اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
آیین نامه انضباط کار(وکیل،مشاور)
آیین نامه انضباط کار(وکیل،مشاور)

آیین نامه انضباط کار(وکیل،مشاور)

آیین نامه انضباط کار

(آئین نامه،انضباط کار،مقررات کارگری و کارفرمایی،کارفرمایان، آیین نامه انضباطی،حقوق کارکنان، ،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

 آیین نامه انضباط کار

هر کارفرمایی مایل است که کارگران وی در زمان انجام فعالیت خود، یک سری قوانین ومقررات ونظاماتی را رعایت نمایند تا بهره وری ایشان به حداکثر ممکن رسیده و نیز از بروز مسائل ومشکلات عدیده اجتناب شود. در این راستا، کارفرمایانی که با قوانین ومقررات کارگری وکارفرمایی آشنایی خوبی دارند، با بهره گیری از فرصت ها وامتیازاتی که قانون کار به کارفرمایان اعطا نموده، اقدام به تصویب آئین نامه های می نمایند که اصطلاحا به آنها « آئین نامه انضباطی » گفته می شود. این آئین نامه ها در زمان استخدام وبه کارگیری کارگران به نامبردگان ابلاغ گردیده و متعهد می گردندکه در زمان و ساعات اشتغال به کار،  کلیه مفاد آن را رعایت نمایند. بدیهی است در صورت بی اعتنایی و بی توجهی وقصور وتقصیر کارگر، نامبرده مشمول ضمانت اجراهایی مندرج در آئین نامه مزبور خواهد بود. گروه وکلای دادشید، جهت آشنایی هر چه بیشتر کارفرمایان وکارگران با ائین نامه های انضباطی، ذیلا شرح مختصری را در این خصوص ارائه خواهد داد:(آیین نامه انضباط کار)

  • آیین نامه انضباطی کارکنان کارگاههای شمول قانون کار، با هدف ایجاد محیطی سالم در جهت افزایش کارایی، ارتقاء بهره وری ، بهبود کمی و کیفی فعالیت ها ، حفظ شرافت و حقوق انسانی کارکنان ، بر حذر داشتن کارکنان از بی نظمی و کم کاری ، تنبیه کارکنان خاطی و حفظ و صیانت از نیروی کار ، توسط کارگاه ها تدوین و پس از تایید اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی ،به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .(آیین نامه انضباط کار)
  • توضیحا اینکه اعمال تنبیهات ریالی در آیین نامه های انضباطی خلاف مقررات بوده و صرفا تنبیهات انضباطی و اداری قابل وضع می باشد. که در راستای افزایش بهره وری ، ضمن ممنوعیت کلی استعمال دخانیات ، انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ( روانگردان ) و ممنوعیت استفاده از تلفن همراه حین کارکرد ، به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان ، تشویقات نیز در آیین نامه های انضباطی لحاظ می گردد .(آیین نامه انضباط کار)
  • آئین نامه انضباطی کارگاهها پس ازتدوین توسط کارگاه و امضای اعضاء کمیته انضباطی ذیل کلیه اوراق آن ، ،جهت بررسی اولیه به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل ، ارائه می گردد. پس از بررسی توسط کارشناسان اداره تابعه، ایرادات و نقائص احتمالی به طور مکتوب به کارگاه مذکور جهت رفع نقص اعلام می گردد .پس از رفع نقص و تایید اولیه آیین نامه مبنی برعدم مغایرت مواد آن با مقررات قانونی و صحت مدارک تسلیمی، نسخه ای از آیین نامه که تمام صفحات آن به امضا تک تک اعضا کمیته انضباطی کارگاه رسیده ، جهت تایید نهایی توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل به اداره کل ارسال می شود.(آیین نامه انضباط کار)
  • متعاقب تایید مراتب مذکور از سوی اداره کل و اعلام مراتب موصوف به اداره شهرستان ،ارسال فایل word مشخصات و فایل pdf آئین نامه تایید شده نیز، ضروری می باشد.(آیین نامه انضباط کار)
  • پس از طی مراحل مذکورو تایید نهایی آیین نامه ،یک نسخه (که تمام صفحات آن به مهر اداره ممهور گردیده ) ، جهت ابلاغ به کارکنان و اجرا ، به کارفرماارائه و نسخه دیگر در بایگانی اداره ضبط و نسخه نهایی با مشخصات فوق الذکر جهت درج در سوابق بایگانی به اداره کل، ارسال می شود.(آیین نامه انضباط کار)
  • مدارک لازم جهت بررسی وتایید آیین نامه های انضباط کار

تصویر صورتجلسه انتخابات نماینده کارگران یا اعتبارنامه اعضای تشکل کارگری کارگاه

صورتجلسه انتخاب نماینده سرپرستان

معرفی نامه نمایندگان کارفرما در کمیته انضباطی

دو نسخه از آیین نامه  که تمام صفحات آن به امضاء تک تک اعضا کمیته انضباطی رسیده باشد.

تکمیل فرم مشخصات آیین نامه انضباط کار ( فایل word  آن در قسمت فرمهای مورد نیاز ، قابل دسترسی می باشد )

ارائه فایل pdf آیین نامه نهایی تایید شده جهت درج در سوابق

(آیین نامه انضباط کار)

...


قانون،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،کارگر،کارفرما،اداره کار،آیین نامه انضباط کار


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب