اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
توقیف ملک با قولنامه عادی امکان پذیر است؟
توقیف ملک با قولنامه عادی امکان پذیر است؟

توقیف ملک با قولنامه عادی امکان پذیر است؟

توقیف ملک با قولنامه عادی امکانپذیر است ؟توقیف ملک با قولنامه عادی امکان پذیر است؟

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان

توقیف ملک با قولنامه عادی - در اکثر مواردی که شخص طلبکار برای وصول مطالبات خود اقدام به طرح دعوی می کند، سعی مینماید که تا حد امکان ، املاک و اموالی از شخص بدهکار مورد شناسایی قرار داده و آنرا توقیف نماید.

در این راستا، چه بسار اشخاص بدهکار ، املاکی را توسط قولنامه عادی خریداری نموده باشند ولی هنوز سند رسمی ملک به نام آنها منتقل نشده است. در این صورت سوال این است که آیا مراجع قضای ، به صرف رویت قولنامه عادی ، اقدام به توقیف ملک می نمایند یا خیر؟؟(توقیف ملک با قولنامه عادی)

در این رابطه شما را به خواندن این مطلب دعوت می نمائیم:

مطابق مادّه۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک، مراجع قضایی و دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده و یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد، مالک خواهند شناخت و نیز به موجب مادّه۴۸ قانون فوق‌الذکر، سندی که مطابق مواد۴۶ و ۴۷ این قانون باید به ثبت برسد و به ثبت نرسیده، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.(توقیف ملک با قولنامه عادی)

فلذا صرف ارایه بیع‌نامه عادی نمیتواند اجرای احکام دادگستری را مجاب به پذیرش مالکیت ملک برای شخص بدهکار نموده و لذا از ترتیب اثر دادن به تقاضای  محکومٌ له و توقیف ملک امتناع می نمایند.(توقیف ملک با قولنامه عادی)

اما در این بین، شاید بتوان از امتیاز تبصره ماده 34 قانون اجرای احکام مدنی استفاده نمود. به تجویز این ماده اگر شخص ثالث (که سند رسمی به نام او است) به مالکیت شخص مدیون اقرار نماید و نیز رضایت خود را نسبت به توقیف آن ملک در قبال طلب اعلام نماید، ظاهرا اشکال فوق الذکر برطرف شده و مراجع قضایی قادر به توقیف آن مال می باشند.(توقیف ملک با قولنامه عادی)

از آنجایی که مسائل این چنینی، تلفیقی از قواعد ثبتی و قواعد اجرای احکام مدنی بوده و دارای ابعاد نسبتا پیچیده ای می باشند، پیشنهاد میگردد از مشاوره حقوقی وکلای گروه دادشید بهره مند شوید.(توقیف ملک با قولنامه عادی)

...


توقیف ملک با قولنامه عادی


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیلیا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب