اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟
تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟

تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟

تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست ؟تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟
وکیل
 دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین

تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟
در پاره ای از موارد ، زوجین یا یکی از آنها مایل به ادامه زندگی مشترک نبوده. و درصدد جدایی و گرفتن حکم طلاق بر می آید. این مساله ممکن است علتهای مختلفی داشته باشد. و همین علتها، نوع و نحوه طرح دعوی در دادگاه خانواده را مشخص می کند. چرا که طلاق دارای انواع مختلفی می باشد. و بسته  به اینکه علت آن چیست. و شخص متقاضی آن کیست.دارای راهکارهای مختلفی می باشد.

(تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

درحالت کلی ، چنانچه هر دو طرف، (زوجین) مایل به طلاق باشند.پیشنهاد می شود که نوع طلاق را طلاق توافقی انتخاب نمایند. چرا که در این نوع از طلاق، زوجین با رضایت یکدیگر و تعیین شرایط طلاق، با صرف کمترین هزینه و کمترین وقت ، به هدف خود نائل می شوند.

(تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

اما چنانچه تنها یکی از زوجین مایل به طلاق باشد. و دیگری با تصمیم وی مخالفت نماید.شخص متقاضی ناچار است که نوع طلاق را به نحو دقیق و حساب شده تعیین نماید. تا بتواند در دعوی مطروحه پیروز شود.

و از آنجایی که آثار و نتایج طلاق توافقی با حکم دادگاه مبنی برطلاق کاملا متفاوت می باشد.در این نوشتار سعی شده است که به برخی از این تفاوتها اشاره شود:
(تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

  • از آنجایی طلاق به دست مرد می باشد. و بنابراین طرح دعوی طلاق چنانچه از سوی زوجه مطرح شود.لزوما باید دارای توجیه و علت موجه باشد.لذا در حکم طلاق؛ دادگاه ناگزیر از رسیدگی ماهوی و ورود به موضوع احراز حقانیت خواهان و بررسی ادله و عذر وی می باشد. در حالیکه در موارد صدور گواهی عدم امکان سازش؛ تصمیم دادگاه به منزله تأئید توافقات طرفین و اعطاء مجوز به ایشان جهت مراجعه به دفترخانه و اجرای صیغه طلاق می باشد.

    (تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

  • دادگاه در مقام رسیدگی به دعوی طلاق، لازم است. که در ماهیت امر ورود نموده و ارکان و شرایط ادعای خواهان را بررسی و احراز نماید.به عنوان مثال چانچه زوجه  متقاضی طلاق باشد. و این درخواست خود را مستند به عسر و حرج نموده باشد.و یا اینکه مدعی شود که یکی از شرایط ضمن العقد حادث شده است.لازم است که دادگاه جلسه رسیدگی تعیین نماید. و با دعوت از زوج، و شنیدن دفاعیات وی، ارکان دعوی و ادعای زوجه رااحراز نماید. اما در دعوی طلاق توافقی، از آنجایی که زوجین در هنگان تقدیم دادخواست، کلیه توافقات خود را نموده. و به تصمیم واحد رسیده اند. لذا هیچ یک از این اقدامات لازم نیست. و دادگاه در همان جلسه اول قادر به صدور گواهی عدم امکان سازش خواهد بود.

  • (تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش
    چیست؟)
  • دادگاه در مقام صدور حکم طلاق، موظف است. که کلیه مطالبات مالی زوجه را محترم شمرده و آنها را در دادنامه خود مورد اشاره قرار دهد. به عنوان مثال چنانچه زوجه به دلیل اینکه شوهر وی به حبس مثلا 10 سال محکوم شده است.تقاضای طلاق نماید، دادگاه ضمن اینکه رای طلاق زوجه را صادر می کند.در دادنامه کلیه مطالبات مالی زوجه را نیز مورد رای قرار خواهد داد. اما در طلاق توافقی ، دادگاه فقط و فقط به توافقات زوجین توجه میکند. و هرآنچه راکه ایشان تصمیم گرفته باشند.فقط همان را در رای خود منعکس میکند.

تفاوت طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست ؟1

  • (تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)
  • در خصوص طلاقهایی كه متقاضی آن صرفاً زوج است. با تعیین وقت رسیدگی، زوجه جهت شركت در جلسه دادگاه احضار می‏شود. و حضور زوجه صرفاً جهت اعلام این دو مطلب به دادگاه است الف) آیا با طلاق موافق است. یا خیر؟. ب) آیا حق و حقوق خویش از جمله: نفقه ایام عده، اجرت المثل ایام زناشویی را می‏خواهد یا خیر؟. توضیح اینكه موافقت یا مخالفت زوجه تأثیری در تصمیم دادگاه در صدور گواهی عدم امكان سازش نداشته. و عدم حضور زوجه در جلسه دادگاه مانع صدور گواهی عدم امكان سازش توسط دادگاه نمی‏باشد.
  • (تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

  • بنابر این می توان گفت : در طلاق توافقی و طلاق به درخواست زوج دادگاه اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش و تأئید حق اجرای صیغه طلاق کرده .و در طلاق به درخواست زوجه که محتاج ورود به ماهیت دعوی و اثبات و احراز حقانیت خواهان است.دادگاه حکم طلاق صادر می نماید.
  • (تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟)

در پایان اشاره می شود که دعاوی خانوادگی علیرغم اینکه بعضا دارای ظاهری ساده و ابتدایی می باشند.در پاره ای از موارد، دارای پیچیدگی های خاصی می شوند. که حل و فصل آن و دفاع از حقوق اشخاص، صرفا از عهده وکلایی که دارای سابقه و تخصص در این زمینه می باشند، بر می آید. درهمین رابطه شهروندان عزیز، قادر خواهند بود که از خدمات وکمکهای گروه وکلای دادشید به نحو احسن بهرمند گردند.

[caption id="attachment_13432" align="aligncenter" width="900"]تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟ تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟[/caption]


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب