اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن(وکیل، وکالت، مشاوره حقوقی)
دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن(وکیل، وکالت، مشاوره حقوقی)

دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن(وکیل، وکالت، مشاوره حقوقی)

دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن

(نمونه دادخواست،دادخواست،فک رهن،رهن،پرداخت بدهی،خسارات قانونی،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن

رهن عقدی است که به موجب آن شخصی (مدیون) مالی را برای وثیقه یا ضمانت به شخص دیگر می‌دهد. به گروگذار اصطلاحاً راهن و به گرو گیرنده مرتهن و به مالی که گرو گذاشته می‌شود مال مرهون یا رهنیه گفته می‌شود. عقد رهن از طرف راهن لازم است. از این رو، وی نمی‌تواند آن را برهم زند، اما از طرف مرتهن،جایز می‌باشد و او علی‌الاصول می‌تواند آن را فسخ کند. مال مرهونه می‌تواند در مقابل چند دین مورد رهن قرار گیرد. و همچنین چند راهن می‌توانند یک مال را نزد یک مرتهن گرو بگذارند.(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)

فک رهن به معنی خلاص کردن عین مرهونه از قید رهن، خواه از طریق دادن دین و خواه از طریق ابراءدائن است،یعنی به‌محض فک رهن دیگر دینی باقی نمی‌ماند. از مصادیق دعوی الزام به فک رهن عبارت است از: شخصی ملک خود را که در رهن است به دیگری بفروشد و تعهد نماید که نسبت به بازپرداخت بدهی خود به مرتهن و سپس نسبت به تنظیم سند رسمی انتقال به نام خریدار ظرف مدت معینی اقدام نماید، ولی از انجام تعهدات خود سرباز زند، در اینجا خریدار باید جهت استیفای حق خود بدواً الزام فروشنده را به پرداخت دین خود به مرتهن بخواهد تا موجبات فک رهن با پرداخت بدهی به مرتهن فراهم گردد و سپس در صورت عدم فک رهن مبادرت به تنظیم دادخواست الزام به فک رهن نماید.همچنین زمانی که ملکی در قبال اخذ وام در رهن بانک قرار می­گیرد و راهن مدعی پرداخت تمامی اقساط یا بدهی خود به بانک می­باشد و لیکن مرتهن حاضر به حضور در دفتر اسناد رسمی و فک رهن نمی­باشد. در مورد اموال منقولی که به رهن گذاشته می­شود ممکن است راهن دین خود را پرداخت ­کند ولی با این وجود مال مورد رهن همچنان در رهن باقی بماند، همچنین ممکن است مال منقول مورد رهن توسط راهن، فروخته شود یا راهن (فروشنده) تعهدات خود را مبنی بر فک رهن از مال انجام نداده باشد در این مواردنیز می­توان دادخواست الزام به فک رهن تقدیم نمود.(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)

 

 نمونه دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن ازدادگاه

تعيين خواسته و بهاي آن : صدور حكم بر الزام خوانده/خواندگان به پرداخت بدهي خود به خوانده/خواندگان رديف دوم به ميزان      ريال و فك رهن فعلاً مقوم به       ريال به انضمام كليه خسارات قانوني

دلائل و منضمات دادخواست :كپي مصدق 1 – قرارداد مورخ       2 – پايان كار، 3 – استعلام ميزان بدهي از  نام بانك مرتهن، 4 – عندالاقتضاء استعلام ثبتي. "5- مدرك موردنياز ديگر"

رياست محترم مجتمع قضايي"نام شهرستان محل وقوع ملك "

با سلام احتراماً به استحضار مي رساند :

 اينجانب به نشاني مذكور برابر قرارداد مورخ     ،      دانگ       باب آپارتمان رديف       صورتمجلس تفكيكي شماره       جزء پلاك ثبتي      /      بخش  "شماره و نام شهرستان" را از خوانده/خواندگان خريداري نموده‌ام. خوانده/خواندگان كه مورد معامله را در نشاني       احداث نموده آپارتمان موضوع دعوي حاضر را به اينجانب فروخته و بهاي آن نيز پرداخت شده است. عليرغم ايفاي تعهداتم بعنوان خريدار، متأسفانه خوانده/خواندگان مذكور از اجراي مفاد قرارداد امتناع نموده موضوع معامله را در رهن خوانده/خواندگان رديف دوم قرار داده است. نظر به اينكه خوانده/خواندگان رديف اول همچنان از انجام تسويه حساب با خوانده/خواندگان رديف دوم امتناع مي‌نمايد. فلذا با تقديم اين دادخواست صدور حكم به محكوميت خوانده/خواندگان رديفهاي       به پرداخت بدهي خود به خوانده/خواندگان رديف دوم و فك رهن پلاك ثبتي       /       بخش "شماره و نام شهرستان محل وقوع ملك " مستنداٌ به مواد 10، 219، 220 و 1301 قانون مدني به انضمام كلية خسارات و هزينة دادرسي مورد استدعاست.ابطال تمبر وفق نظر دادگاه محترم و پس از اعلام ميزان دقيق بدهي خوانده/خواندگان رديف اول به عمل خواهد آمد.(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)

 

     محل امضاء مهر

      اثر انگشت

 

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)
  • چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)

(دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن)

...


قانون،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،دادخواست الزام به انجام تعهد در فک رهن


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب