اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
آیا می توان به مالیات قطعی اعتراض کرد؟
آیا می توان به مالیات قطعی اعتراض کرد؟

آیا می توان به مالیات قطعی اعتراض کرد؟

آیا می توان به مالیات قطعی اعتراض کرد؟

وکیل دعاوی ثبتی، وکیل ثبت اسناد، وکیل وصول مطالبات، وکیل چک، وکیل چک برگشتی، وکیل ثبتی، وکیل ملکی، مشاوره حقوقی، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان،

آیا می توان به مالیات قطعی اعتراض کرد ؟مالیات قطعی : همانطور که مستحضرید ادارت امور مالیاتی هر ساله عملکرد مودیان را بررسی و مالیاتی که برابر موازین قانونی تشخیص بدهند، را ضمن صدور برگ تشخیص به مودی ابلاغ می نمایند. شخص مودی در صورتی که مالیات تعیین شده را بیشتر از درآمد خود و یا برخلاف مقررات قانونی بداند حق دارد که از این برگه تشخیص در هیات حل اختلاف مالیاتی اعتراض نماید.(مالیات قطعی)

در برخی موارد رای هیات حل اختلاف مورد قبول مودی قرار میگیرد و به اصطلاح قانونی، مودی نسبت به آن تمکین مینماید. در پاره ای از موارد، شخص مودی این رای رانیز قبول نداشته و در صدد بر می آید که از این رای نیز تجدیدنظرخواهی نماید.(مالیات قطعی)

در این صورت نامبرده حق خواهد داشت که به هیات تجدیدنظر حل اختلاف مالیاتی مراجعه نموده و اعتراض خود را مطرح نماید.

رای این هیات در هرحال قطعی و لازم الاجراست و ادارات امور مالیاتی این رای را به مرحله اجرا در خواهند آورد.(مالیات قطعی)

و لیکن چنانچه شخص مودی این رای را نیز قبول نداشته باشد ، برابر ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم هم مودی و هم اداره امور مالیاتی می توانند ظرف مدت یکماه پس از تاریخ ابلاغ رای " قطعی " هیات حل اختلاف مالیاتی به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقض رای و تجدید رسیدگی را خواستار شوند .(مالیات قطعی)

حالا اگر این مهلت یک ماهه گذشته باشد و مودی اعتراضی نکرده باشد و یا پس از این یک ماه مدارکی به دست آید که میتواند نتیجه رای را به نفع خود تغییر داد اکنون چه باید کرد؟

در پاسخ به ماده ۲۵۱ مکرر اشاره می کنیم؛ این ماده در مورد مالیات های مستقیم و غیر مستقیم قطعی شده است که در مرجع دیگری قابل طرح نیست یعنی طبق قانون تمامی مراحل را پشت سر گذاشته اید و همچنین به استناد مدارک و دلایل کافی ادعای غیر عادلانه بودن مالیات قطعی شده را دارید راه حل این است که درخواست را طی نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی ارائه دهید. وزیر اقتصاد و دارایی با اختیارات خود پرونده مورد نظر را به هیاتی مرکب از ۳نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع می‌دهد.(مالیات قطعی)

رای هیات به اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا می باشد و جای هیچگونه اعتراض و بررسی دیگری در سازمان امور مالیاتی وجود ندارد.(مالیات قطعی)

...


مالیات قطعی،گروه وکلای دادشید،وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،موسسه حقوقی


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب