اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت (وکیل،مشاور حقوقی)
دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت (وکیل،مشاور حقوقی)

دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت (وکیل،مشاور حقوقی)

دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت (نمونه دادخواست،ابطال صورتجلسه،صورتجلسه، شرکت،ابطال صورتجلسات بادستور موقت،مشاور حقوقی، وکیل، وکالت، موسسه حقوقی،درخواست وکیل)

 دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت

ابطال صورتجلسات شرکتها و موسسات غیر تجاری توسط مرجع قضایی و با درخواست شخص ذینفع صورت می گیرد.

در صورتی که صورتجلسه ای توسط یک شخصیت حقوقی تنظیم شود و در آن تشریفات قانونی بخصوص قانون تجارت و لایحه اصلاحی قانون تجارت رعایت نشود هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن صورتجلسه را از دادگاه محل وقوع شرکت بخواهد.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

در صورتی که یکی از موارد اساسی جلسه یا تشریفات دعوت و یا مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت مراعات نشده باشد ان صورتجلسه قابل ابطال می باشد. و در صورتی که صورتجلسه ای ابطال گردد همه تصمیمات آن ابطال می شود. مثلا در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه اگر تشریفات دعوت از قبیل عدم رعایت زمان نشر آگهی و زمان جلسه کمتر از 10 روز و یا بیشتر از 40 روز باشد. آن صورتجلسه قابل ابطال است و در صورتی که ابطال گردد کان لم یکن می گردد . شرکت به سرمایه قبل از افزایش سرمایه باز می گردد.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

یا در صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در صورتی رعایت تشریفات مقرر در لایحه اصلاحی قانون تجارت نگردد مانند عدم رعایت ماده 101 لایحه مبنی بر حضور فیزیکی چهار نفر هیات رییسه در جلسه که می بایست رییس و دو ناظر آن از سهامداران باشد. و یا در صورت امضای یکی از اعضای هیات رییسه و یا سایر موارد مقرر در قانون می توان ابطال آن صورتجلسه را از مرجع قضایی خواست و در صورتی که صورتجلسه مزبور باطل شود اعضای هیات مدیره جدید هیچ گونه سمتی در شرکت ندارند و حقوق و مسوولیت ها در شرکت کماکان در گردن اعضای هیات مدیره سابق باقی می ماند.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

لازم به ذکر است که ابطال هر صورتجلسه ای در هر زمان که باشد و لو در ادارة ثبت شرکتها ثبت شده باشد ممکن است و گذر زمان هیچ گونه تاثیری در روند کار ندارد.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

 

نمونه دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت اولی و ابطال شرکت دوم با دستور موقت

 تعيين خواسته و بهاي آن : ابطال صورتجلسات شركت     و ابطال شركت       به انضمام كليه خسارات و هزينه دادرسي با صدور دستور موقت

دلائل و منضمات دادخواست : كپي مصدق :1- آگهي روزنامه رسمي شركت دوم، 2- اساسنامه و آگهي شركت اول، 3- قراردادهاي شركت دوم، 4- شهادت شهود،"5- مدرك مورد نياز ديگر"

رياست محترم مجتمع قضايي" نام شهرستان محل اقامت شرکت"

با سلام  احتراماً به استحضار مي رساند:

 خواندگان اعضاي هيئت مديره شركت      مي باشند واينجانب به عنوان احد از سهامداران شركت ياد شده به ميزان      سهم آن شركت را دارم. نظر به اينكه خواندگان شركت ديگري را در زمينه فعاليت شركت فوق الذكر تأسيس نموده و با انعقاد قراردادهاي غير قانوني از جمله واگذاري قراردادهاي شركت مورد سهام اينجانب به شركت جديد التأسيس، از امكانات شركت ما نيز استفاده مي نمايند در حاليكه خواندگان با مقام عضويت هيئت مديره شركت قبلي وفق ماده 126 قانون تجارت حق تصدي مديريت شركت ديگري را نداشته اند فلذا با تقديم دادخواست ضمن تقاضاي ابطال صورتجلسات مجامع عمومي شركت اول از تاريخ      لغايت      صدور حكم به بطلان شركت دومي نيز به انضمام كليه خسارات و هزينه دادرسي مورد استدعاست. ضمناً نظر به اينكه خواندگان در مقام حيف و ميل اموال شركت مي باشندبدواًمستنداً به مواد310و320 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي وانقلاب درامورمدني صدور دستورموقت مبني برجلوگيري ازهرگونه اقدام ديگري را نيز تقاضا دارد.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

 

محل امضاء مهر

    اثر انگشت

 

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)
  • چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

(دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت)

...


قانون،درخواست وکیل،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست ابطال صورتجلسات شرکت


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب