اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای الزام به انجام تعمیرات (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)
نمونه رای الزام به انجام تعمیرات (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

نمونه رای الزام به انجام تعمیرات (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

نمونه رای الزام به انجام تعمیرات

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،قانون موجر و مستاجر، تعمیر ملک استیجاری،موجر،مستاجر،تعمیرات ساختمان توسط موجر،ملک استیجاری،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نمونه رای الزام به انجام تعمیرات

‌ماده 21 - رسيدگي به اختلاف بين موجر و مستأجر راجع به تعميرات با دادگاه است در صورتي كه موجر تعميرات كلي مورد حكم دادگاه را در‌مهلتي كه از طرف دادگاه تعيين مي‌شود انجام ندهد مستأجر مي‌تواند براي فسخ اجاره به دادگاه مراجعه كند يا از دادگاه درخواست كند و به او اجازه داده‌شود تعميرات مزبور را با نظارت دائره اجرا انجام داده مخارج آن را حداكثر تا معادل شش ماه اجاره بها به حساب موجر بگذارد.(نمونه رای الزام به انجام تعمیرات)

در صورتی که موجر از تعمیر ملک استیجاری خودداری کند ابتدا مستاجر به صورت محترمانه از مالک درخواست تعمیر بنا را می‌کند، در صورتی که موجر در تعمیر بنا کوتاهی کند اگر هزینه تعمیرات بالا باشد و مشکل ایجاد شده در بنا زیاد باشد به طوری که مانع استفاده مستاجر از ملک مذکور شود باعث «فسخ قرارداد» می‌شود و موجر مستحق اجاره بها نخواهد بود.(نمونه رای الزام به انجام تعمیرات)

اما در چنین شرایطی به هیچ عنوان مستاجر حق کاهش اجاره در قبال تعمیراتی را که به عهده موجر بوده و خودش پرداخت کرده است، ندارد زیرا در این صورت باعث آشفتگی و بروز هرج و مرج می‌شود. سیفی‌زیناب در ادامه به بررسی فرض دیگری می‌پردازد و می‌گوید: اگر در بنا مشکلی جدی ایجاد شود که هزینه تعمیر آن به عهده موجر است و مستاجر هزینه تعمیر آن را متقبل شده باشد موجر به مستاجر بدهکار می‌شود و مستاجر باید به دادگاه اطلاع دهد.در این صورت دادگاه شورای حل اختلاف با استفاده از کارشناس مبلغ را بررسی و صورت‌جلسه می‌کند.(نمونه رای الزام به انجام تعمیرات)

 (نمونه رای الزام به انجام تعمیرات)

 

نمونه حكم راجع به الزام خوانده (موجر ) به انجام تعميرات اساسي

راي دادگاه

خواسته خواهان ...... الزام خوانده ........ به تعميرات اساسي شش دانگ دو باب دكان به شرح دادخواست تقديمي مي باشد . نظر به اينكه مالكيت موجر و رابطه استيجاري في مابين و تصرف خواهان در محل به دلالت محتويات پرونده محرز و مسلم است و نظر به اينكه كارشناس منتخب دادگاه به موجب نظريه اي كه تقديم داشته و به شماره ..... ثبت دفتر دادگاه شده و تعميرات خواسته شده را تعميرات اساسي تشخيص و چنين اظهار  نظر كرده : (برآورد و مخارج تعميراتي و نوسازي دو باب انباري و مغازه دو دهنه كه مجموعاً به صورت يك محل استيجاري مي باشد .... تعيين مي گردد )كه اظهار نظر كارشناس با اوضاع و احوال محل مباينتي ندارد افزون بر اين خوانده دعوي در قبال دعوي ايراد و دفاع موثري به عمل نياورده بنا به مراتب و با توجه به جميع اوراق پرونده و مستنداً به مواد 20 و 21 قانون روابط موجر و مستاجر راي به الزام خوانده ( موجر ) به انجام تعميرات اساسي وفق نظر كارشناس دادگاه در مدت سه ماه  پس از ابلاغ دادنامه صادر و اعلام مي گردد . بديهي است ،كه در صورت عدم انجام تعميرات اساسي به وسيله موجر ، مستاجر حق انجام تعميرات  اساسي  مطابق شرايط مقرر در قسمت اخير ماده 21 فوق الذكر را خواهد داشت . راي دادگاه حضوري است و قابل تجديد نظر در محاكم  تجديد نظر استان ..... در فرجه مقرر قانوني مي باشد .(نمونه رای الزام به انجام تعمیرات) (نمونه رای الزام به انجام تعمیرات)

 

                                                                                                                رئيس / دادرس شعبه ........... دادگاه عمومي ..........

...


وکیل گرفتن،مشاوره با وکیل،موسسه حقوقی،جستجوی وکیل،وکیل،وکالت،وکیل خوب،حقوق،مشاوره حقوقی،رایگان،نمونه رای الزام به انجام تعمیرات


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب