اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست تغییرنام فرزند(وکیل ، مشاور)
دادخواست تغییرنام فرزند(وکیل ، مشاور)

دادخواست تغییرنام فرزند(وکیل ، مشاور)

دادخواست تغییرنام فرزند

(نمونه دادخواست،دادخواست،شناسنامه،نام،تغییر نام،سجلی،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

دادخواست تغییرنام فرزند

 اختیار تغییر نام نیز، همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان ثبت احوال داده شده و فرایند رجوع به دادگاه برای تغییر نام و گردش قضایی برای این منظور کاملا حذف شده است.قاضای تغییر نام در کمیته ویژه‌ای با عنوان «کمیته نام» که در سازمان ثبت احوال تشکیل شده، رسیدگی می‌شود و در صورتی که مغایرتی با دستورالعمل تغییر نام وجود نداشته باشد، با آن موافقت می‌شود.(دادخواست تغییرنام فرزند)

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال کشور

- انتخاب نام با اعلام کننده است ، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب ( حسین ، محمد مهدی ، و مانند آن ) که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد.

- انتخاب نامهائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است .(دادخواست تغییرنام فرزند)

- تشخیص نامهای ممنوع با شورایعالی ثبت احوال می باشد و این شورا نمونه های آن را تعیین و به سازمان اعلام میکند .
- انتخاب نام در مورد اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است . (دادخواست تغییرنام فرزند)

- ذکر سیادت در اسناد سجلی ساداتی که سیادت آنان در اسناد سجلی پدر و یا جد پدری مندرج باشد و یا سیادت آنان با دلائل شرعی ثابت گردد الزامی است ، مگر کسانیکه خود را سید ندانند و یا عدم سیادت آنان شرعاً احراز شود .(دادخواست تغییرنام فرزند)

 

نمونه دادخواست الزام به تغییرنام فرزند

تعيين خواسته و بهاي آن : الزام به تغيير نام فرزندم از      به       به انضمام كلية خسارات قانوني

دلائل و منضمات دادخواست : كپي مصدق: 1 – شناسنامه شماره       2 – استشهاديه وعندالاقتضاء شهادت شهود

رياست محترم مجتمع قضايي "‌نام شهرستان محل اقامت خواهان"

باسلام احتراماً به استحضارمي رساند:

رياست محترم مجتمع قضايي "‌نام شهرستان محل اقامت خواهان"

باسلام احتراماً به استحضارمي رساند:

فرزند اينجانب به نام      داراي شناسنامة شماره      صادره از      . در تاريخ      متولد و با وجود آنكه از بدو تولد در بين تمام آشنايان و بستگان به نام      ناميده شده است ولي سند سجلي فوق‌الذكر به نام       براي وي انتخاب و ثبت گرديده است. نظر به اينكه دو نام داشتن در زندگي روزمره مشكلات متعددي را ايجاد كرده است و از طرفي ديگر نام       (كه وي بدان اشتهار دارد) واجد معاني عاليه و از هر حيث بر نام مذكور در سند سجلي فوق‌الاشعار برتري دارد فلذا صدور حكم بر محكوميت خوانده به تغيير نام كوچك فرزندم مذكور در شناسنامه از     به      به استناد مواد 995 قانون مدني و 20 قانون ثبت احوال به انضمام جميع خسارات قانوني و هزينة دادرسي مورد استدعاست. عندالاقتضاء به شهادت شهود نيز استناد مي‌نمايد.(دادخواست تغییرنام فرزند)

 

                                          محل امضاء مهر

                                            اثر انگشت

 

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست تغییرنام فرزند)
  • چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.(دادخواست تغییرنام فرزند)

...


قانون،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست تغییرنام فرزند


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب