اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه رای تصحیح شناسنامه
نمونه رای تصحیح شناسنامه

نمونه رای تصحیح شناسنامه

نمونه رای تصحیح شناسنامه

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،تغییرنام،ابطال شناسنامه قدیم،تصحیح نام،تصحیح اشتباهات املائی در نام،اداره ثبت احوال،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

نمونه رای تصحیح شناسنامه

 

بموجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره های آن انتخاب نامهای زیر ممنوع و دارندگان آنها می توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام نمایند .(نمونه رای تصحیح شناسنامه)

  1. انتخاب نامهائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می گردد مانند: عبدالات، عبدالعزی( لات و عزی نام دو بت در مکه معظمه دوران قبل از اسلام است)
  2. اسامی مرکبی که عرفاً یک نام محسوب نمی شوند (اسامی مرکب ناموزون) مانند: سعید بهزاد، شهره فاطمه، حسین معروف به کامبیز و ….(نمونه رای تصحیح شناسنامه)
  3. عناوین: اعم از عناوین لشکری و یا کشوری و یا ترکیبی از اسم و عنوان مانند: سروان، سرتیپ، دکتر، شهردار و یا سروان محمد و شهردار علی.(نمونه رای تصحیح شناسنامه)
  4. القاب: اعم از ساده و مرکب  مانند: ملک الدوله، خان، یا شوکت الملک، حاجیه سلطان و سلطانعلی.(نمونه رای تصحیح شناسنامه)
  5. اسامی زننده و مستهجن (زننده و مستهجن آن دسته از نامهائی است که بر حسب زمان ، مکان یا مورد به دلایل و جهات زیر برای دارنده آن زننده و مستهجن باشد و مراتب به تأیید شورایعالی برسد)

۵ – ۱: نامهائیکه معرف صفات مذموم و مغایر با ارزشهای والای انسانی است. مانند: گرگ ، قوچی و …(نمونه رای تصحیح شناسنامه)
۵ – ۲ : نامهائیکه با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبی مردم مغایر باشد.مانند: لات، خونریز، چنگیز و …
۵ – ۳: نامهائیکه موجبات اشاعه و ترویج فرهنگ بیگانه گردد .مانند : وانوشکا، ژاکاردو، شاهدوست و ….
۵ – ۴: نامهائیکه موجب تحقیر اشخاص بوده و یا معنای لغوی آن در جامعه قابل پذیرش نباشد.مانند : صد تومانی، گت آقا، کنیز، گدا و …(نمونه رای تصحیح شناسنامه)

۶ .اسامی نامتناسب با جنس: مانند: ماشاءاله برای اناث و یا انتخاب نام اشرف و یا اکرم برای افراد مذکور.(نمونه رای تصحیح شناسنامه)

۷. حذف کلمات زائد و غیر ضروری در نام اشخاص. مانند: قلی، غلام، گرگ، ذولف و قوچ

۸. تصحیح اشتباهات املائی در نام اشخاص که بدلیل عدم آشنائی مامور با لهجه ها و الفاظ و معانی محلی و یا ناشی از تلفظ اظهار کننده پیش آمده. مانند : زهراب به سهراب و یا منیجه به منیژه و یا …

۹. هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر در یک خانواده .

۱۰. هم نام بودن برادران و یا خواهران در یک خانواده.

۱۱.تغییر نامها از صورت عربی به شکل فارسی از قبیل رحمن به رحمان، اسمعیل به اسماعیل، اسحق به اسحاق و …

۱۲. تغییر نام کسانیکه با تأیید مراجع ذیصلاح به دین مبین اسلام مشرف می شوند.

۱۳. تغییر نام کسانیکه نام آنها اسامی ایام هفته باشد.

۱۴. تغییر نام کسانیکه تغییر جنسیت داده و دادگاه صالحه حکم به تغییر نوع جنس در اسناد سجلی وشناسنامه آنان صادر نموده است.(نمونه رای تصحیح شناسنامه)
۱۵. پیشوند«عبد» خاص اسامی و صفات ذات پروردگار است و در سایر موارد متقاضی می تواند تقاضای حذف آنرا بنماید.(نمونه رای تصحیح شناسنامه)

 

نمونه راي مبني بر تصحيح نام و ابطال شناسنامه قديم 

 

راي دادگاه

در خصوص دادخواست تقديمي آقاي ... به طرفيت اداره ثبت احوال .......... به خواسته تصحيح و ابطال شناسنامه شماره ..... و صدور شناسنامه جديد به نام .... براي فرزندش ، به اين شرح كه نام ..... را براي فرزندم انتخاب نمودم كه اشتباهاً در برگ مواليد با ح جيمي تقرير و درج گرديده و اين در حالي است كه قبلاً با مراجعه به اداره ثبت احوال رفع اشكال و اشتباه شده بود ، اما بعداً در شناسنامه هاي جديد نام را با .... نوشته و ثبت نموده اند ، لهذا با توجه به ايجاد اشكال در مدارك تحصيلي و ديگر مدارك ابرازي تقاضاي اقدام قانوني دارم ، دادگاه با توجه مدارك ابرازي خواهان و استماع اظهارات وي و قبول خواسته نامبرده توسط نماينده اداره خوانده و توجهاً به اينكه نام ...... با فتح حاء قرائت مي شده كه تلفظ آن مشكل است با تاييد استدلال خواهان خواسته وي را مستدل تشخيص و به تجويز مواد 1 از قانون آيين دادرسي مدني و 4 از قانون ثبت احوال كشور راي به ابطال شناسنامه فعلي و صدور شناسنامه جديد با نام .......و ساير مشخصات مندرجه در سند سجلي قبلي را صادر و اعلام مي دارد . راي صادره حضوري بوده است وفق مقررات قابل تجديد نظر مي باشد .(نمونه رای تصحیح شناسنامه)

 

رئيس / دادرس شعبه ........ دادگاه عمومي

 

 

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب