اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
وکیل طلاق در اصفهان
وکیل طلاق در اصفهان

وکیل طلاق در اصفهان

وکیل طلاق در اصفهانانتخاب وکیل طلاق پایه یک دادگستری در اصفهان

وکیل طلاق : متأسفانه به دلایل متعدد من‌جمله مشکلات اقتصادی و اختلافات فرهنگی و مسائل عاطفی و احساسی و ... و به‌تبع شروع اختلافات خانوادگی امکان ادامه زندگی مشترک برای زوجین ممکن و میسر نیست.و تنها راه مفارقت و جدایی گرفتن حکم طلاق از محاکم صالح قضایی است. با توجه به امر حادث فی‌مابین زوجین ایشان می‌بایست یکی از انواع مختلف طلاق را حسب مورد انتخاب و با طی مراحل و تشریفات قانونی از یکدیگر جدا و به‌اصطلاح مفارقت نمایند.وکیل

انواع طلاق

انواع طلاق را مختصراً می‌توان به موارد ذیل تقسیم نمود:
طبق قانون و اصطلاح تخصصی طلاق باین و رجعی انواع طلاق می‌باشد که ذیلاً با زبان ساده به تشریح آن پرداخته خواهد شد.
برخلاف طلاق رجعی، طلاق باین به معنی طلاقی است که زوجین در زمان عده امکان رجوع به یکدیگر را ندارند.

 

طلاق توافقی:

طلاق توافقی همان‌طور که از اسم آن کاملاً مشخص است به معنای توافق زوجین جهت مفارقت و جدایی است. که طبق آن زوجین با توافق یکدیگر نسبت به تمام مسائل متصوره حادث فی‌مابین از یکدیگر جدا می‌شوند.

برای نمونه این موارد و اهم مواردی که می‌بایست در زمان توافق به آن اشاره شود و زوجین بر سر آن به اجماع و اتفاق‌نظر برسند. می‌توان به مهریه و کلیه حقوق مالی متصوره زن، در صورت وجود فرزند مشترک تعیین تکلیف راجع به حضانت فرزند و جهیزیه و امحی عکس‌های خانوادگی و ... اشاره نمود. همان‌گونه که از اسم آن نیز مشخص است این طلاق به‌عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌های مفارقت زوجین از یکدیگر است.

مطابق رویه محاکم خانواده برای اخذ گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق توافقی بدوا می‌بایست به مراکز مشاوره مراجعت و با ضمیمه کردن نظریه کارشناس مشاور و توافقنامه مذکور در فوق دادخواست طلاق توافقی را به محاکم خانواده تقدیم تا با انعقاد جلسه‌ای حکم مربوط اخذ و با داشتن آن حکم به یکی از دفاتر طلاق مراجعه و با رعایت و انجام تشریفات آن صیغه طلاق جاری گردد.

 

طلاق به درخواست مرد (وکیل طلاق)

• یکی دیگر از انواع طلاق، طلاق به درخواست زوج است که البته مطابق قانون وی می‌بایست در این نوع طلاق تکلیف حقوق مالی زن را کاملاً معین نماید تا محاکم اجازه این امر را و به‌تبع آن دفاتر طلاق اجازه جاری کردن صیغه طلاق را داشته باشند.(وکیل طلاق)

 

طلاق به درخواست زن

• نوع دیگر، طلاقی است به درخواست زن با رعایت مقررات و شرایط خاص آن و با صدور حکم جاری می‌گردد. زوجه ممکن است یا با اعمال وکالتی که از همسر خود دارد به این امر مبادرت نماید. یا با اثبات عسر و حرج خود از محکمه تقاضای صدور حکم مرتبط جهت جاری شدن صیغه طلاق را نماید.(وکیل طلاق)

البته ازنظر پیچیدگی و رسیدگی قضایی یکی از پرپیچ‌وخم ترین انواع طلاق همین مورد آخر هست. چراکه اثبات عسر و حرج خلاف اصل و پیچیده است. مگر یکی از موارد عسر و حرج به این معنا که امکان ادامه زندگی مشترک زوجین ممکن نیست.(وکیل طلاق)

هم‌زمان با ازدواج و در دفتر ازدواج علی‌القاعده ۱۲ مورد است که در انتهای دفتر ازدواج به امضای زوجین می‌رسد. که در صورت تحقق آن‌ها و اثبات آن امور در محکمه صالح زن با اجازه‌ای که از محکمه خواهد گرفت می‌تواند خود را مطلقه نماید.

 

وکیل طلاق در دفتر خانه

رعایت تشریفات و شرایط جاری کردن صیغه طلاق البته با دفتر مجری طلاق است.

مواد ۱۱۳۳ لغایت ۱۱۴۹ از قانون مدنی ایران و مواد مرتبط با طلاق که در قانون حمایت خانواده آمده است. اهم مواد مربوط به طلاق در قوانین جاری و ساری ما می‌باشد. مطابق ماده ۲۹ از قانون حمایت خانواده دادگاه ضمن رأی خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه و نفقه زوجه و اطفال را و همچنین اجرت‌المثل ایام زوجیت را و حضانت فرزند مشترک و... را مشخص می‌نماید.(وکیل طلاق)

امید است که با دید باز خانواده‌ها و درک متقابل زوجین از یکدیگر کانون گرم هیچ خانواده‌ای با مفارقت و طلاق از هم فرونپاشد. لیکن گاهی متأسفانه به دلایل بروز مشکلات خاص و لاینحل طلاق و مفارقت تنها راه برون‌رفت از مشکلات حادث می‌باشد.

(وکیل اصفهان)(وکیل طلاق)

 


تفاوت حکم طلاق با گواهی عدم امکان سازش چیست؟


[av_heading heading='همیشه به خاطر داشته باشید مسائل و موضوعات حقوقی الزاما راه حل مشابهی ندارند، بدون مشورت با وکیل و مشاور حقوقی اقدامی انجام ندهید' tag='h3' style='blockquote modern-quote modern-centered' size='' subheading_active='' subheading_size='15' padding='10' color='' custom_font=''][/av_heading]

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب