اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دادخواست سرپرستی(مشاورحقوقی،موسسه حقوقی)
دادخواست سرپرستی(مشاورحقوقی،موسسه حقوقی)

دادخواست سرپرستی(مشاورحقوقی،موسسه حقوقی)

دادخواست سرپرستی

(نمونه دادخواست،کفالت،سرپرستی،حکم سرپرستی،مشاور حقوقی، وکیل، وکالت، موسسه حقوقی،درخواست وکیل)

 

دادخواست سرپرستی

در قوانین ایران سرپرستی کودکان یعنی افرادی که به سن بلوغ نرسیده‌اند (دختران کمتر از ۹ سال قمری و پسران کمتر از ۱۵ سال قمری)، مجنونین و سفیهان (کم‌خردان) در صورت نداشتن ولی (پدر و جد پدری) و یا وصی منصوب از طرف ولی با حکم دادگاه به شخصی واگذار می‌شود و این شخص سرپرست یا قیم لقب می‌گیرد. دادستان وظیفه دارد که در صورت شناسایی چنین اشخاصی موضوع را به دادگاه اطلاع داده و اشخاصی را که برای سرپرستی مناسب می‌بیند به ادگاه معرفی کند. البته سرپرستی بر سفها فقط مربوط به امور مالی وی است.

حقوق و تکالیف سرپرست و طفل تحت سرپرستی از نظر نگهداری و تربیت و نفقه و احترام مشابه حقوق تکالیف فرزند و پدر و مادر است.سرپرست اجازه انجام تنبیهات، محرومیت‌ها و محدودیت‌های متعارف را در جهت تربیت بر شخص مورد سرپرستی دارد.

(دادخواست سرپرستی)

با توجه به این‌که در اکثر مواقع صغیر یا مجنون مالی از خود ندارد، لذا قانون‌گذار برای یاری رساندن به زیان‌دیده مسئولیت سرپرست صغار و مجانین را در درجه اول پذیرفته است. منتها به شرط این‌که در نگهداری طفل یا دیوانه مرتکب تقصیر نشده باشد. البته تقصیر سرپرستان باید در دادگاه احراز شود. البته در کشورهای غربی تمایل بر این است که مسئولیت سرپرست، مسئولیت بدون تقصیر باشد. یعنی قانون‌گذار فرض می‌کند که تقصیر محقق شده است، ولی در قانون مدنی و مسئولیت مدنی چنین استنباط می‌شود که تقصیر باید اثبات شود. (دادخواست سرپرستی)

قانون ما بر اساس انصاف تدوین شده است و گفته شده که اگر سرپرست نتواند خسارات را جبران کند، در درجه دوم به شرط آن‌که صغیر یا مجنون مال داشته باشد، از مال وی جبران خسارت می‌شود. این مسایل بر اساس انصاف است و خیلی منطبق با مبانی حقوقی نیست و این منافاتی با ماده 1216 قانون مدنی ندارد. یعنی منافاتی با مسئولیت خود صغیر و مجنون ندارد. اگر تقصیر سرپرست احراز نشود و وی در حد متعارف کوشش خود را برای مواظبت طفل انجام داده باشد، خود محجور مسئول خواهد بود.(دادخواست سرپرستی)

 

نمونه دادخواست  صدور حکم سرپرستی و کفالت

تعيين خواسته و بهاي آن : صدور حكم سرپرستي و كفالت

دلائل و منضمات دادخواست : كپي مصدق 1- شناسنامه مادر و فرزندان،2- مستند حضور در "نام شهرستان محل اقامت خوانده"3-كارت شناسايي

رياست محترم مجتمع قضايي "نام شهرستان محل اقامت خوانده"

باسلام احتراماً به استحضارمي رساند :

با عنايت به مسئوليت سنگين همسر اينجانب در مقام اشتغال اداري/ كاري/ و همچنين/ تدريس در دانشگاه/ و انجام مسافرت هاي متعدد و پي در پيِ نامبرده چه در داخل و چه در مسافرت هاي خارجي در " نام كشور خارجي " و تبادل تجربيات با " نام مراكز" كه موجب عدم حضور فعال نامبرده در محيط خانواده و ادارة آن گرديده است و از طرفي با عدم حضورِ تنها/ فرزندِ ذكور در محيط خانوادگي به دليل تحصيل/ اشتغال كار اداري در "نام شهرستان /كشور" بيم بروز مشكلات متعددي مي رود در حاليكه وي تنها فرزند ذكور خانواده بوده و مسئوليت خانواده در غياب پدر علي القاعده به وي محول مي شود تقاضاي پذيرش دادخواست اينجانب و صدور حكم سرپرستي و كفالت به نام ايشان براي مادر/ و خواهرانش/ و ساير فرزندانم را دارد.(دادخواست سرپرستی)

 

 

                              محل امضاء مهر

                                                                                                                                                                        اثر انگشت

 

  • در صورتيکه خواهان تمايل داشته باشد اوراق قضائي بصورت حضوري(در دفتر دادگاه) يا از طريق تلفن يا نمابر يا پست الکترونيکي به وي ابلاغ شود.در پايان شرح دادخواست ، با ذکر دقيق شماره هاي مربوطه اعلام نمايد.تا امر ابلاغ سريع تر صورت گيرد.(دادخواست سرپرستی)
  •  چناچه شرح دادخواست بيش از صفحه حاضر باشد از صفحات مخصوص ادامه دادخواست استفاده شود.

(دادخواست سرپرستی)

...


قانون،حقوق،موسسه حقوقی،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،قانون،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،درخواست وکیل،دادخواست سرپرستی


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب