اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای تخریب بنا
نمونه رای تخریب بنا

نمونه رای تخریب بنا

نمونه رای تخریب بنا

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،قلع بنا،تخریب بنا،تصرف بر مال دیگری،تصرف عدوانی،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نمونه رای تخریب بنا

 

بر اساس ماده ۳۰۸ قانون مدنی، اثبات ید بر مال غیر بدون مجوز نیز در حکم غصب است. بنابراین تصرف بر مال دیگری در صورتی که حکم قانونی نباشد در حکم غصب است هر چند که تصرف به صورت عدوانی نباشد.(نمونه رای تخریب بنا)
فرض کنید فردی با اذن مالک مالی را به عنوان عاریه در دست داشته باشد، سپس بعد از گذشت مدتی مالک آن را مطالبه می‌کند اما آن شخص از تسلیم مال خوداری می‌کند. در چنین شرایطی متصرف امین، از حدود اذن و متعارف خارج می‌شود و به تعدّی و تفریط دست می‌زند که در چنین شرایطی ید امانی آن شخص به دلیل تعدّی و تفریط تبدیل به ید ضمانی می‌شود.(نمونه رای تخریب بنا)
از مصادیق دیگر آنچه در حکم غصب بوده، این است که شخصی مال دیگری را به گمان اینکه متعلق به خود است، تصرف کند. این موضوع در حکم غصب است هر چند که عمل او غصب محسوب نمی‌شود.(نمونه رای تخریب بنا)

مسئولیت غاصب

از ماده ۳۱۱ قانون مدنی سه فرض استنباط می‌شود. فرض نخست اینکه عین مال مغصوب وجود داشته و تلف نشده باشد و ، رَد آن ممکن باشد. در چنین حالتی غاصب باید عین آن مال را به صاحب مال بازگرداند.(نمونه رای تخریب بنا)
حتی اگر مال مغصوب در زمین یا بنا، بکار رفته باشد. به عنوان مثال، مال مغصوب، مصالحی باشد که در یک ساختمان به کار رفته است. ماده ۳۱۳ قانون مدنی ناظر بر همین معنا است. اما مطلبی که قابل توجه بوده، این است که اگر بر اثر جدا کردن مصالح از بنا آن مال تخریب شود، مالک دیگر نمی‌تواند درخواست عین را مطرح کند.(نمونه رای تخریب بنا)

 

نمونه راي مبني بر قلع بناي احداثي 

راي دادگاه

در خصوص دادخواست خواهان آقاي / خانم ...... به طرفيت خوانده آقاي .... به خواسته قلع بناي احداثي به نحو عدوان خوانده در قسمتي از پلاك ثبتي .......... فرعي ...... از اصلي ........... واقع در بخش شهرستان ..... با توجه به احراز مالكيت خواهان به دلالت سند مالكيت و فتوكپي مصدق آن پيوست پرونده و نتيجه استعلام واصله از اداره ثبت اسناد ..... كه مويد مالكيت خواهان مي باشد و صورت مجلس معاينه محلي كه توسط كارشناس رسمي دادگستري انجام و به شماره ......... ثبت دفتر دادگاه گرديده و با عنايت به دفاعيات خوانده كه ايراد موثري به عمل نياورده ، لذا دعوي خواهان را محمول بر صحت تشخيص و به استناد ماده 308 و 311 قانون مدني حكم به قلع بناي احداثي به محدوده مندرج در صورت مجلس فوق الذكر توسط خواهان را صادر و اعلام مي دارد . راي صادره حضوري و وفق مقررات قابل تجديد نظر است .(نمونه رای تخریب بنا)

 

 

رئيس / دادرس شعبه ........ دادگاه عمومي

 

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب