اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به(هزینه دادرسی)
دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به(هزینه دادرسی)

دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به(هزینه دادرسی)

دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به

(نمونه دادخواست، محکوم به، اعسار، اعسار از پرداخت، تقسیط،هزینه دادرسی،تقسیط هزینه دادرسی، تقاضای تقسیط ، تقسیط محکوم به، مشاور حقوقی، وکیل، وکالت، موسسه حقوقی، درخواست وکیل)

دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به

طرح دعاوی حقوقی نیاز به پرداخت هزینه دادرسی است که این هزینه به ‌صورت ابطال تمبر دادرسی در دادخواست صورت می‌گیرد و در مواردی  که خواهان توانایی پرداخت این هزینه را ندارد قانونگذار با تصویب قوانین مختلف از جمله "قانون اعسار"  راه دسترسی به قانون و عدالت را برای عموم هموار کرده ؛ به این نحو که افرادی که خود را صاحب حق می‌دانند ولی توان و تمکن مالی طرح دعوی را ندارند، می‌توانند با استفاده از این قانون به حق خود نایل شوند .(دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به)

اِعسار در حقوق ایران به وضعیت شخص غیر تاجری گفته می‌شود که به دلیل عدم دسترسی به مال خود یا کافی نبودن دارایی، قدرت پرداخت دیون (بدهی‌ها) یا هزینه دادرسی خود را نداشته باشد. اعسار معادل کلمه فقهی افلاس است. اعسار بدهکار معمولاً با اعتراف تمامی یا برخی طلب‌کاران به اعسار وی و نیز شهادت دو مرد عادل ثابت می‌شود.[۱]بر خلاف ورشکستگی تجاری، مُعسر محجور محسوب نمی‌شود و می‌تواند در اموال خود تصرف کند.

لذا در این شرایط خواهان می‌تواند با ارائه دادخواست اعسار از هزینه دادرسی و ارائه دلایل عدم تمکن خود موقتا از تادیه هزینه دادرسی دعوی خود چه در مرحله بدوی یا واخواهی و یا تجدیدنظر معاف شود .(دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به)

 

نمونه دادخواست صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم به

تعيين خواسته و بهاي آن : اعسار از پرداخت محكوم ٌ به / و تقاضاي تقسيط آن

دلائل و منضمات دادخواست : 1- فيش حقوقي صادره از سازمان متبوع، 2-كپي مصدق استشهاديه با امضاي حداقل دونفر، 3- شهادت شهود، 4- دادنامه شماره       صادره از شعبه       دادگاه عمومي " نام شهرستان "

رياست محترم مجتمع قضايي  " نام دادگاه عمومي شهرستان محل صدور حكم محكوميت "

باسلام احتراماً به استحضارمي رساند:

اينجانب حسب دادنامه شماره       مورخ       صادره از شعبه       دادگاه عمومي شهرستان به پرداخت مبلغ       ريال در حق آقاي/ خانم       محكوم گرديده ام نظر به مشكلات متعدد/ عدم دسترسي با توجه به مستندات تقديمي صدور حكم به اعسار از پرداخت مبلغ محكومٌ به/ تقسيط مبلغ محكومٌ به مستنداً به ماده 3 قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي 1377 مورد استدعاست.

(دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به)

محل امضاء مهر

    اثر انگشت

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به)
  • چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

(دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به)

...


قانون،درخواست وکیل،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب