اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه قرارداد صلح نامه مغازه به صورت کلیدی (وکیل،کیل تنظیم قرارداد)
نمونه قرارداد صلح نامه مغازه به صورت کلیدی (وکیل،کیل تنظیم قرارداد)

نمونه قرارداد صلح نامه مغازه به صورت کلیدی (وکیل،کیل تنظیم قرارداد)

نمونه قرارداد صلح نامه مغازه به صورت کلیدی (وکیل،وکالت،کیل تنظیم قرارداد،مشاوره حقوقی)

قرارداد صلح نامه

صلح: در لغت به معنای تراضی میان متنازعین و سازش و توافق آمده است.
صلح در اصطلاح حقوقی: عبارت از تراضی و تسالم بر امری است خواه تملیک عین باشد یا منفعت و یا اسقاط دین و یا حق و یا غیر آن.
قانون مدنی کشورمان در مقام تعریف عقد صلح برنیامده و آن را تعریف نکرده است و فقط به کاربرد عقد صلح اشاره دارد که برای رفع تنازع موجود یا جلوگیری از تنازع احتمالی به کار می‌رود.(قرارداد صلح نامه)
فصل هفدهم قانون مدنی از مواد 752 الی 770 به عقد صلح و شرایط و شقوق آن اختصاص یافته است.(قرارداد صلح نامه)
ماده 752 این قانون بیان می‌دارد «صلح ممکن است یا در مورد رفع تنازع موجود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع شود».
به هر حال صلح عبارت از تراضی و سازش بر امری خواه تملیک عین یا منفعتی بوده و یا اسقاط دین و یا حقی باشد اگرچه تشریع صلح برای قطع خصومت و رفع تنازع بین مردم است و لکن اختصاص به این مورد نداشته و مشروط نیست به این که مسبوق به نزاع و خصومت باشد.(قرارداد صلح نامه)
همچنانکه ماده 758 قانون مدنی می‌گوید: «صلح در مقام معاملات هرچند نتیجه معامله را که به جای آن واقع شده است می‌دهد لیکن شرایط و احکام خاصه آن معامله را ندارد بنابراین اگر مورد صلح عین باشد در مقابل عوض نتیجه آن همان نتیجه بیع خواهد بود بدون اینکه شرایط و احکام خاصه بیع در آن مجری شود».(قرارداد صلح نامه)
به نظر صلح نیز همانند سایر عقود، عقدی است مستقل و تابع سایر عقود نمی‌باشد هرچند که نظرات مخالفی بین حقوقدانان و فقهای امامیه و اهل سنت وجود دارد و اختصاص فصل و عنوان مستقل در قانون مدنی به صلح توسط مقنن مؤید مستقل بودن آن است.(قرارداد صلح نامه)

نمونه قرارداد صلح نامه مغازه به صورت کلیدی

مصالح: خانم/آقاي ................ فرزند آقاي................ داراي شناسنامه شماره ................ صادره از ................ متولد ................ ساكن: ................................................................................................................................

متصالح: خانم/آقاي ................ فرزند آقاي................ داراي شناسنامه شماره ................ صادره از ................ متولد ................ ساكن: ................................................................................................................................

مورد مصالحه:

كليه حقوق واقعي، عيني و فرضي و تصوري و احتمالي مصالح ناشي از حق كسب و پیشه و تجارت و سرقفلي و صنفي در شش  دانگ يك بابت مغازه شماره ................ جز پلاك ................ اصلي واقع در تهران بخش ................ ثبتي و در خيابان نبش كوچه ................ و استيجاري مصالح طبق سند اجاره شماره ................ مورخ ................ تنظيمي دفترخانه شماره ................ تهران به انضمام كليه حقوق مزبور مصالح نسبت به يك رشته تلفن شماره ................ منصوبه در آن انتقالي به مصالح طبق سند شماره ................ مورخ ................ دفتر خانه ................ تهران اعم از حق الامتياز و حق الاشتراك و ودايع احتمالي مربوطه به نحوي كه پس از امضاي اين صلح نامه قطعيه ديگر هيچگونه حقي از حقوق مزبور براي مصالح در مورد صلح بالا باقي نمانده و تمامي آن حقوق در مورد مصالحه متعلقه به متصالح است كه به قرار متصالح مورد مصالحه را متصرف گرديده است.(قرارداد صلح نامه)

قيمت:

مبلغ ................ ريال كه تماما طي چك تضميني بانكي شماره ................ عهده بانك ................ شعبه ................ نقدا و في المجلس به مصالح تاديه و تسليم شده است باقراره.(قرارداد صلح نامه)

كليه شرايط صحت صلح قطعي به اظهار اجرا شده و به سائقه احتياط كافه خيارات خصوصا خيار غبن هر چند فاحش از طرفين اسقاط گرديده و مصالح اقرار نمود كه از افراد ممنوع المعامله نمي باشد.(قرارداد صلح نامه)

نکات مهم:

  • كليه مالياتها عوارض و حق بيمه و هزينه هاي محضر و غيره و تحصيل رضايت موجر، اخذ پاسخ استعلاميه هاي محضر منحصرا به لحاظ(كليدي معامله كردن) بر مبناي اين قرارداد بعهده متصالح است.
  • طرفين ملزم به حضور در محل دفترخانه شماره ................ تهران واقع در خيابان ................ در ساعت ........ روز ......... مورخه .......... ماه يكهزار و سيصد و ............... شمسي جهت تنظيم و امضاي سند رسمي اين صلحنامه قطعيه بنام متصالح يا قائم مقام وي مي باشند.(قرارداد صلح نامه)
  • متصالح حق فسخ و الغاي اجاره نامه مزبور و تجديد سند اجاره بنام خود يا قائم مقام خود را دارد.
  • طرفين متعاقدين ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم كه با قرار عقد خارج لازم في ما بين آنان بطور شفاهي منعقد شده متعهد و ملزم به اجراي تمامي مفاد اين صلحنامه قطعيه گرديده و مي باشد.(قرارداد صلح نامه)
  • ضمان درك از حال الي مدت 20 سال شمسي بعهده مصالح است.(قرارداد صلح نامه)

محل امضا(مصالح)                                                              محل امضا(متصالح)

...


قرارداد اجاره ماشین،قرارداد کار،قرارداد صلح نامه،قرارداد پیمانکاری،ترخيص كالا،قرارداد پيمانکاری،درخواست وکیل،وکیل،وکالت


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب