اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
قائم مقام تجارتی کیست؟
قائم مقام تجارتی کیست؟

قائم مقام تجارتی کیست؟

قائم مقام تجارتی کیست؟ _ گروه وکلای دادشید

وکیل تجاری، وکیل ثبت شرکت، وکیل وصول مطالبات،وکیل چک،وکیل چک برگشتی،وکیل ثبتی، وکیل ملکی،مشاوره حقوقی،مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان

قائم مقام تجارتی کیست؟ : از آنجایی که اداره امور مربوط به تجارت خانه ها، در پاره ای موارد نیاز به تخصص و علم کافی دارد و شخص صاحب تجارتخانه علاوه بر نداشتن موارد فوق، از وقت کافی برای اداره امورات مربوطه برخوردار نمی باشد لذا قانونگزار برای چنین مواردی، سازوکار مناسبی را در قانون تجارت با عنوان «قائم مقام تجارتی» در نظر گرفته است . به موجب مواد 395 قانون تجارت، «قائم مقام تجارتی کسی است که رئیس تجارتخانه ی او برای انجام کلیه ی امور مربوط به تجارتخانه یا یکی از شعب آن نایب خود قرار داده و امضای او برای تجارتخانه الزام آور است. سمت مزبور ممکن است،کتباَ داده شود یا عملاَ»

بنابراین صاحب تجارتخانه بدون اینکه لازم باشد در اکثر امورات شخصا حضور داشته باشد و کلیه اقدامات توسط شخص وی انجام شود، براحتی میتواند از این اهرم قانونی استفاده نموده و برای خود شخصی را به عنوان قائم مقام تعیین نماید.(قائم مقام تجارتی)

اين عمل نوعى تفويض اختيار و اعطای اذن و نمايندگى محسوب می شود که در بسيارى از موارد قابل جریان بوده و منع قانونى ندارد و هم در قانون مدنى و قانون تجارت مورد توجه قانون‌گذار قرار گرفته است.(قائم مقام تجارتی)

لازم است بدانید که چنانچه شخص قائم مقام در راستای انجام وظایف خود، تعهداتی را بر عهده گیرد و یا اموالی را خرید و فروش نماید، اقدامات و امضاء وی، برای تجارتخانه الزام آور می باشد. بنابراین لازم است که صاحب تجارتخانه برای تعیین قائم مقام، از بین اشخاص معتمد و مورد اعتماد خدو شخصی را به این سمت بگمارد. در غیر این صورت امکان و احتمال هر گونه سوء استفاده وجود خواهد داشت و این مسئله موجبات بروز هرگونه دردسر و اختلاف و طرح دعوی در مراجع قضای را راهم خواهد کرد.(قائم مقام تجارتی)

صاحب تجارتخانه میتواند با مراجعه به اداره ثبت ، مراتب تعیین قائم مقام و شرایط و حدود اختیارات و مدت زمان قائم مقامی وی را در سامانه مخصوصی به ثبت برساند تا از بروز پاره ای از سوء استفاده ها جلوگیری شود. چنانچه نصب قائم مقام به ثبت رسیده باشد لازم است که عزل وی نیز به ثبت رسیده و به اطلاع همگان رسانده شود.(قائم مقام تجارتی)

در صورتی که در این خصوص به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با گروه وکلای دادشید در تماس باشید.

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیلیا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب