اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
شکایت خرید عتیقه
شکایت خرید عتیقه

شکایت خرید عتیقه

شکایت خرید عتیقه

(نمونه شکوائیه،شکایت،عتیقه،اشیاء قیمتی،اموال تاریخی،خرید و فروش اموال تاریخی،ماده 562 قانون مدنی،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

شکایت خرید عتیقه

به هر چیز قدیمی که قابل گردآوری در کلکسیون‌ها باشد اطلاق می‌شود. اشیاء عتیقه به دلیل زیبایی، کم‌یابی، وضعیت، کاربرد، احساسات انسانی مربوط بدان یا هر ویژگی دیگری مورد توجه هستند. به طور معمول شیئی عتیقه شمرده می‌شود که دست کم صد سالی دیرینگی داشته‌باشد.(شکایت خرید عتیقه)

ماده 562 - هرگونه حفاري وكاوش به قصد بدست آوردن اموال تاريخي، فرهنگي ممنوع بوده و مرتكب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشياء مكشوفه به نفع سازمان ميراث فرهنگي كشور و آلات و ادوات حفاري به نفع دولت محكوم مي شود. چنانچه حفاري در اماكن و محوطه‌هاي تاريخي كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است يا در بقاع متبركه و اماكن مذهبي انجام می‌شود علاوه بر ضبط اشياء مكشوفه و آلات و ادوات حفاري مرتكب به حداكثر مجازات مقرر محكوم مي‌شود.(شکایت خرید عتیقه)

همچنین در این ماده قانونی صراحتا اعلام شده که " هر كس اموال تاريخي، فرهنگي موضوع اين ماده را برحسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات سازمان ميراث فرهنگي كشور نسبت به تحويل آن اقدام نکند به ضبط اموال مكشوفه محكوم مي شود."(شکایت خرید عتیقه)

از سوی دیگر در تبصره 2 همین ماده قانونی آمده: خريد و فروش اموال تاريخي، فرهنگي حاصله ازحفاري غيرمجاز ممنوع است و خريدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال فرهنگي مذكور به حبس از 6 ماه تا 3 سال محكوم مي شوند. هرگاه فروش اموال مذكور تحت هر عنوان از عناوين به طور مستقيم يا غيرمستقيم به اتباع خارجي انجام می شود مرتكب به حداكثر مجازات مقرر محكوم مي‌شود.(شکایت خرید عتیقه)

 

نمونه شکوائیه خرید عتیقه

رياست محترم دادسراي شهرستان عمومی"نام شهرستان محل وقوع بزه يا محل اختفاءيا اقامت متهم"

با سلام احتراماً به استحضار مي‌رساند:

در تاريخ       آقاي/آقايان – خانم/خانم‌ها       فرزند       به نشاني       مبادرت به خريد و فروش غيرمجاز اموالِ تاريخي – فرهنگي نموده‌اند. با عنايت به ادلة اينجانب كه عبارت از استشهاديه/ و شهادت شهود/ معاينه و تحقيق محلي مي‌باشد، تعقيب و مجازات نامبرده/نامبردگان به اتهام خريد و فروش غيرمجاز اموالِ تاريخي فرهنگي به استناد تبصره 2 از ماده 562 قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.

ضمناً نشاني اينجانب نيز عبارت از                                       مي‌باشد.(شکایت خرید عتیقه)

با تشكر و سپاس فراوان

نام و نام خانوادگي شاكي

...


قانون،شکایت،حقوق،موسسه حقوقی،وکیل،وکالت،قانون،مجازات،جرم،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،شکایت خرید عتیقه


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب