظیم سند رسمی مبلغ ............. ریال دیگر به ایشان بپردازد.

۴- با مشاهده سند غیر رسمی فوق‌الذکر متوجه شدم که مشتکی‌عنه با جعل امضاء اینجانب اقدام به فروش ملک مزبور کرده است.
۵-‌ فلذا با عنایت به شرح موضوع با کیفیت فوق و با توجه به ادله اینجانب شامل: ۱- سند مالکیت ۲- شهادت شهود ۳-............، همچنین با توجه به اینکه فعل ارتکابی مشتکی‌عنه از مصادیق بارز مادتین ۵۳۶ و ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) می‌باشد، تعقیب و مجازات ایشان به اتهام جعل امضاء و استفاده از آن  مورد استدعاست. قبلا از بذل عنایت جنابعالی کمال تشکر را دارد.
۶- همچنین با توجه به خسارات وارده به اینجانب که مبلغ............... ریال است، بدوا تقاضای صدور و اجرای فوری تامین خواسته را دارم. وکیل اصفهان

...


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب