اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه پرونده مزاحمت تلفنی
نمونه پرونده مزاحمت تلفنی

نمونه پرونده مزاحمت تلفنی

نمونه پرونده مزاحمت تلفنی

نمونه پرونده - مزاحمت تلفنی - سلب آسایش - اخاذی - وکیل - مشاور - مشاوره حقوقی - مشاوره خانواده - مشاوره ملکی - مشاور ثبتی - گروه وکلا

برای تحقق این جرم، رفتار فیزیكی خارجی مرتكب در ایجاد ارتباط لزوماً باید به صورت رفتار غیر متعارف بوده و انجام آن باعث ناراحتی و سلب آسایش شنونده یا گیرنده پیام شود. بنابراین ترك فعل نمی‌تواند تشكیل دهنده عنصر مادی این جرم باشد. یعنی هر كس با علم و اطلاع از قصد دیگری مبنی بر ایجاد مزاحمت تلفنی برای شخص ثالث، اقدامی در جلوگیری از این كار به عمل نیاورد ترك فعل او باعث تحقق عنصر مادی نمی‌شود. هرگاه ایجاد مزاحمت تلفنی همراه با جرایم دیگری مانند تهدید به قتل و اخاذی باشد، عمل مرتكب واجد عناوین متعدد ایجاد مزاحمت تلفنی (موضوع ماده 641) و همچنین مشمول حكم ماده 669 قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)

 

نمونه پرونده مزاحمت تلفنی

گردش کار

نوشا در شکوائیه ذکر می کند که ارش با شماره تلفن های ....... و ....... برای اینجانب بشماره تلفن های ........ و .............. و تلفن های کارگرانش مزاحمت ایجاد می کند و درخواست استعلام از مرکز مخابرات و دستور تعقیب کیفری را دارد. نامه دادستان ....... به کلانتری مربوط جهت تحقیق در مورد شاکی و متهم و استعلام از شماره های اعلامی متهم توسط شاکی ارسال می گردد. پس از استعلام از مرکز مخابرات که مبین تماس از شماره تلفن های اعلامی به شماره تلفن های شاکی بوده است، بازجوئی توسط ضابطین نیروی انتطامی انجام می‌گیرد و شاکی در اظهارات خود بیان می دارد: اینجانب مدیر و صاحب یک کارگاه قالیبافی میباشم. ارش یک ماه پیش در کارگاه قالی بافی  من کار می کرد و ناگهان بدون اطلاع سر کار نیامد و بعد از یک هفته مراجعه کرد  و در مورد حقوق کامل تسویه حساب کردیم. بعد از چند روز مزاحمت هائی به اسامی و اشکال گوناگون(پیامک، زنگ) انجام داد که نهایتا متوجه شدم تمامی مزاحمت ها توسط شخص ارش انجام گرفته است. شاکی دلایل خود را که صداهای ضبط شده، پیامک ها و شاهدین کارگاه‌ است عنوان می کند. آقای فرهاد به عنوان سرپرست کارگاه شاکی و شاهد بر مدعای وی بیان می دارد: کسی در چند هفته گذشته بر روی تلفن های کارگاه خانم نوشا مزاحمت تلفنی ایجاد کرده بود و اقدام به فحاشی می نمود که متوجه شدیم کارگر سابق کارگاه (ارش) بوده است. محمد و معصومه نیز به عنوان شاهد بیان می دارد که شماره تلفن های ذکر شده متعلق به ارش و مزاحمت ها توسط وی انجام گرفته است.  در گزارش مرکز مخابرات، پیامک های ارسالی از طرف ارش به نوشا مبین فحاشی و تهدید بر جمع‌آوری کارگاه می باشد.

متهم نیز به کلانتری احضار می گردد که طی مهلت سه روزه در کلانتری حاضر نمی شوند. گزارش کار و پرونده به دادسرای ...... ارسال می گردد و به شعبه ... دادیاری ارجاع میگردد. چون آدرس متهم در شهرستان ....  است دادیار به دادسرای  شهرستان اقامت متشکی عنه(......)، جهت احضار متهم (در صورت عدم حضور، جلب) ، تفهیم اتهام، انجام تحقیقات لازم، عندالزوم تامین مناسب و اخذ آخرین دفاع، نیابت قضائی می دهد.(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)

در بازجوئی به عمل آمده توسط دادستان شهرستان ارش بیان می دارد: از کارگاه نوشا طلبکار هستم و وی طلب من را نمی دهد و مرا تهدید کرده و من هم برای طلبم زنگ زدم و فحاشی کردم. قبول دارم مزاحمت تلفنی انجام دادم. قرار کفالت و قرار قبولی کفالت به مبلغ 50 میلیون ريال توسط دادستان شهرستان ..... صادر می شود. پرونده به همراه اوراق جدید الصاقی توسط داستان شهرستان ..... به دادسرای ....  ارسال می گردد. دادیار شعبه ... دادیاری قرار جلب به محاکمه ارش دائر بر مزاحمت تلفنی موضوع شکایت شاکی خصوصی (خانم نوشا) با عنایت به محتویات پرونده، شکایت شاکی خصوصی، پرینت های اخذ شده و اقرار صریح متهم وسایر قرائن و امارات موجود صادر مینمایدو مورد موافقت معاون دادستان ..... قرار میگیرد.

در نهایت پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و تقاضای مجازات برای اکبر بنا به دلائل زیر و با استناد به ماده 641 قانون مجازات اسلامی:

  1. محتویات پرونده
  2. شکایت شاکی خصوصی
  3. پرینت مکالمات اخذ شده و صورتجلسه پیام های ارسالی
  4. اقرار متهم
  5. سایر قرائن و امارات موجود

 

تحلیل حقوقی پرونده

قانونگذار در جرم مزاحمت تلفنی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات (بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی به مدت یک هفته همراه با اخطار کبی، قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود. برای بار دوم ارتباط تلفنی به مدت سه ماه همراه با قطع و تجدید ارتباط، مستلزم تقاضای مشترک و پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود، برای بار سوم شرکت ارتباط تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن نموده، ودیعه مربوط به مشترک را پس از تصفیه حساب مسترد خواهد نمود.) مجازات خاصی نیز در قانون مجازات اسلامی مقرر نموده است دادگاه با توجه به دلایل استنادی در کیفرخواست و اقرار صریح متهم جرم انتسابی را محرز دانسته، و رای شایسته در این پرونده صادر نمود. ماده مربوطه برای مجازات ماده 641 قانون مجازات اسلامی میباشد.

(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)(نمونه پرونده مزاحمت تلفنی)

...



گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب