اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای اعتراض ثالث
نمونه رای اعتراض ثالث

نمونه رای اعتراض ثالث

نمونه رای اعتراض ثالث

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،قانون روابط موجر و مستاجر،موجر،مستاجر،اعتراض شخص ثالث،اجاره بها، اجاره نامه،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

 

نمونه رای اعتراض ثالث

برابر ماده 418 قانون آیین دادرسی مدنی، شخص ثالث حق دارد به هرگونه رای صادره از دادگاه‌های عمومی، انقلاب و تجدیدنظر اعتراض کند.(نمونه رای اعتراض ثالث)

بنابراین اعتراض شخص ثالث نسبت به هرگونه رای صادره از دادگاه‌ها قابل طرح است و در این میان، تفاوتی وجود ندارد که رای قطعی یا غیر قطعی بوده، صادره از دادگاه‌های نخستین یا دادگاهای تجدیدنظر باشد یا حکم حضوری یا غیابی باشد.(نمونه رای اعتراض ثالث)

علاوه بر این ماده 418 قانون آیین دادرسی مدنی مقرر می‌دارد که نسبت به حکم داور نیز کسانی که خود یا نماینده آنان در تعیین داور شرکت نداشته‌اند، می‌توانند به عنوان شخص ثالث اعتراض کنند.(نمونه رای اعتراض ثالث)

ماده 7 قانون روابط موجر و مستاجر سال 56- در مواردي كه بين موجر و كسي كه ملك را به عنوان مستأجر در تصرف دارد اجاره‌نامه تنظيم نشده يا اگر تنظيم شده مدت آن منقضي گشته‌و طرفين راجع به تنظيم اجاره‌نامه يا تعيين اجاره‌بها و شرايط آن اختلاف داشته باشند هر يك مي‌تواند براي تعيين اجاره‌بها (‌در مواردي كه اجاره‌نامه در‌بين نباشد) و تنظيم اجاره‌نامه به دادگاه مراجعه كند. دادگاه ميزان اجاره‌بها را از تاريخ تقديم دادخواست تعيين مي‌كند، ولي اين امر مانع صدور حكم‌نسبت به اجرت‌المثل زمان قبل از تقديم دادخواست و خسارت تأخير تأديه آن نخواهد بود.
‌تبصره 1 - هر گاه از طرف موجر تقاضاي تخليه عين مستأجره شده باشد رسيدگي به درخواست تنظيم اجاره‌نامه از طرف مستأجر متوقف بر خاتمه‌دادرسي در موضوع تخليه خواهد بود اين حكم در موردي كه از طرف مالك درخواست خلع يد از ملك شده باشد نيز جاري است.(نمونه رای اعتراض ثالث)
‌تبصره 2 - دريافت وجه بابت اجاره‌بها از طرف مالك يا موجر دليل بر تسليم او به ادعاي طرف نخواهد بود.(نمونه رای اعتراض ثالث)

 

نمونه حكم در خصوص دعوي اعتراض ثالث   

راي دادگاه

در خصوص دعوي معترض ثالث آقاي ........ به طرفيت خواندگان ............. در پرونده كلاسه ..... نظر به اينكه ايراد و دفاع موجه و مدلل از سوي معترض ثالث نسبت به دادنامه شماره .... صادره از اين شعبه دادگاه به عمل نيامده است و دليل و مدركي نيز مبني بر اثبات نسبت خودش با مستاجر اصلي و يا تحت الكفاله بودن وي ارائه و ابراز نشده است و حسب استعلام معموله از دفتر خانه شماره ...... كه تحت شماره ..... ثبت دفتر گرديده است ، موجرين اجوري كه توسط معترض ثالث در صندوق توديع شده  را دريافت نكرده اند ولي ، فرض دريافت اجور مستنداً به تبصره 2 ماده 7 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 دليل بر تسليم مشار اليه به ادعاي معترض ثالث نخواهد بود . فلذا، با عنايت به مدافعات وكلاي موجرين وفق هرگونه رابطه حقوقي معترض ثالث با موجرين دعوي مطروحه از جانب معترض ثابت و مردود تلقي و قرار رد دعوي صادر و اعلام مي گردد .(نمونه رای اعتراض ثالث)(نمونه رای اعتراض ثالث)

 

رئيس / دادرس شعبه ........ دادگاه عمومي........

 

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب