اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
بازداشت املاک بدون سند(موسسه حقوقی،مشاوره حقوقی)
بازداشت املاک بدون سند(موسسه حقوقی،مشاوره حقوقی)

بازداشت املاک بدون سند(موسسه حقوقی،مشاوره حقوقی)

بازداشت املاک بدون سند

(املاک،سند رسمی،سند ملک،سند مالکیت،ملک بدون سند،املاک جاری،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

بازداشت املاک بدون سند

در شهرهای بزرگ و کوچک، املاک بسیار زیاد و وسیعی وجود دارد که اداره ثبت اسناد مزبور، هنوز برای آن املاک، سند رسمی مالکیت صادر ننموده و اصطلاحا به آن املاک، «املاک جاری»  گفته می شود.

در واقع املاک جاری املاکی هستند که در دفتر املاک ثبت نشده اند.(بازداشت املاک بدون سند)

از طرف دیگر، در بسیاری از موارد، شخص طلبکار، تنها مالی که از بدهکار خود پیدا میکند، همین املاک می باشد و طلبکار بلافاصله درصدد توقیف آن بر می آید.

در قابلیت توقیف داشتن این گونه  املاک، در برخی از مراجع و شعب، اختلاف نظر وجود دارد و لکین باید گفت که این قبیل املاک نیز به موجب درخواست مراجع ذیصلاح قابل بازداشت می باشند.

پس از آنکه دستور بازداشت ملک موصوف به اداره ثبت اسناد منطقه واصل گردید، چنانچه این دستور، حاوی مشخصات ملک اعم از شماره ملک و نام مالک بوده و ممهور به مهر مرجع تقاضاکننده باشد؛ ابتدائا مسئول اداره ثبت؛ دستورات لازم را جهت ثبت در دفتر اندیکاتور صادر می نماید و سپس آن را به بایگانی ارسال می دارد تا پرونده ثبتی مربوطه ضمیمه گردد.(بازداشت املاک بدون سند)

متصدی قسمت بایگانی،  پرونده ثبتی مربوط را از ردیف خود استخراج و همراه با نامه؛ برای اقدام به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارسال می نماید.

در دفتر بازداشتی که در اغلب واحدهای ثبتی در شعبه دفتر املاک مستقر می باشد متصدی مربوطه بایستی پرونده را بررسی و چنانچه ملک در بازداشت مرجع دیگری نباشد و یا در رهن و وثیقه بانک یا شخص یا دستگاهی قرار نگرفته باشد و متعلق به فرد اعلام شده مورد نظر باشد اقدام به تهیه نامه بازداشتی نماید.(بازداشت املاک بدون سند)

در نامه مذکور که عنوان مرجع درخواست کننده تهیه می شود مشخصات کامل ملک اعم از شماره و محل وقوع آن و نیز نام مالک بایستی قید شود. اصولا در نامه هایی که جهت توقیف املاک به ادارات ثبت اسناد واصل می گردد، رقم مشخصی درج میگردد که می بایست ملک در ازای آن مبلغ، توقیف شود. که پس از بازداشت؛ مراتب بازداشت در دفتر بازداشتی نوشته می شود.(بازداشت املاک بدون سند)

آنگاه دستور بازداشت در اظهارنامه قید و اظهارنامه به مهر بازداشت شده ممهور می شود. در صورتیکه ملک مورد معامله واقع شده باشد مهر بازداشت شده روی خلاصه معامله هم زده می شود.

در پایان از آنجایی که لازم است که مرجع توقیف کننده از نتیجه اقدامات آگاه گردد، لذا نامه جواب اداره ثبت، پس از امضاء مسئول اداره از دفتر اندیکاتور در مقابل همان شماره ای که تقاضا هنگام ورود ثبت شده خارج و به مرجع مربوطه ارسال می شود و پیش نویس آن در پرونده ضبط و پرونده جهت ضبط در ردیف مربوطه به بایگانی ارسال می گردد.(بازداشت املاک بدون سند)

بدیهی است درصورتیکه اصل ملک قبلا در بازداشت مرجع دیگر یا در رهن و وثیقه قرار گرفته باشد بایستی قبل از مبادرت به بازداشت مراتب به مرجع تقاضاکننده اعلام گردد تا درصورتیکه با توجه به موارد اعلامی موافق با بازداشت ملک باشند پس از اخذ نظریه موافق؛ مازاد اول ملک بشرح فوق بازداشت می گردد. قابل ذکر است که بازداشت املاک مشاع نیز به شرحی که توضیح داده شد بلااشکال است.(بازداشت املاک بدون سند)

...


ثبت اسناد،وکیل ثبتی،مشاوره حقوقی،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،ابطال سند،سند،عکس،وکیل ملکی،درخواست وکیل،بازداشت املاک بدون سند


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب