اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه پرونده تخریب و فحاشی
نمونه پرونده تخریب و فحاشی

نمونه پرونده تخریب و فحاشی

نمونه پرونده تخریب و فحاشینمونه پرونده تخریب و فحاشی

نمونه پرونده تخریب : تخریب عبارت از لطمه زدن عمدی به طور کلی یا جزیی نسبت به مال یا شی‌ء متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی به طرق مذکور در قانون است. به عبارت دیگر، تخریب عبارت از ایراد صدمه عمدی است که منتهی به نقصان یا از بین رفتن مال یا شیء متعلق به غیر شود.

ماده ۶۷۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، «هر کس عمداً اشیای منقول یا غیرمنقول متعلق به دیگری را تخریب کند یا به هر نحو، کلاً یا بعضا تلف کند و از کار اندازد، به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.»

هرکس به‌وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به‌وسیله‌ی درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله‌ی دیگر به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن را ثابت نماید، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آن‌ها، حسب مورد، محکوم خواهد شد.(نمونه پرونده تخریب)

جرم توهین و فحاشی در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ پیش‌بینی‌ شده است که مقرر می‌دارد «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

 

موضوع پرونده : تخريب و فحاشي

مرجع رسيدگي شعبه .... دادگاه كيفري ۲

گردش کار پرونده :

براساس شكايت شكات متهم اعتياد به مواد مخدر دارد وبراي اينكه پول مواد را تهيه كند اقدام به ضرب و جرح شاکی مي نمايد و شيشه هاي منزل را تخريب نموده واقدام به فحاشي می کند و از نامبردگان و ديگر اهالي جهت تأمين مصرف مواد مخدر اقدام به زور گيري مي نمايد كه در مورد اخير نيز اقدام به تخريب شيشه هاي منزل شكات و فحاشي نموده است و حين فرار توسط گشت نيروي انتظامي دستگير و از متهم ترازو يك دستگاه موبایل و تعداد یک جفت كتاني كشف كه برابر اظهارات برادرش شب گذشته متهم سرقت كرده است وحين دستگيري متهم به افراد نيروي انتظامي حمله مي نمايد كه موجب صدمه به دوتن آنان مي گردد متهم اتهام اعتياد به مواد مخدر وتخريب شيشه وتهديد وفحاشي را قبول مي نمايد واظهار پشيماني وندامت مي كند وآزمايشگاه نيز اعتياد به مواد مخدر متهم را تأييد مي نمايد كه قرار كفالت دویست ميليون ريالي صادر مي شود و بعلت عجز از معرفي كفيل عازم بازداشتگاه مي شود و در تاريخ ..... داديار شعبه ... طي قرار مجرميت متهم را دائر به اعتياد به مواد مخدر و تخريب شيشه و تهديد و فحاشي به استناد مواد ۶۶۹ و۶۶۷ و۶۰۸ قانون مجازات اسلامي و ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اعلام وجهت اظهار نظر دادستان ارسال مي نمايد كه در نهايت جهت رسيدگي به شعبه .... دادگاه كيفري واصل شده است و در تاريخ ...... در وقت مقرر جلسه دادگاه تشكيل و شكات حضور ندارند متهم در دادگاه حضور دارد موضوع اتهامي قرائت مي شود متهم اتهامات را قبول مي نمايد و اظهار مي نمايد كه جهت ترك اعتياد قرص مصرف كرده بوده كه حالت عادي نداشته است لذا غير ارادي بوده است آخرين دفاع نيز از متهم اخذ مي شود كه نام برده اظهار مي نمايد اظهاراتم همان است كه در جلسه دادگاه عرض كردم دادگاه ختم رسيدگي را اعلام ومبادرت به صدورراي مي نمايد .(نمونه پرونده تخریب)

 

رأی دادگاه :

دراين پرونده ..... فرزند ........ ۳۰ ساله، بيكار، باسواد، اهل .... ، مقيم ....... متهم است به تخريب عمدي شيشه منزل ، با توجه به شكايت شاكيان خصوصي ......و........ و تحقيق انجام شده از متهم در جلسه دادرسي دادگاه و ملاحظه كيفر خواست شماره ....... به تاريخ ........ صادره از دادسراي عمومي .....  و اقارير صريح وي از بزه انتسابي وساير قرائن و امارات موجود بزه وي محرز است بنابر اين دادگاه به استناد ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامي وبا رعايت ماده ۲۲ از قانون مرقوم بلحاظ اوضاع واحوال خاص كه متهم تحت تأثير آنها مرتكب جرم گرديده نامبرده را بپرداخت مبلغ ......... ريال جزاي نقدي بدل از شش ماه حبس تعزيري محكوم مي دارد اما در خصوص شكايت ......و.......... داير به فحاشي و تهديد با توجه به محتويات پرونده ، تحقيق انجام شده از شاكيان و متهم در مراحل مقدماتي در دادسراي عمومي وجلسه دادرسي دادگاه وبلحاظ عدم دليل كافي و درنتيجه عدم اقناع وجدان قضايي بنابراين دادگاه به استناد اصل ۳۷ قانون اساسي وقاعده فقهي اصالت البرائه وبند الف ماده ۱۷۷قانون آئين دادرسي كيفري حكم بربرائت صادر واعلام نموده است. (نمونه پرونده تخریب)

 

تحلیل حقوقی پرونده :

تخريب در لغت يعني خراب كردن ‚ ويران كردن ‚ تباه كردن ‚يا از حيز انتفاع انداختن مال وچنانچه عمل مذكور عمومي و نسبت به مال غير باشد داراي جنبه كيفري است تخريب فقط با فعل مثبت امكان پذير است و تحقق آن به صورت ترك فعل ممكن نيست وتخريب ممكن است مستقيم يا غير مستقيم باشد و كليه اموال منقول و غير منقول را مشمول شود تخريب اموال نامشروع مثل قمار شامل تخريب نمي شود سوء نيت عام در جرم تخريب همان اراده و اختيار و خواست مرتكب جرم است و سوء نيت خاص آن اراده آگاه نسبت به مال موضوع جرم يا شخص متضرر يعني قصد حصول نتيجه كه همان ايراد ضرر و خسارت به ديگري است مي باشد متهم دراين پرونده با علم به تعلق مال به ديگري اقدام به تخريب نموده است و با اراده آگاه و سوء نيت خاص موجب ايراد ضرر وخسارت شده است كه دادگاه با استناد به ماده۶۷۷ نامبرده را مجرم تشخيص و حكم به محكوميت وي را صادر نموده است .(وکیل اصفهان)

..


نمونه پرونده تخریب


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب